Stro in de bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

Stro in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 10:26

Iemand hier ervaring mee? Mijn hond heeft periodes dat ze ineens diarree heeft, wat nogal sneu is als dat op komt zetten terwijl ze in de bench zit. (oorzaak bekend, niet te verhelpen.) Kussentjes en dekentjes enzo zijn allemaal goed wasbaar, dat is het probleem niet, maar ik vind het wel een probleem dat die erg nat worden en ze dus eigenlijk geen kant uit kan.
Op stal ligt ze erg graag in het stro, dus dacht ik eraan om een strobedje voor haar te maken ipv kussens?
Daar ligt ze zekerweten een stuk droger op omdat dat wel e.e.a. opneemt.

Reden overigens dat ik er niet meteen bij ben is dat ze altijd de bench in moet als ik werk. Voor overdag is er altijd wel oppas maar 's nachts niet, en aangezien ik altijd 's nachts werk...

rommulus

Re: Stro in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:35

lijkt me een goed plan je kan ook zaagsel gebruiken oid

wij hebben het erg lang in het oude geiten hok gehad waar ze graag in gingen en ze liggen er graag in Knipoog
mischien dan wel even slim om er een soort van bak in de bench te maken (randen verhogen) anders heb je het stro / zaagsel overal liggen Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 11:28

Dat is ook wel een goed plan! Is toch net handzamer dan stro inderdaad. En sja, als je dieren in huis hebt weet je dat je er troep van krijgt, dus dat is mijn zorg niet echt. Het gaat me er meer om dat ze er zelf zo min mogelijk last van ondervindt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:31

hoop voor je dat het werkt Knipoog
zaagsel neemt meer op dan stro dus heb je dikke kans dat ze dan wel droog blijft Haha!

ben benieuwd hoe het werkt bij je beesie

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:33

Ik zou dan toch eerder voor vlas gaan..
Dit absorbeert veeeeeel meer dan stro, en men ligt er ook graag op.. Bij vlas trekt het echt in de vlas, stro daarintegen absorbeert relatief weinig..
En vlas is erg zacht Haha! om op te liggen...
Bovendien is dit heel makkelijk schoon te houden, je hoeft alleen het natte eruit te vissen, de rest laat je liggen..

Ik zou dus zeggen, geef em een lekkere laag vlas, en zie het resultaat...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:35

vlas of zaagsel lijkt mij ook makkelijker
en anders evt zaagsel met daaroverheen laag stro

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:38

Misschien een grotere bench of een andere oplossing. Heb je geen kamertje over of een hal.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:45

ik moet wel eerlijk zijn ik vind vlas nogal scherp voor een hond (eingelijk ook voor een paard maar dat terzijde)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:01

Bench is op 1 na grootste maat. Grootste maat heb ik ook maar ze weigert daar in te gaan.
Ik denk dat het misschien handig is om haar morgen mee te nemen naar stal en de verschillende bedekkingen te laten zien, en dan even kijken waar ze zelf naartoe trekt.

Inmiddels is mijn andere hond ook zwaar aan de dunne dus ik vermoed dat het deze keer een reden heeft gehad... (ze hebben gisteren een pakje kip gekregen, krijgen ze eigenlijk nooit). Maar goed, iedere keer die voorkomen kan worden is er één, en helaas gebeurt het nu eenmaal.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:05

tja als dat het gevoel van vlas is zal ik op zaagsel overgaan. Lijkt me beter dan met stro en het is fijner op te ruimen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:32

Ik zou er een dikke deken in leggen met een kraammat/incontinetiemat erover heen. dit zijn celstofmatjes wat super goed absorbeerd en de deken eronder wordt niet nat. matje kan je gewoon weer weggooien en er een nieuwe opleggen. ze hebben tegenwoorden matjes waarvan de zijkanten verlengt zijn zodat je die onder een matras kan klemmen dus prima geschikt om onder de deken te trekken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:35

zijn die matjes niet erg duur, als je die elke dag moet verschonen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:25

rommulus schreef:
ik moet wel eerlijk zijn ik vind vlas nogal scherp voor een hond (eingelijk ook voor een paard maar dat terzijde)

Maar stro kan ook scherp zijn, ligt eraan wat voor stro het is.. en de hond ligt er graag op, tenminste dat schrijft de TS..
Bovendien vind ik vlas juist minder scherp, maar dat zou te maken kunnen hebben met de leverancier... en evt ook de regio...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:29

zou kunnen maar stro is vaak lang en dik en hol dus licht het zachter
vlas zijn kleine holle pijpjes en prikken sneller en ik zit persoonlijk liever op een bult stro dan op een bult vlas

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:31

Nou, het vlas wat ik er in heb liggen zijn geen holle pijpjes hoor.. misschien dat wat ik heb extra fijn gehakseld is...??

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:33

zou kunnen