Kosten toeslag dierenarts in het weekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Kosten toeslag dierenarts in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:42

Beste mensen,

Vandaag ben ik met mijn konijn naar de DA heen geweest. Ze at al 2 dagen niets tot niks meer, en als ze wel at ging het moeilijk dus ik dacht al dat het iets met de tanden of kiezen was. Vandaag heb ik dus toch maar gebeld en kon tegen kwart voor 2 langskomen.

Ze hebben haar eerst onderzocht in de bek, maar ze werkte niet echt mee. Ze hebben haar toen wat gas gegeven en ze had inderdaad haken op de kiezen en ze had haar tongetje los liggen. Ze hebben haar ook een pijnstiller gegeven die werkte 2 dagen. Later heb ik ook nog medicijnen mee gekregen, die ik haar achter in bek kon spuiten. Denk dat dit voor zon 5 dagen is.

Nu ben ik wel benieuwd, wat jullie moesten betaal met zoiets. En als het kan ook in het weekend.

Niet dat het mijn geld niet waard is hoor, maar gewoon nieuwsgierigheid.

Groetjes,
Renate

Daihyo

Re: Kosten toeslag dierenarts in het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:43

Consult is vaak 150% of 200% van de normale consultprijs. Medicijnen zijn gewoon dezelfde prijs.
Hoe is het nu met je konijn? Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:45

Ik was 132 euro kwijt voor hechtingen, gasnarcose en consult en medicatie vandaag voor een rat....

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:45

ik was laatst met mijn konijn bij de DA. toen las ik dus op het prijsbordje dat het consult (dacht ik) €22 was, maar in het weekend in de 50 euro! ik hoefde niks te betalen want me konijn was al dood voordat ik geholpen werd, maar voor de zekerheid had ik wel de da er nog naar laten kijken.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:45

Amanda schreef:
Consult is vaak 150% of 200% van de normale consultprijs. Medicijnen zijn gewoon dezelfde prijs.
Hoe is het nu met je konijn? Lachen

Het gaat gelukkig goed nu met het konijn. Ze is al weer een stuk levendiger en heeft al een wortel opgegeten.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:46

meestal is consult weekeind 65,- bij de praktijk waar ik liep. tenzei ze op zaterdags ook gewoon open zijn dan valt het vaak wel mee.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:53

De dierenarts is voor mij omgekeerd en heeft de praktijk geopend want ze hebben nog geen spoedkliniek hier, wel in Amsterdam. Goede service en het ratje zit er goed bij, maar kost wel wat.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:25

Ik betaal savonds/snachts in het weekend 70 euro consult. Overdag in het weekend is dit 45.

Och als het moet ga ik wel, krijg toch bijna alles verzekerd Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:05

de kosten van de praktijk waar ik naar toe ga, liggen gelijk aan de kosten die Babsiej beschrijft.
ik heb de afgelopen 2 maanden al ruim 400 euro aan kosten uitgegeven aan de konijnen, waarom krijgen die beesten werkelijk altijd wat in het weekend?
jammer dat er geen konijnenverzekering bestaat...

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 09:52

benangelique schreef:
de kosten van de praktijk waar ik naar toe ga, liggen gelijk aan de kosten die Babsiej beschrijft.
ik heb de afgelopen 2 maanden al ruim 400 euro aan kosten uitgegeven aan de konijnen, waarom krijgen die beesten werkelijk altijd wat in het weekend?

Inderdaad, heb hier ook hard na lopen zoeken maar niks gevonden helaas. Hoeveel konijnen heb jij dan ??

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:53

Bij ons is het ook 200% van de normale consultprijs. Ik geloof momenteel 70 euro ( normaal dus 35 euro).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:57

Meissie17 schreef:
benangelique schreef:

Inderdaad, heb hier ook hard na lopen zoeken maar niks gevonden helaas. Hoeveel konijnen heb jij dan ??

ik heb 3 konijnen inmiddels. begon met 2, heb toen een zwaar verwaarloosd konijn van mijn werk meegenomen en opgelapt (280 euro in 1 weekend) en nog wat kleine kosten daarna. vervolgens laten castreren (60 euro).
moest natuurlijk ook een dame bij. dametje gehaald uit de opvang, kreeg een abces (80 euro in het weekend) en is uiteindelijk bezweken aan een hersenbloeding....
nu heb ik dus 2 gecastreerde rammen en een voedster.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:58

hm, nu ik het zo optel zit ik al bijna aan de 500 euro.... zijn heel wat mensen die me voor gek zouden verklaren dat ik dat aan konijnen uitgeef.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:58

Jeetje wat is het duur. Toen onze dierenarts voor m'n paard, op zondag, aan huis moest komen. paard werd gehecht, kreeg anti biotica, tetanis prik en berg verband. En dat kostte maar 180 euro.
Vind 130euro dus erg veel geld voor een konijn/rat.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:18

Bij paarden geldt bij ons ook een ander tarief. Daar is een normaal consult 25 euro ( t.o. 35 euro voor huisdieren ), dus in het weekend wordt het dan 50 ( t.o. 70 ). En dan komt de dierenarts nog naar stal, voor huisdieren moet je naar hem toe. Ik vraag me ook altijd af waar dat verschil nou in zit.

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:29

Ben laatst op zaterdag met mijn hond naar de dierenarts geweest. Het is een klein en grootvee praktijk ineen. Volgens mij hebben ze op zaterdag 1 iemand aan het werk. Ze moest speciaal voor mij de praktijk openen.

Ik was maar 34 euro kwijt en daar zat nog een zalfje van 14 euro bij in.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:52

ThaGirl schreef:
Jeetje wat is het duur. Toen onze dierenarts voor m'n paard, op zondag, aan huis moest komen. paard werd gehecht, kreeg anti biotica, tetanis prik en berg verband. En dat kostte maar 180 euro.
Vind 130euro dus erg veel geld voor een konijn/rat.

Waarom is het voor een konijn/rat meer als voor een paard? Verward

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:44

Wow wat een prijzen hier. Toen ik in het weekend naar de DA moest voor een konijntje met coccidiose was ik iets meer dan 70 euro kwijt hierbij zaten toltrazuril drops (voor de cocs) en cisaral drops (darm stimulerend). Deze medicijnen zijn tussen de 15 en 20 euro. Een normaal consult doordeweeks kost 15 a 16 euro.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:16

benangelique schreef:
hm, nu ik het zo optel zit ik al bijna aan de 500 euro.... zijn heel wat mensen die me voor gek zouden verklaren dat ik dat aan konijnen uitgeef.

Hier idem met de ratten Lachen nu moet ik zeggen dat ik dus voor het verwijderen van een mama tumor 72 euro kwijt was bij mijn ene ratje, 105 euro voor het laten verwijderen van een verzakkende baarmoeder bij een oudere dame rat. HDeze rat had zo'n grote snee dat hij met gasnarcose even onder zeil moest en gehecht moest worden, de grootste kosten waren toch wel het spoed consult, maar ik was beduidend minder kwijt geweest als een krammetje af doende had geweest. Voor mijn paard ben ik wel meer kwijt geweest in een weekend, maar die was wel volledig ziektekosten verzekerd. Voor een standaard consult betaal ik 22 euro, maar voor een herhaal afspraak 8,50.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:10

Laatst nog op zaterdag geweest, consult was rond de 45 euro

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:10

voor mij maakt het niet uit of ik mijn geld nou aan mijn konijn of paard uit geef. in verhouding liggen de kosten aan kleine huisdieren enorm hoog ten opzichte van de kosten aan een paard. maar groot of klein, het is en blijft een levend wezen waar je naar mijn idee verplicht bent om voor te zorgen...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:59

Ik vind het dan ook onverklaarbaar dat mensen het niet "de moeite" vinden om een rat te laten opereren aan een mama tumor, of dat ding gewoon maar laten groeien tot het niet meer operabel is. Mijn dame was ook al 2,5 jaar oud toen ik de baarmoeder liet verwijderen (verzakkende baarmoeder wand) en ik vind ook gewoon dat als je er iets aan kunt doen, je dat ook moet doen. Ik vind het dan ook niet verstandig om een dier in huis te nemen als je er niet voor kunt of wilt zorgen. Maar goed ik ben dus dependance/opvang lokatie voor ratten Tong uitsteken (al zijn al de ratten die ik op heb gevangen gebleven, of terug gekomen na mislukte intro en gebleven).

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:03

ik was laatst op zondag met mijn hond 200 euro kwijt het consult kostte 65 euro...
Duur geintje maarja als je beest ziek is en het kan echt niet wachten tot maandag dan maakt het voor mij niets uit..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:08

CONSULTEN veterinair centrum Someren

Consult gezelschapsdieren € 22,85

Consult avond € 42,50

Consult nacht € 57,50

Consult weekend (overdag) € 42,50

Controle consult € 15,50

Consult knaagdier/konijn/vogel € 16,15

Ik vind de prijzen behoorlijk meevallen. Ik heb een keer de zaterdag en de zondag in het veterinair centrum gezeten, en de kosten vielen mij erg mee Ja

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:13

Ik heb ook nog een konijntje in de aanbieding voor ruim 600,-
aan DA rekeningen.