Blaffende honden bijten niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Blaffende honden bijten niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:22

Hoi allemaal!
Ik zit met een klein probleem. We hebben thuis een super lieve/aanhankelijke/slimme/mooie/enz. hond. Hij is ook erg waaks. Dit hoeft natuurlijk niet altijd een nadeel te zijn, hij jaagt dieven immers weg. Maar als hij ook blaft naar iemand die overdag langs ons huis loopt, een auto die langs komt, baasje die thuis komt, wordt dit erg vervelend. Als we boos op hem worden als hij blaft, zijn we bang dat hij het waakse richting dieven enz. ook verleert. Heeft iemand de gouden tip?
Alvast bedankt!
Groetjes Roos

Biem

Re: Blaffende honden bijten niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:27

Wij hebben daar ook last van. Al dat geblaf wordt op een gegeven moment ook zo irritant.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:27

Hier ook *LOL*
Van alles geprobeerd maar er helpt echt NIKS.

Dan maar blaffen Verdrietig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:29

Wij hebben er ook last van Tong uitsteken Dus ik lees ff mee...
Misschien als het ''genoeg'' is geweest even streng toe spreken..
Dat doe ik temmenste wel eens Tong uitsteken Het werk wel, op een zware en harde toon de naam van je hond neomen Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:30

Nou dat maakt hier ook niks uit *LOL*

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:32

Hier loopt er ook zo een rond Clown

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:42

Gewoon z'n bek dichtdrukken Clown Haha
Nee, meestal pakken we onze hond gewoon eens bij de halsband en zeggen STIL!! Boos!
En als het niet helpt, gaat hij de mand in. En dan UH!! Boos! zeggen als hij gromt of blaft. Helpt errug goed Haha!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:46

Ruilen dan?
Onze hond geeft een schril blafje als er iemand binnenkomt. Dan is het goed.
Verder bij voorbijgangers helemaal niet, alleen als er iemand de poort binnenkomt.
Lekker laten blaffen, het is nou immers een hond. Lachen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:47

mijn hond slaat ook aan bij ieder vreemd geluidje. ergens wel fijn natuurlijk, inbrekers hebben niet echt kans om geluidloos het huis binnen te dringen, maar soms wordt je er wel moe van. meestal zeggen we gewoon: ja ted, nou weten we het wel. en dan heel hard SSSST. dan is het nog 1 brommend waaks blafje en dan is het over Clown

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:56

Ik ken dat idd.. Weet eigenlijk ook geen oplossing. Weet niet hoe oud hij is? Anders naar een cursus?
Tem ook even, aangezien dit beter bij Beestenboel kan staan.. Lachen

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:05

http://www.schouppe.net/algemenepsychologie/leren/leren.htm

Ik volg Toegepaste Psychologie, en deze link is er eentje naar de site van mijn docent.
Bij het hoofdstuk leren hebben we exact het voorbeeld gezien waar jij nu een probleem mee hebt.
Hoe leer je een hond blaffen als er een vreemde op het erf komt, maar enkel bij een vreemde.

De exacte uitleg vind ik hier niet direct, maar op deze site kan je wat informatie over leren vinden.
En met wat geduld en consecuentie (of hoe het ook schrijft) zou zoiets moeten lukken.

Veel succes in elk geval

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:37

Rebel_Jits schreef:
Gewoon z'n bek dichtdrukken Clown Haha
Nee, meestal pakken we onze hond gewoon eens bij de halsband en zeggen STIL!! Boos!
En als het niet helpt, gaat hij de mand in. En dan UH!! Boos! zeggen als hij gromt of blaft. Helpt errug goed Haha!

Ja maar als je dat doet, dan blaft hij ook niet meer naar inbrekers.. Naja, dan maar laten blaffen die handel *LOL*
We zetten meestal schilderijen voor de deur en doen de gordijnen dicht, dan is het heel wat stiller Tong uitsteken

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:39

esperance schreef:
Ik ken dat idd.. Weet eigenlijk ook geen oplossing. Weet niet hoe oud hij is? Anders naar een cursus?

We doen al cursusssen met m, hebben de puppy, beginners, en gevorderde gedaan, dus aan zijn opvoeding ligt het zeker niet. Hij is bijna 3.
Bedankt voor die link, ik zal eens gaan neuzen Lachen

* smillie_: Hij mag van ons op zich nog best blaffen naar bekenden, maar enkel als die op het erf komen. Dat is nog niet eens zo'n groot probleem. Maar blaffen naar een auto die hij langs ziet rijden dat is wel wat lastiger.. snap?

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:47

als hij pauze´s heeft waarin hij even niet blaft, kan je hem belonen voor het stil zijn. Met bijvoorbeeld de clicker als hij dat kent. Als je begrijpt wat ik bedoel.

straffen heeft niet veel zin. De hond weet niet waarvoor hij gestraft word.

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:56

onze hond blaft ook tegen iedereen maar dan uit blijdschap, is er niet uit te krijgen denk ik

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:59

Ik volg dit even, wij hebben ook zo'n lopende knakworst hier die om alles blaft maar verder ontzettend lief is. Haha! Onze andere hond blaft overigens bijna nooit.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:52

Hier nog zo'n blafbek. Als echte herdershond vind Rhodi dat hij het huis luidkeels dient te bewaken, zelfs voor mensen aan de andere kant van de straat... *zucht*

En ik zou er niet mee zitten als hij nooit meer zou blaffen, maar wat ik ook doe, ik krijg het er niet uit.
Ik heb nog geen gouden methode gevonden.

Enne... blaffende honden bijten niet? Hoop niet dat een inbreker dat ooit denkt als ie hier aan de deur komt...

We hebben ook een kleintje, een Franse bull. Best grappig; hij blaft alsof er een stoere waakhond achter de deur staat, maar als je binnenkomt... word je gewoon doodgelebberd. Knipoog Hahah!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:57

onze lab van 4 doet het ook..
met periodes erger dan anders..( dan blaft ze naar elke vogel die voorbij komt)..
maar meestal negeren wij het gewoon..
ik kan aan het soort geblaf horen waarom ze blaft, of dat is omdat ze op straat iets zag, of dat er iemand de tuin in komt.
in het eerste geval negeren wij het..in het 2e geval moet ze in de mand wachten tot ik ( of iemand anders van de fam) het afgehandeld heeft.
daarna belonen we haar .. wij vinden het prima als ze aanslaat als er iemand de tuin in komt..en ze mag zich best eens vergissen..

maar voor de rest negeren wij het dus, en het werkt aardig..

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:00

Flowerpull schreef:
esperance schreef:

We doen al cursusssen met m, hebben de puppy, beginners, en gevorderde gedaan, dus aan zijn opvoeding ligt het zeker niet. Hij is bijna 3.
Bedankt voor die link, ik zal eens gaan neuzen Lachen
quote]

Oke, dacht misschien leren ze daar wel wat stil betekend.. Knipoog
Het is ooit wel lastig, maar je bent wel veilig met je hond. Bekijk het zo maar. Er zijn ook mensen die de stembanden weg laten halen trouwens, maar dat vind ik persoonlijk niks..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:02

malie schreef:
als hij pauze´s heeft waarin hij even niet blaft, kan je hem belonen voor het stil zijn. Met bijvoorbeeld de clicker als hij dat kent. Als je begrijpt wat ik bedoel.

straffen heeft niet veel zin. De hond weet niet waarvoor hij gestraft word.

dat betwijfel ik..
onze jongste lab ( 2 jaar) begrijpt het inderdaad niet , maar dat doet ze nooit.. ( beetje dom hondje geloof ik:P)
maar de oudste begrijpt het geloof ik wel dat het niet de bedoeling is om naar iedereen te blaffen..
niet dat het nut heeft om te straffen..
die van 4 blaft OF omdat er echt iets is, OF omdat ze ergens van geschrokken is/ denkt dat er iets is.. ik vind niet dat je dat kan afstraffen..
( al komt ze wel gelijk een speelgoedknuffel naar je toe brengen als je bij loos-blaf-alarm komt kijken, iets wat ze altijd doet als ze stout is)

ik heb liever 10 keer blaffen te veel...dan 1 keer te weinig...
en bij onze 4 jarige ligt het in het karakter, die heeft het niet zo op vreemden.
die 2 jarige zou t nog mooi vinden ook als er een inbreker kwam.. ( " LEUK!! spelen!! " )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:03

mijne blaft ook op alles, maar dan vooral als hun binnen komen bij mij. zelfs bezoek wat meerdere malen pw komt, blaft hij nog op

eerste paar maanden van zijn leven is hij niet gesosialiseerd, en nu dus blaft uit angst
het word ook niet minder wat ik wel hoopte
ik heb ook vanalles geprobeerd, zoals belonen als bezoek komt, hun koekjes geven bij binnenkomst ( voor de hond he,) en nog steeds...
hoop dat iemand in topic met een gouden tip komt
blijkbaar veel mensen een blaffende hond hier

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:07

Dat hebben wij ook.
We hebben een duitse herder van 8jaar.
Hij is erg waaks maar als wij;
- weg gaan
- thuis komen
- word uitgelaten
- de bel gaat
blaft hij ook.

Soms is dit wel vervelend en spreken de hond er op aan maar helpt niet. Of voor eventjes.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:15

Mijn honden blaffen ook best veel, met name de herder blaft naar mensen die langs lopen, konijnen achter in het veld, andere honden...
Ik roep dan wel dat ze op moet houden, en dat doet ze dan meestal ook wel. Ik hoor ook aan haar blaffen of het echt menens is of niet.

Mijn ervaring is dat ze juist heel erg waaks worden van al dat gekijk en geblaf. Er kan echt niemand zomaar bij ons achter komen, dan gaan ze compleet door het lint. En maar goed ook, want we wonen in een buitengebied.

De gouden tip heb ik helaas niet, ik denk op het goede moment corrigeren, maar dat is heel moeilijk als je ze los hebt lopen.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:23

ik heb die van mij geleerd op commando dr smoel te houden Knipoog

TOen ze ee keer stil was na het blaffen heb ik gezegdl"Het is goed, nu stil." (duidelijk stil)
Steeds herhaald als ze stil was en beloond.
Zo heeft zij geleerd dat als ik zeg;"Bonnie Stil" dat ze dan stil moet zijn.
ZO mag ze aangeven dat ze iets hoort, maar ik mag aangeven dat ik het irritant vind en dat ze stil is, ze verleerd het waken dus niet, want ik geef aan dat ik haar gehoord heb en dat het goed is wat ze doet. maar nu kan stoppen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:34

Je kan prima corrigeren hoor , dat blaffen mag als mensen het erf op komen , maar NIET als ze alleen maar langslopen. Of beesten of weet ik wat. Het normale "verkeer" daarop wordt niet geblaft , klaar.

Postbode komt aan je brievenbus / op het erf , dus daar mag je tegen blaffen. Maar als de baas het gezien heeft en zegt dat het goed is , dan hou je je blafhoofd. Gewoon consequent en leuk met je hond omgaan dan is het echt geen probleem om ze duidelijk te maken dat er alleen geblaft mag worden als er echt iets aan de hand is.

Als je blaffen naar onschuldige voorbijgangers "afstraft" dat ze dan ook niet meer durven blaffen als er iemand door het raam staat te loeren , dat is natuurlijk onzin.

Dat is net zoiets als zeggen dat je hond niet meer buiten durft te piesen als je 'm op z'n kop geeft als hij het tegen de keukentafelpoot staat te doen Tong uitsteken

Als je als baasje een BEETJE inzicht hebt dan kun je dat dier heus wel dat verschil duidelijk maken.

Net zoals ze bvb. niet uit het bakje van de poes mogen eten , maar wel uit hun eigen bak. Of bvb. niet uit zichzelf weg mogen rennen maar wel als jij het zegt.