Royal canin: M'n dieffie doet het er al jaren goed op. Een van mijn argumenten is dat hij er ook niet zoveel van hoeft te poepen. Dat klink misschien gek, maar ik heb wel merken gehad waarvan ik dacht dat er meer uit kwam als dat er ooit in gegaan was en dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn. Omdat hij het hier zo goed op doet heb ik eigenlijk nooit meer en ander merk geprobeerd. De merken die ik gehad heb en ook wel redelijk vond zijn: Benefull, Pedigree en Eukanuba. Kenner vond ik echt niks en Diefje eigenlijk ook niet. Hij at met lange tanden en werd nog magerder dan hij al is.
Onze Welshjes krijgen Nutro Choice. Vooral onze oudste hond is een erg moeilijke eter; Prins, Hill's, Royal Canin en Eukanuba vond hij echt niet lekker. Sinds we Nutro voeren hebben we geen gezeur meer .
De een krijgt Garvo sportmix en de andere Jacks premium dogfood de senior variant. Ja het is een rare naam maar werkt erg goed bij de artrose en darmproblemen van onze oudere sportspriet. In beide voeren zit niet meer dan dat echt nodig is. Geen troep of onnodige toevoegingen of kleurtjes die leuk zijn voor de baas.
Ok het is wat duurder voer maar van beiden heb je weinig nodig en ze poepen er compact van. Erg geschikt voor actieve honden.
Mijn hond krijgt nutro choice.. hij heeft snel problemen met vacht en zijn ontlasting.. dit voer bestaat namelijk ook echt uit vlees en niets geen rare toevoegingen zoals dat ik sommige andere merken wel zit. er zitten gewoon heel veel voedingsstoffen in het sinds hij zit voer krijgt heeft gaat het stukken beter met hem.
Proplan: onze oude hond krijgt het. Deed het slecht op holistisch voer. Hebben we laten testen. Terwijl het voer opzich zelf niet slecht was. Daardoor krijgt onze jonge hond nu ook proplan.