Hond blaf als we weg gaan (verlatingagnst )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Hond blaf als we weg gaan (verlatingagnst )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 13:48

Ik heb een super lieve herders hond alleen heeft hij 1 groot nadeel
Als wij weg gaan dan springt die in de venster banken en blaft die net zo lang tot je uit het zich bent .
Deze hond hebben wij gekocht toen die anderhalf jaar was ( dus weet niet wat die mee gemaakt heeft )
Hij dee het altijd wel iets maar laste jaar is het wel heel erg geworden .

Hij is alleen de donderdag van 4 tot 6 alleen voor de rest van de week is er eigenlijk altijd iemand thuis .
Als er iemand thuis is en als er dan iemand weg gaat dan rent die alleen keertje heen en weer maar blaft die niet .
Dit gaat me soms door merg en been want in mijn idee is die gewoon bang dat we niet terug komen we hebben ook veel geoefend dan 10 minuten en weer terug komen en dat opbouwen
Wie heeft er nog tips om het misschien voor hem begrijpbaar te maken dat we echt wel terug komen

Afbeelding

AstraGirlie

Re: Hond blaf als we weg gaan (verlatingagnst )

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:01

eerst een paar algemen tips = besteet geen aandacht aan de hond vlak voor en vlak na de thuiskomst. Dus niet tegen praten, niet kijken, echt de hond negeren. Zo wordt het contrast tussen baas is thuis en baas is weg minder. Leer de hond ook best het alleen zijn vanf het begin (net als bij pups) terug aan. 10 minuutjes is in het begin al veeels te lang. Ik zou zelfs beginnen met 2 seconden. Dus niets zeggen, deur achter je dicht doen. Direct terugkomen en hond verder negeren als hij stil is. De volgende poging eens 10 seconden, dan een minuut, en zo heel langzaam opbouwen. Als je tot slot zo ver bent dat je hem alleen kan laten, laat dan ook een lekker kauwbeen of een Kong of zo achter, dan verveelt die hem niet zo en staan z'n gedachten ergens anders bij. Laat hem de dag dat je hem alleen laat ook eens flink uit zodat hij erg moe en voldaan kan slapen. Als dit alles niet lukt zou ik het gebruik van de bench aanleren, als een veilig hol zowaar, sterk aanraden. Nog één vraagje, slaapt de hond 's nachts alleen of ook bij jullie ?
Veel succes!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:09

bij onze drama hond werkte het als we de radio aanzetten en de hond in een ruimte lieten waar ze niet naar buiten kon kijken Haha!
helaas voor dei dame werd ze toen ze oud was ook nog es doof dus ging de tv er bij aan als we weggingen...dan kwamen we terug en zat de hond echt tv te kijken Tong uitsteken

haha, maar de radio aan valt te proberen.
naast wat astragirlie al zegt Knipoog

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 00:16

De hond slaapt gewoon op zijn eigen plekje ( heeft zo lekker dike vacht op de grond ligen )

De radio staat eigelijk altijd aan dus ja ..

En een bech wil ik niet om dat die houd van opgesloten zitten en een kind sluit je ook niet op ( beetje mijn mening ) Een klein hondje gaat nog wel maar die grote w zal ik niet in een bech doen

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:36

En wat dacht je van de tips opvolgen in de post van AstraGirlie want het is een erg goede tip hoor Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:40

Ik ben het niet helemaal met astragirlie eens, want je moet je hond juist niet negeren als hij stil is, maar hem dan vooral uitgebreid belonen. Negeren is voor hem helemaal niet leuk en als hij hardstikke braaf is en zijn mond dicht houdt hoef je hem natuurlijk juist niet te negeren. Verder wel weer beginnen met het opbouwen, daar was ik het dan weer wel mee eens.