Honden voeren, vers vlees ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Honden voeren, vers vlees ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:09

Vorig jaar ben ik bij een da geweest die me adviseerde vers vlees te gaan voeren, ik heb daar verder niets mee gedaan.
Nu ging ik net bij iemand langs die ook haar hond alleen vers vlees voerde.
Nouja vers, diepvries. Ik heb er toen wel een naar gekeken maar het viel me op dat er zo weinig assortiment is.
En buiten dat als je een keer vergeet voer uit je vriezer te halen heb je niets te eten voor ze.

Wie voert er nog meer vers en waarom en wie doet het niet en waarom niet?
Ben benieuwd, ik voel er namelijk wel wat voor.

meggiemeg

Re: Honden voeren, vers vlees ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:12

Bij ons krijgen de honden elke morgen Rodi lamshart of rund met groente. Elke avond haal ik de hoeveelheid burgers uit de vriezer, laat ze dan ontdooien op het aanrecht en ze hebben een lekker maal de volgende ochtend. Heel soms vergeet ik het en dan leg de schijven in warm water zo ontdooien ze snel, water afgieten en het is ook klaar voor gebruik.
's avonds krijgen ze brokken om zo de tanden te poetsen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:15

Die van mij krijgen AHV en dat bevalt prima, minder ontlasting en een mooie glimmende vacht. Gooi 's ochtends wat van die zakjes in een bakje om te ontdooien. Als ik het vergeet doe ik ze ff in de magnetron en laat ze nog even ontdooien.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:16

Ik voer oo KVV ( zoals dat heet ) kompleet vers voer , je hebt best een ruime keuze daarin als je even zoekt , o.a duck , rodi , carnibest , smuldier etc. die heb je ook nog in verschillende smaken.
Ik haal het gewoon standaar iedere avond uit de vriezer je went het je vanzelf aan en vergeet het eigenlijk niet het is gewoon een gewoonte geworden Lachen
Verder krijgen ze hier ook echt vers vlees (barf ) o.a kip en ander vlees ( geen varkensvlees !!!! , kunnen ze ziek van worden al is het risico niet groot de kans is er )
Ze vinden het echt heerlijk , het is goed voor de tanden en er zitten geen kleur , geur en smaakstoffen in verwerkt.
hun vacht is super mooi en glanzend hebben geen last van tandplak etc.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:53

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:01

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:08

Dit onderwerp hoor in [BB] thuis, ik tem even Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 20:19

ik zal eens gaan kijken, waarom voeren jullie vers vlees uit de vriezer dan wel. Is het een bepaald overtuiging of is het beter ?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:21

Ik heb een hond die alleen vers kan hebben. Een andere hond gaat van brokken veel drinken en dan kan ik er 's nachts altijd een keer uit. Verder vinden ze het erg lekker, veel minder ontlasting, mooie schone tanden en een glanzend velletje.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:47

Verplaatst van VT naar BB.
VT is voor pizza's, bloemkool met een papje, appeltaart, erwtensoep en spruitjes Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:51

Ik ken veel mensen die brokken afwisselen met vers voer (uit diepvries), vooral van Duck, dit is hier overal te koop.
Ik denk dat het vooral ook te maken heeft met de 'back to nature' trend de laatste jaren ivm voeding.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:54

garny95 schreef:
waarom voeren jullie vers vlees uit de vriezer dan wel. Is het een bepaald overtuiging of is het beter ?

Omdat ik het gratis mee krijg op m'n werk Haha!

Die van mij krijgen 's ochtends brokken van Farmfood en 's avonds biologische kippenhartjes (rauw of gekookt, afhankelijk van mijn bui) of Barf kipdieet. Die hartjes doen ze een moord voor trouwens...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:57

Onze hond heeft dat nog nooit gekregen, krijgt ie ook niet. Volgens mij zijn brokjes veel beter voor de tanden omdat die hard zijn.
Onze oude hond kreeg dat namelijk wel en die had hele bruine tanden en stonk uit z'n bek Tong uitsteken

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:07

Onze honden krijgen ook vlees. Carnibest om precies te zijn. Een keer in de week hebben ze een visdag en krijgen dan een: moot zalm, sardientjes, of andere vis die we hebben.

Wij zijn overgestapt op vlees omdat we eerder een zieke hond hadden met epilepsie. We kwamen er achter dat er in brokken zoveel rotzooi zit wat een aanval kon uitlokken ( trigger)
Er zit in brokken totaal geen toegevoegde waarde waar ze het beter op doen.
Kijk de brok word verhit om lang houdbaar te zijn. Alle voedingswaarden worden er dus uit gehaald. Daar komt bij er zitten granen in de brokken. Hier kan een hond dus niks mee.
Ook weten wij dat sommige leveranciers gewoonweg een substansie in de brokken persen waar ook landbouwgif mee gemaakt word.
Helaas heeft onze hond het niet gered maar door alle info die wij toen hebben gezameld, hebben wij toen besloten dat onze honden die we nu hebben geen brok krijgen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:08

@Tanya89 bedoel jij niet blikvlees? Daarvan heb ik wel vaker gezien dat ze vieze en slechte tanden kregen (om over de ontlasting nog maar te zwijgen, bleh).
Mijn hond krijgt ook vaak vers (diepvries) vlees van bijv Rodi, heerlijk vindt hij het en hij poept de helft minder! En wat hij poept is mooi stevig dus áls hij het eens doet waar het niet hoort, bijv net naast de struikjes op de stoep, kun je het zo aan de kant schuiven Haha!
Nu heb ik hem even op alleen brok, van Cavom dat is een geperste brok (net biks) zonder overbodige toevoegingen. Dit omdat hij binnenkort 5 weken naar mijn schoonouders gaat en die wil ik niet opzadelen met vlees ontdooien, niet iedereen vindt het even smakelijk...

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:32

Onze jongste hond kreeg het in zijn opvanggezin (is een adoptiehond) ook, van Carnibest. Wij hadden onze andere hond gewoon op brokken. Vond het erg onsmakelijk om te doen en te zien (zijn vegetarisch) en ontzettend stinken! Hebben hem omgezet naar brok en dat gaat prima.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik het zeker doen, denk wel dat het echt beter is dan brok of blik.
Wat betreft de tanden; er zitten bij carnibest ook stukjes bot doorheen dus daarbij moeten ze ook kauwen, is dus niet alleen maar doorslikken Knipoog

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:35

Ja sorry ik bedoelde blikvlees.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:21

Als je kijkt naar Bonzo, daar zitten stoffen in die voor de mens verboden zijn omdat ze erg giftig zijn. En dat zou je dan wel aan je hond voeren? Dan krijg je altijd van die mensen die zeggen: ja mijn hond is er 15 mee geworden. Dat is net zoiets als mensen zeggen: Tja mijn opa rookte ook en die is 95 geworden.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:24

Hier ook een half versvoerder Haha!
Ze krijgen 50% brok en vuile pens en 1 dag per week kvv
Ik merk echt giga verschil met voorheen toen ze het niet kregen, goeie ontlasting, mooie vacht
Heb het een tijdje niet gevoerd ivm andere brok, niet geperst, en dat ging erg slecht, afvallen, schurft door middel van afweer verslechtering enz. Nu zit ze al weer 3 maanden op pens en Farmfood en gaat zeer goed Haha!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:25

Nikka schreef:
Als je kijkt naar Bonzo, daar zitten stoffen in die voor de mens verboden zijn omdat ze erg giftig zijn. En dat zou je dan wel aan je hond voeren? Dan krijg je altijd van die mensen die zeggen: ja mijn hond is er 15 mee geworden. Dat is net zoiets als mensen zeggen: Tja mijn opa rookte ook en die is 95 geworden.

Bonzo is geen versvlees.

Mijn honden krijgen versvlees. Rodi en soms duck. Ze doen het er geweldig op! Weinig ontlasting en ze zitten super in hun vacht. Soms krijgen ze wel eens een dagje brok maar dan poepen ze ook meteen het dubbele.

Ik haal trouwens gewoon 's avonds uit de vriezer voor de volgende dag. Gaat prima Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 22:07

als je alleen vlees voert, voeg je dan nog iets toe, Calcium of iets ?
In de natuur eten ze tenslotte ook botten.
Degene waar ik langs was geweest, voerde ook gekookte kippenkarkassen, zitten weer andere stoffen in en het koken was tegen het versplinteren van de kippenbotjes. Dit heeft ze me verteld, ik weet niet of het ook zo echt is.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:11

Karkassen zelf kun je rauw voeren, armpjes en beentjes eraf halen want die splinteren wel.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:15

Die van mij krijgt s' ochtends een boterham met beetje kaas.
s' middags goeie brokken met groente.
En s'avonds of gekookte kipfilet of vlees uit blik.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 22:18

Wier voert er ook de karkassen ? Lekker dat gekraak.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:36

Lysette schreef:
Nikka schreef:

Bonzo is geen versvlees.

Mijn honden krijgen versvlees. Rodi en soms duck. Ze doen het er geweldig op! Weinig ontlasting en ze zitten super in hun vacht. Soms krijgen ze wel eens een dagje brok maar dan poepen ze ook meteen het dubbele.

Ik haal trouwens gewoon 's avonds uit de vriezer voor de volgende dag. Gaat prima Lachen

Gut nee, laat ik dat nou altijd gedacht hebben.... Geintje Ik bedoel hiermee dat er altijd mensen (anti vers )komen met dit voorbeeld. Als je mijn posts gelezen had had je gezien dat ik zelf vers voer en dit dan ook echt wel weet.