Cavia koert en schud met haar kont

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Cavia koert en schud met haar kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 15:02

Hallo bokkers!

Ik heb sinds een paar maanden (2 ofzo) 2 vrouwtjes cavia's en het gaat goed. Maar mijn ene cavia loopt de hele tijd met haar kont te schudden en een beetje te koeren! (Ik weet niet hoe ik het geluid anderd moet beschrijven) Af en toe bespringt ze het andere vrouwtje, die daar geen zin in heeft en dan krijg je dus een vechtpartij. Maar éen cavia heeft het, de andere heeft er gelukkig geen last van. Hebben jullie hier ook weleens last van en wat doen jullie dan? Is er iets waardoor dat stopt?

Groetjes Camee

foetsie

Re: Cavia koert en schud met haar kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:05

Als het 2 vrouwtjes zijn heeft de ene gewoon last van haar hormonen. Knipoog (ofwijl is geil) Bloos
Ik zou voor de zekerheid kijken of het toch niet een man (beer) en een vrouwtje (zeug) is.
Anders zie je na ongeveer ruim een maand wel het resultaat (gezinsuitbreiding) Koe

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:08

Haha, klinkt als een beertje hoor..
vrouwtjes doen het niet echt zo duidelijk en springen dan ook niet echt op een ander vrouwtje..
maargoed, zoals hierboven gezegd, over een klein maandje zal er resultaat zijn mocht het zo zijn.

Anders heb je gewoon een nogal "actief" vrouwtje..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:08

Dat is natuurlijk gedrag van een cavia, dus er voor zorgen dat het stopt gaat niet lukken Knipoog.
Je cavia doet het om de andere cavia duidelijk te maken dat zij de baas is. Het is dus eigenlijk om de rangorde te bepalen. Ze doen het ook iets vaker als ze bronstig zijn.

Beertjes doen dit ook als ze een zeugje willen dekken. Dus ik zou ook nog maar eens goed kijken of het wel echt 2 vrouwtjes zijn Knipoog

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:11

lotteke schreef:
vrouwtjes doen het niet echt zo duidelijk en springen dan ook niet echt op een ander vrouwtje..

Vrouwtjes doen dit ook zeker wel hoor!
Al mijn caviazeugjes die ik heb gehad deden dit in meer of mindere mate.
Ik heb er nu ook 1 die het zo vaak doet dat het wel een mannetje zou kunnen zijn, maar gelukkig weet ik zeker dat het een vrouwtje is aangezien ze een jaar geleden is bevallen van een jong Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:11

Nee hoor vrouwtjes doen het ook. Wij hebben jarenlang 2 vrouwtjes caafjes bij elkaar gehad en die deden hetzelfde. Ze besprongen elkaar en liepen achterelkaar aan in het hok te koeren.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:14

Of het is een pot caaf! Vork

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:22

foetsie schreef:
Of het is een pot caaf! Vork

haha, kan ook!

En ik zie vrouwtjes wel achter elkaar aanrennen, kontschudden en borrelen..
maar echt er bovenopspringen niet? (groep van zon 10-13 vrouwtjes)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:23

Die van ons sprongen wel opelkaar. En datw aren toch écht 2 vrouwtjes. Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:23

Die van mij doen dat idd ook, ze maken alle twee dat geluidje en schudden met hun kont. Maar één van de twee bespringt de ander af en toe (en ja, het is écht een vrouwtje). Is gewoon natuurlijk gedrag, valt ook niet af te leren.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:39

eigenlijk doen alle caafs dat.. of het nou een beertje of zeugje is alleen bij een zeugjes is het wat minder.. haha

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 17:35

Yep, zeugjes doen het vaak als ze bronstig zijn, maar ik heb ook gehoord dat het dominatie kan zijn.
Mijn zeugje doet het alleen bij het beertje als ze bronstig is, verder zie ik haar nooit dat gedrag vertonen. Mijn vorig jaar overleden oude zeugje deed het ook bij het beertje, om de zoveel weken.
Dat "mannelijke" gedrag bij bronstige dieren komt wel vaker voor bij dieren, volgens mij. Kijk maar naar tochtige koeien in de wei: die bespringen elkaar ook. Varkens doen het ook als ze berig zijn.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:31

Yank schreef:
Yep, zeugjes doen het vaak als ze bronstig zijn, maar ik heb ook gehoord dat het dominatie kan zijn.
Mijn zeugje doet het alleen bij het beertje als ze bronstig is, verder zie ik haar nooit dat gedrag vertonen. Mijn vorig jaar overleden oude zeugje deed het ook bij het beertje, om de zoveel weken.
Dat "mannelijke" gedrag bij bronstige dieren komt wel vaker voor bij dieren, volgens mij. Kijk maar naar tochtige koeien in de wei: die bespringen elkaar ook. Varkens doen het ook als ze berig zijn.

ja en schapen Tong uitsteken haha die doen dat ook eens in de zoveel tijd.. dan moet je uitkijken voor de rammen.. die rennen dan zo naar je toe haha

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:07

lotteke schreef:
En ik zie vrouwtjes wel achter elkaar aanrennen, kontschudden en borrelen..
maar echt er bovenopspringen niet? (groep van zon 10-13 vrouwtjes)

O, hier vaak genoeg gezien. Van voren, van achter, van opzij, maakt ze niets uit! Tong uitsteken