Even geschrokken...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

Even geschrokken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 11:53

Hey,
Daarnet ben ik met Nina(dalmatierpupje) gaan wandellen, maar Nina in vol ornaat
kon niet wachten toen ik het poortje open deed en trot zó hard dat haar halsbandje over haar nek
afging! Ik stond daar..., met een leiband en halsbandje..... Ze kent de weg naar het steegje goed, en liep braaf op het voetpad, via de weg de we altijd volgen. Moet het nu wel passen dat er iemand buiten staat, ik had hulp verwacht maar neee, laat die hond maar lopen, meisje lost het wel op Boos! ! Nina luistert nog niet perfect, dus had ik nooit verwacht dat ze zou komen als ik riep. Maar dat deed ze wel! Ghehe, in de buurt staat Nina als de ongehoorzame wildebras, of brigan bekend Haha! . Maar nee, ik riep Nina kwam. Gelukkig is alles goed afgelopen, wat als er een moto was gekomen? brrr, Hoe dan ook, na het halsbandje eens aangespannen te hebben en extreem goed gekeurd, zijn we toch gaan wandelen. Zonder problemen, maar ik vrees dat ik het een paar keer zal horen 'je moet beter opletten!' Clown
Maar, vinden jullie dat het mijn schuld was omdat ik Nina's bandje beter moest controleren, of gewoon niemands schuld? ...

Groetjes

Splash_

Re: Even geschrokken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:55

Kan gebeuren, mijn pup heeft zich een keer tijdens het spelen uit zijn tuigje weten te wurmen. Meneer nam de benen, ik riep, en gelukkig kwam ie terug Nagelbijten / Gniffelen Het is ook wel eens anders gegaan, en hij maakt er een spelletje van.

Gelukkig is Nina terug gekomen, en zulke dingen kunnen gebeuren hoor.

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:56

gewoon domme pech

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:10

Dat soort dingen kunnen gebeuren. Toen onze hond pup was hebben we ook regelmatig dingen gehad waar je dan nog niet op voorbereid bent, maar later let je natuurlijk wel 2 keer zo goed op!
Zo hebben wij bijvoorbeeld aan de zijkant van onze tuin een metalen hek, omdat wij op het hoekhuis wonen, en dat zijn vierkante platen die verbonden zijn door een metalen paal ertussen. Maar tussen de platen en het metaal zit een kleine ruimte waar je met je hand/arm wel door heen kan. Nu groeit er een plant langs de gehele wand die de gaten dus ook dicht maakt, maar toen die plant nog moest groeien, is onze hond opeens zo hup tussen die spleet doorgepiept. Gelukkig zagen we nog net haar staartje erdoor gaan en konden we haar aan de andere kant gelijk te pakken krijgen. Maar dat soort dingen verwacht je gewoon niet dat ze gebeuren, daar ben je dus ook niet altijd op voorbereid.
Ook hebben we een keer gehad dat toen we in de tuin bezig waren en de poort dus open stond, mijn opa de achterdeur open maakte. Hij is geen honden gewend en voor hij het wist rende onze hond dus naar buiten en zo hup de tuin uit en de weg op. Gelukkig stak hij over en rende een andere poort in, waar we d'r hebben kunnen pakken.
Ook liep mijn moeder een keer buiten en sprok de hond naar een vogel ofzo. Toen knapte de leren riem midden op straat. Gelijk een sterke nylonriem gekocht.

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:57

het is gewoon simpel weg pech hebben leen Knipoog

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:38

Ik heb het pas geleden nog gehad. Mijn hond blijft staan om te ruiken en ik liep door, toen stond ik daar met riem en halsband. En meneer stond op zn dooie gemakje te snuffelen. Kan gebeuren hoor, gelukkig kwam je hondje toen je haar riep. En nu weet je dat je haar halsband iets strakker moet doen met wandelen Knipoog

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:41

We gaan maandag een tuigje gaan kopen.
Voor alle zekerheid Ja

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:48

Ja ik kan me voorstellen dat je daar wel even van schrikt, maar waarom leer je haar niet gewoon hierkomen met wat lekkers, dan kan je haar gewoon los laten lopen. Pups zullen toch niet snel ver van hun baas vandaan gaan, omdat ze de wereld toch wel erg eng vinden.
Ik help een kennis met het opvangen van Turkse honden, en die gaan meestal de eerste week dat ze er zijn al mee naar het strand, ik laat ze altijd gelijk los, ze weten dan niet eens hoe ze heten of wat dan ook, maar ik ben er nog nooit een kwijt geraakt.
Ik loop altijd gerust met 6 honden allemaal los, en ik kom gelukkig ook altijd thuis met 6 honden haha.