kat gemollestreerd door andere kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xWhitneyx

kat gemollestreerd door andere kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:29

FF een vraagje onze kat word nu als sinds twee weken aangevallen door een andere kat. ( wijzelf denken van een paar huizen verder op ) Heel haar kopje is kapot gekrabt, haar oog zit dicht omdat daar ook krassen op zitten , ze is nu ontzettend bang en doet erg saggo tegen ons en andere katten in huis. Huilen
Ze hoeft van ons niet naar buiten maar wilt dit zelf om haar behoefte te doen , maar die andere kat zit zelfs bij ons in de tuin haar op te wachten ( water over die kat heen gooien helpt niet ) ...
Nu mijn vraag ; Kan je de mensen van die kat er op aanspreken , of.. hoe los je zoiets op ???

Ik weet dat dit topic verkeerd staat maar ik heb nog geen 25 berichten geplaatst Verward

ellepel

Re: kat gemollestreerd door andere kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:23

als er bij mij vreemde katten in de tuin komen pak ik dus geen water maar schop ze meteen de tuin uit.
ik laat ze al schreeuwend zooooo schrikken dan he
en dan durven ze echt niet weer terug te komen.
Knipoog

ja en katten onderling....heb het hier ook wel es hoor,dan heeft er weer een een pluk haar ergens minder.
kun je weinig aan doen vrees ik,dat moeten ze toch zelf uitvechten

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:17

dit staat iig wel verkeerd Knipoog ik tem even.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:29

misschien kun je inderdaad die mensen aanspreken maar weet nie of dat wel helpt...

Miekwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:15

Ik zelf heb ook het probleem dat de katten van andere bij mij in de tuin komen. Gelukkig komen mijn katten niet buiten, maar heb er wel overlast van omdat wij de uitwerpselen krijgen.

Toen wij hier net kwamen wonen vertelden ze ons dat haar katten nooit over de schutting kwamen maar sinds een jaar of 2 komen ze wel over de schutting en ze heeft echt teveel katten.

Ik heb afgelopen zomer haar katten ook nat gegooid met water, maar dit hielp helaas niet. Ze kwam toen heel boos naar ons toe of wij haar poesje hadden nat gegooid. Dus ik heb haar een heel beleefd antwoord terug gegeven dat ik mijn katten niet buiten laat, omdat andere mensen hier misschien wel eens hinder van zouden kunnen ondervinden. En ik heb haar ook gezegd dat ik het niet prettig vind dat HAAR katten bij mij in de tuin komen om hun behoefte te doen.

Deze vrouw heeft hier nooit meer op geantwoordt ze is heel boos vertrokken, maar ze laat haar katten nog gewoon buiten.

Ik val haar verder niet meer lastig, omdat ik het al een keer gezegd heb.
Wat ik als maatregel heb genomen is:
- Ik heb altijd een bak water buiten klaar staan,
- Mijn vijver beveiligd met ijzergaren.

en mijn volgende maatregel is stroomdraad langs de schutting.

@ whitney: Ik zou voor de eerste keer die vrouw/meneer aanspreken en proberen samen naar een oplossing te vinden. En jah katten zijn onvoorspelbaar als ze bij elkaar in de buurt komen zeker katers. Die willen toch hun terratorium verdedigen.

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:20

Dit staat idd hier verkeerd Knipoog

Ik zou naar de eigenaresse van die kat gaan, als die bekend is en het voorleggen.
Wellicht let zij meer op dr eigen kat!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:26

Daar kun je helaas niks aan doen. Katten bakenen nu eenmaal hun terrein af en er is altijd iemand de baas over iemand. Mijn (gecastreerde) kater vecht ook wel eens buiten maar dat doet hij zich echt zelf aan. Vaak heeft hij dan schrammen op zijn hoofd die we (ondanks dat we het goed schoonmaken) naderhand gaan ontsteken, opengaan en er dan zo uitzien:

Afbeelding

Je kunt de eigenaren er naar mijn idee dus niet op aanspreken. Dat is nu eenmaal de dierenwereld.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:32

denk dat je de eigenaar er wel kan op aan spreken maar ja met katten wordt dat heel moeilijk, ook hun kat zou naar buiten willen en ik neem aan dat ze er niet achter aan gaan hollen om te kijken wat die kat gaat doen, verder denk ik als jij je kat naar buiten laat dat je ook niet tegen hem zegt: daar en daar mag je niet komen, ik geloof niet dat er maar een kat is die zich daar mee bezig houd, daarom is het een kat, lastig probleem maar ik ben bang dat je zelf je kat binnen zou moeten houden als je er geen schade aan wilt hebben.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:34

RUI-->BB

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:30

Ik ben bang dat je alleen je eigen kat even flink kan steunen. Kortom; voorlopig even goed opletten!

Wij hebben hier ook eens gehad dat een zwerfster onze eigen poezen in eigen tuin om de oren sloeg. Ze schrok zich kapot toen ik even luidkeels brullend mee kwam doen! Knipoog

Onze eigen poezen voelden zich daardoor ZO gesterkt, dat één van onze dames vervolgens meer lef kreeg en terug ging slaan!

Na twee of drie keer zelf mee te zijn gerend was het helemaal over, onze dames jagen de zwerfster nu zélf de tuin door.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:35

sorry hoor maar lekker dan voor je buren etc dat jou kat naar buiten gaat om z'n behoefte te doen Boos! Katten kunnen dat gewoon op de kattenbak doen, heeft niemand er last vn, behalve de eigenaar misschien maar daar kies je imo voor als je een kat neemt.
Heb ik zo'n hekel aan, katten die bij je in de tuin schijten

Maar goed on-topic: Ik denk niet dat je er veel aan doet, je kan je buren niet verplichten de kat binnen te houden.
Misschien kun je je tuin afzetten, kunnen andere katten er niet in en jouw kat er niet uit, poept hij ook niet bij de buren maar bij jou in de tuin Clown

overigens heb ik zelf ook twee katten, ben dus geen hater maar een enorme liefhebber!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:32

Esther_1985 schreef:
sorry hoor maar lekker dan voor je buren etc dat jou kat naar buiten gaat om z'n behoefte te doen Boos! Katten kunnen dat gewoon op de kattenbak doen, heeft niemand er last vn, behalve de eigenaar misschien maar daar kies je imo voor als je een kat neemt.
Heb ik zo'n hekel aan, katten die bij je in de tuin schijten

Maar goed on-topic: Ik denk niet dat je er veel aan doet, je kan je buren niet verplichten de kat binnen te houden.
Misschien kun je je tuin afzetten, kunnen andere katten er niet in en jouw kat er niet uit, poept hij ook niet bij de buren maar bij jou in de tuin Clown

overigens heb ik zelf ook twee katten, ben dus geen hater maar een enorme liefhebber!

Onze kat ( poes ) wilt juist niet op de kattenbak daarom gaat ze naar buiten , we hadden veel geprobeerd om haar op de bak te gaan maar ze gaat gewoon niet ze houd gewoon op netzolang tot ze echt moet en dan legt ze t alsnog voor de kattebak:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:37

Mensen moeten hun katten gewoon in hun eigen tuin houden. Vind het sowieso belachelijk dat het toegestaan is dat katten in andermans tuin lopen maargoed.

Je moet die andere kat ontzettend bang maken, zodat hij de volgende keer niet meer wil komen. Maar je moet dan jouw kat ook in je tuin houden want anders vechten ze het gewoon een tuin verderop uit Nagelbijten / Gniffelen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 05:23

Als het een ongecastreerde kater is (vermoed ik door zijn vasthoudendheid) dan helpt een plens water echt niet. Je zult de eigenaar op zijn verantwoordelijkheden moeten wijzen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 08:26

en mijn buren zijn het liefste Haha!
want mijn poezen poepen en plassen in hun tuin en ze vinden het nog goed ook!
gelukkig hebben ze zelf ook katten en die van hen doen het ook,op precies dezelfde plek Haha!