Vlooien, wat een ramp!Iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Vlooien, wat een ramp!Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 13:42

Hallo,

Ik heb een vraagje want weet me even geen raad meer. Heb een 3 jarige kater, al vanaf kitten, die helemaal kern gezond is.
Maar hij heeft echt bijna altijd vlooien. Hij komt er veel buiten.
Als ik hem kam met een vlooienkam haal ik er met 1 haal zo 3 vlooien uit. Jeuken of bijten doet hij niet, hij schijnt er geen last van te hebben. Zijn vacht ziet er perfect uit en zijn conditie en gewicht is prima.

Als ik bij de dierenarts ben, geeft hij altijd iets mee. Is een vloeistofje wat je op zijn huid moet doen bij zijn nek zeg maar. Misschien dat iemand dat wel kent.
De dierenarts zegt dat dit het beste spulletjes is tegen vlooien en dat vlooienbanden enzo minder goed werken.

Maar ook dat spul van de DA werkt niet, het is heel erg kostbaar, maar werken doet het niet. Het is een kuur die je af moet maken en dan moet de kat ( uit m;n hoofd) 3 maanden vlo-vrij zijn. Nou, dat is helemaal niet het geval.

Ik wil gewoon dat hij geen vlooien meer heeft, ookal heeft hij er zelf misschien niet erg veel last van. Ik vind het een vies idee en straks gaat het in mijn meubels zitten ect. Ik vind het maar niks.

Heeft iemand de tip om van vlooien af te komen? Vlooienbanden,vlooien shampoo, vlooien kuur heb ik al geprobeerd.

Alvast erg bedankt!

Agnes

Limoen

Re: Vlooien, wat een ramp!Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:20

Ik blijf dit even volgen. Bij ons werkt Advantage en Frontline ook niet goed. Een van mijn katten heeft ook vaak een vlo. Niet veel maar hij heeft ze. Hij heeft er geen last van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:23

De miserie is dat ze idd in je huis ook leuke plekjes vinden: zeker tapijten worden een drama... Vlooieneitjes blijven ook zeer lang levensvatbaar, bijna niet kapot te krijgen. Wij hebben ook van dat spul voor in de nek + vlooienbandje (hoewel je met die dingen ook een stukje resistentie kweekt maar het kon bij ons niet anders) en nou blijft het onder controle, heb er eigenlijk al zeer lang geen meer gezien bij de kat, maar we hebben er ook best flink last van gehad.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:04

misschien eens enkele homeopathische middeltjes proberen? Bij '7 for seven' hebben ze hier goede resultaten mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:06

heeel goed stofzuigen Haha!

en dan vooral langs de plinten ,achter de kastjes, onder de bank etc....want daar gaan die rotbeesten het liefste zitten wachten

daarna een keer spuiten met spray tegen vlooien en je katten zelf op tijd ontvlooien met frontline.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 14:17

ik heb parket vloer.. Dus vlooien houden niet van mijn vloer Tong uitsteken Daarnaast stofzuig ik heel goed en dweil ik om de dag Lachen Dus dat zit wel goed Tong uitsteken

Ik heb van de dierenarts weer een ander middeltje gekregen, eens zien of dat werkt..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:19

ze zeggen juist dat door stofzuigen de eitjes verder weg geblazen worden, de kiertjes bij de plinten in bv
huis goe dontsmetten met omgevingsspray, ook de mand bv wassen in machine

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:19

afwisselen met merk qua vlooiendruppels, ze worden namelijk imuun tegen een bepaald middel als je dat steeds gebruik.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:56

wij hebben zelf spuit spul gehad dat je alle kiertjes in moest spuiten.. dit was niet te doen maar toch geprobeert.. het hielp wel maar we hebben ook meteen vlooien bandjes van de ation gekocht en die helpen bij ons supper goed Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:06

Nessah schreef:
ik heb parket vloer.. Dus vlooien houden niet van mijn vloer Tong uitsteken Daarnaast stofzuig ik heel goed en dweil ik om de dag Lachen Dus dat zit wel goed Tong uitsteken

Ik heb van de dierenarts weer een ander middeltje gekregen, eens zien of dat werkt..

haha en dat is lekker niet waar Tong uitsteken
in een parketvloer zitten zo nodig nog meer kleine kiertjes waar ze zich verstoppen kunnen.vaak liggen de planken namelijk niet 100% dicht tegen elkaar aan, en reken er op dat ze daar wel tussen gaan
maar met een goede spray moet dat verholpen zijn dacht ik?

ik heb voor mijn katten die sfrontline spray?
vinden ze ook zooooo leuk als ik daarmee aan kom zetten, Cool maar werkt wel goed
,wat heb je nu gekregen dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:10

wat ik doe, is ik ontvlooi al mijn dieren.......... na twee dagen stofzuig ik heel mijn huis (gaat alles van de plek) ga als een gek spuiten.......... en mag dan een week niet stofzuigen (heerlijk)

nergens last van, en dan woon ik op een boerderij met twee honden en twee katten.

EN ik ben gruwelijk alergisch voor vlooien Lachen kan ze dus ook niet hebben

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:42

KiWiKo schreef:
wat ik doe, is ik ontvlooi al mijn dieren.......... na twee dagen stofzuig ik heel mijn huis (gaat alles van de plek) ga als een gek spuiten.......... en mag dan een week niet stofzuigen (heerlijk)

nergens last van, en dan woon ik op een boerderij met twee honden en twee katten.

Dat werkt idd uitstekend!
Wij hebben vooral 's zomers vaak last gehad van vlooien bij de katten (oude houten vloer met kieren en een groot kleed... dan weet je het wel) en dit werkt perfect, eerst dieren ontvlooien (doe het gewoon met een vlooienkammetje, Frontline enzo werkt vaak totaal niet), huis stofzuigen, spuiten met antivlooienspul (van de Hema ofzo) en dan een tijd niet stofzuigen. O ja, wel je huis goed laten doorluchten na het spuiten (kl*tespul, maar het werkt wel).

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:27

ellepel schreef:
heeel goed stofzuigen Haha!

en dan vooral langs de plinten ,achter de kastjes, onder de bank etc....want daar gaan die rotbeesten het liefste zitten wachten

daarna een keer spuiten met spray tegen vlooien en je katten zelf op tijd ontvlooien met frontline.

Idd als je dat niet doet, blijven ze terug komen.. Je moet dus niet alleen je kat behandelen tegen vlooien, maar ook je huis Ja

Ik had een puppie gekregen en die zat ook onder de vlooien dus mijn andere hondje en katten binnen no time ook ! Ik heb ze met frontline behandeld. mijn huis gestofzuigd en gespoten met spray tegen vlooien.. Nooit meer last van vlooien gehad Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 14:35

Bedankt voor alle nuttige tips Lachen Maar over wat voor een spray hebben jullie het allemaal?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:37

zei ik hierboevn ook al, omgevingsspray
hiermee kun je banken, vloeren matjes ed insprayen, waar dus alle vlooieneitjes in verstopt zitten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 14:43

Oh, ik zie het staan inderdaad. Sorry overheen gelezen. Waar kan je die spray halen? Gewoon bij een dierenwinkel neem ik aan?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:46

Staan al veel goede tips. Ik heb er nog een. Koop toch zo'n vlooienbandje en knip dat in stukjes. En die stukjes doe je in de stofzuigerzak. Kan daar ook niets meer uitkomen.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:47

druppel eens wat thee tree oil ( kun je kopen bij de drogist )
in zijn nek en op zijn poten , geheel diervriendelijk als hij/zij het oplikt en bestrijd parasieten ( een vlo is een parasiet ).
heeft mijn schoonmoeder bij hun hond gedaan en was na 1 a 2 dagen vlo vrij , dit kun je ook met een gerust hart bij een kat gebruiken , zo'n flesje kost rond de 10 euro maar je kunt er jaren mee doen.

wij hadden alles al gebruikt noem maar op maar de vlootjes gaan tegenwoordig overal tegen kunnen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:58

Let wel op dat onverdunde TT olie heel giftig is!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:00

ja klopt maar bij de drogist hebben ze die in een speciale vorm dus verdund. anders zou ik het ook niet gebruiken moet er niet aan denken dat er iets gebeurd en ik zou het ook niet zeggen als ik het niet wist moet er niet aan denken dat de kat van de ts ddelijk er iets aan overhoud ,

maar zeer oplettend hoor maanling kan ik goed waarderen veiligheid boven alles

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 16:57

Nessah schreef:
Oh, ik zie het staan inderdaad. Sorry overheen gelezen. Waar kan je die spray halen? Gewoon bij een dierenwinkel neem ik aan?

Hema kan ook.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:51

1 vlo op je beest, zijn er ongeveer 100 in je omgeving.
Niet lekker fris inderdaad! Lachen
De meeste tips zijn gegeven, maar met een vlooienkammetje erdoor gaan, kan je jezelf de moeite besparen.
Dat is alleen om aan te tonen en te checken óf er vlooien(ontlasting) zijn.
Zodra je er 1 afgekamt hebt, springt er van de grond alweer 1 op je beestje. Verdrietig
Meeste tips zijn al gegeven. Persoonlijk zou ik bij een plaag niet met homeopatie aan de gang gaan, maar fatsoenlijk spul van je DA. Meeste spullen die bij de dierenspeciaalzaken te koop zijn, zijn bij de DA uit het assortiment gegooid ivm resistentie (DA heeft in 1e instantie alleenrecht bij nieuwe producten om werking te garanderen, zodra het in de vrije verkoop gaat, is over het algemeen de werking minder, dit verschilt per omgeving of het veel gebruikt wordt en dus resistentie ontwikkeld wordt).
Advantage werkt 1 maand (niet 3, zoals in je 1e bericht aangegeven stond) en moet je dus maandelijk ook gebruiken.

Succes ermee!! Haha!

ps: krijg er kriebels van... Nagelbijten / Gniffelen