Zij was wat minder van me gecharmeerd, maar na een maand stug volhouden mocht ik haar stiekem over de rug aaien. Wel tijdens het eten, want dan kon ze weinig doen.
Na een half jaar mocht ik haar oppakken en waren we beste maatjes.
Na weer een jaar kwam Nasty erbij. Die vond ze niet zo aardig, maar Nasty is een hele sociale kat en uiteindelijk accepteerde ze haar.
Mei dit jaar ging het ineens slecht met Bommel. Ze at niet goed en spuugde alles weer uit, zo 2-3 keer per dag. In het weekend naar de dierenarts geweest en daar kwam uit dat de lever niet meer functioneerde. Ze moest elke dag terug om te spoelen. Na een week weer bloedgeprikt en het ging al stukken beter. Wel kwam eruit dat de nieren niet meer goed werkten. Dus op nierdieet.
In juli kwam kleine Solo erbij. Een katertje van 10 weken. Bommel moest er niet zoveel van hebben, maar Nasty offerde zich op als pleegmoeder. Op zich wel mooi, want zo hield hij Bommel wat meer met rust. De lever werkte inmiddels weer en het ging wel goed.
Tot 3 weken terug. Bommel ging ineens bloed plassen. Kleine druppeltjes en rood. Blaasontsteking dachten we. Dus weer naar de dierenarts en op de antibiotica. Haar voer wilde ze niet meer, dus mocht ze elke dag verse kip. Nou, dat vond ze wel wat

ze knapte weer helemaal op en werd weer de speelse kat van een paar maanden terug. Achteraf gezien ging het al een paar maanden niet lekker.
Na een 10 dagen potje plas gebracht. Dat was nog niet goed. Er zaten cellen in die daar niet thuis hoorden, waarschijnlijk van de ontsteking. Dus weer 10 dagen antibiotica en na deze kuur zou ze een echo moeten.
We zitten nu op dag 6 van die kuur en het gaat ineens heel slecht.
Gisteravond niks aan de hand. Ze heeft lekker kip gegeten, medicijnen zijn er in gebleven en we hebben zelfs nog gespeeld.
Vanochtend kwam ik op. Ze heeft vannacht door het hele huis gespuugd. Ze heeft vreselijk pijn in haar buik, is lusteloos en ademt heel snel en oppervlakkig. Ook wast ze zich niet meer. Ik heb het ergste spuug schoongemaakt, maar krijg haar niet helemaal meer schoon.
Ze ligt nu op bed en vind het wel best.
Straks om half 11 moet ik bij de dierenarts zijn. Ik vrees het ergste

Ben er nu al kapot van. Voel me zo machteloos nu

Ik hoop natuurlijk op het beste, maar ik weet het niet nu...
Alle keren ben ik positief geweest, maar dit voelt niet goed