Buren laten dieren (te) lang alleen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Buren laten dieren (te) lang alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:44

Afgelopen vrijdag kwam de buurvrouw aan de deur of ik een van hun poezen nog wel eens had gezien de laatste tijd. Neehoor, die heb ik niet meer gezien.
Toen zei ze tussen neus en lippen door: misschien heb je binnenkort wel nieuwe buren! Dus ik: hoezo? Nou, heel verhaal, zij was/werd ontslagen en ze hadden kosten van 1800 per maand en de buurman bracht maar 1400 per maand binnen dus ze moesten vast gaan verkopen! Nou, iets teveel info als je het mij vraagt, maar okee. Blij als ze weg zijn feitelijk. Het zijn van die floddertypes.
Toen zei ze ook nog even snel: we zijn het hele weekend weg! De buurman is zaterdag nog even terug, maar dan zijn we er even niet. Okee, prima.

Ik kon zaterdagavond rond etenstijd al horen dat de twee hondjes die ze hebben in de keuken zaten. Zaterdagnacht ben ik de hele nacht zo'n beetje uit mijn slaap gehouden door hun lapjespoes die luidkeels binnen wilde, maarja, er was niemand thuis.
Zondagochtend, nog niemand thuis. Uiteindelijk heb ik het lapje 's ochtends maar wat eten gegeven wat ze dankbaar opschrokte.
Zondagnamiddag, nog niemand thuis. Ik het lapje maar weer wat eten gegeven. En mijn schuurtje op een kier gezet zodat ze daar in kon als ze wilde.
Zondagavond, nog niemand thuis. Ik was al bang dat het lapje weer de hele nacht ging roepen, maar ik heb haar maar een paar keer gehoord.

Vanochtend verwachte ik wel een auto te zien staan, maar nog steeds NIEMAND.

De hondjes zitten dus al vanaf zaterdagnamiddag in de keuken. Er loopt ook nog een konijn in hun tuin, ik kan alleen maar hopen dat die een voorraad eten heeft, en het lapje heb ik vanochtend weer brokjes gegeven.

Ik weet dat ze schuldproblemen hebben want er heeft eens zo'n briefje bij mij in de bus gezeten dat incasso aan de deur was geweest maar niet thuis aangetroffen blabla. Dat heb ik bij hun in de bus gestopt.

Nu vraag ik me onderhand af: komen ze uberhaubt nog wel terug?? En al komen ze terug, je kunt die hondjes toch niet zo lang alleen laten? Ik vind het echt geen manier.

Ze zijn zowiezo apart: hun twee hondjes zien alleen maar de achtertuin. Ze worden nooit uitgelaten, maar ze doen alles op de achterplaats. Lekker smakelijk als ik uit mijn slaapkamerraam kijk. Daarom ben ik ook echt niet rouwig als ze echt vertrekken.

Ik ga tussen de middag altijd thuis eten, ik ben ERG benieuwd of ze inmiddels besloten hebben dat ze ook nog huisdieren thuis hebben zitten en dat ze misschien toch maar eens naar huis zouden moeten.

missnynke

Re: Buren laten dieren (te) lang alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:50

misschien kun je de dierenbescherming/dierenambu bellen om te overleggen?

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:52

inderdad dierenbescherming bellen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:53

Beetje aso, als dat zo is van hun. Dat hun problemen hebben is rot maar vraag dan als je een heel weekend wegt bent ff hulp. Dit zou ik melden aan de politie c/q dierenbescherming, misschien kunnen ze er iets mee, dit valt neem ik aan toch wel onder verwaarlozing... Succes met deze vervelende situatie.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 11:53

Ik wacht het vandaag nog even af, als er vanavond nog niemand thuis is wil ik wel iets doen, het gaat me dan vooral om die hondjes. Die zitten dan al twee nachten en twee dagen alleen. (kun je voorstellen hoe het daar moet ruiken als je binnenkomt? Gatver)
Maar ik wil ook niet als een bemoeizuchtige buur overkomen...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:55

Heej,

Als ik jou was zou ik in ieder geval de buren van de andere kant ook even informeren over hetgeen wat jij hebt geconstateerd. Misschien weten zij iets meer?

Als dit niet het geval is dan zou ik de dierenbescherming meteen inlichten over hetgeen wat er aan de hand is. Desnoods bel je eerst de politie om te informeren hoe je kunt omgaan met dit soort zaken.

Als het klopt dat de dieren vanaf zaterdag alleen zijn dan is het van groot belang dat ze zo snel mogelijk uit deze situatie bevrijd moeten worden. Kun je niet even door het raam kijken bij hun om te kijken hoe het met de honden is? Desnoods gooi je wat voer door de brievenbus en misschien kun je ook iets bedenken voor water...

Nou lastig hoor, hopelijk komt het allemaal goed met deze dieren. Bah, wat heb ik een hekel aan dit soort mensen Boos!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:57

Ik zou toch een dierenbescherming bellen, al is het alleen maar voor advies.
Ik zou me ook zorgen maken om het water, hebben de dieren dat dan wel tot hun beschikking?
Schandalig dat mensen zo hun dieren achterlaten. Boos!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:01

Als er vanmiddag nog niemand is, zou ik even door het raam naar binnen gluren en als je ziet dat er genoeg bruine hoopjes liggen toch even een belletje naar dierenbescherming (kan ook anoniem)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 12:03

En dit is al de tweede keer dat ik me zorgen maak om dieren van hun. Alsof ik niet genoeg heb aan mezelf…
Die poes waar de buurvrouw in eerste instantie naar vroeg betrof Chocopoes. Een donkerbruin langharig katertje. Die hebben de buren buiten gezet want hij plaste in huis volgens hun. Hij liep al vanaf vorig jaar februari buiten. Toen kwam ik er te wonen en zag hem voor het eerst. Hij kreeg erg onregelmatig eten (buren werken allebei ploegen) soms dagen niets, dus ik ben hem gaan bijvoeren. Ook heb ik wat hooi van stal meegenomen en dat onder een boom gelegd. Dat was uiteindelijk zijn 'huis'. Op dat plekje hooi onder de denneboom bij mij in de tuin. Daar zat hij altijd te wachten op eten/aandacht. Het was een echte knuffel! Toen het beestje begon te niezen en ziekig begon te worden heb ik de knoop doorgehakt en heb ik hem zonder dat de buren het weten naar het asiel gebracht. Ik vond het zielig dat hij nog een winter buiten moest blijven. Dat is nu al weken geleden en nu missen ze hem pas.
Probleem is dat ik om te kijken over de schutting moet klimmen en dat ziet natuurlijk de rest van de buren ook... maar goed, als er vanavond nog niemand is moet er toch iets gebeuren. Dan gaat er een telefoontje naar de d.b.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:05

jammer dat de andere buren je dan zien je kunt ze dan toch zeggen dat je je zorgen maakt om de dieren daar.... als dan de DB ingeschakeld wordt wie Zegt dan dat jij hebt gebeld?? iedereen die er dan vanaf weet kan gebelt hebben

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 12:06

ja precies, ik zou daarom ook anoniem bellen. Ik ben erg benieuwd of er vanmiddag iemand is! ik hou jullie op de hoogte.

Offff.... ik wacht tot het donker is en waag dan een klimmetje.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 26-11-07 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:06

Lekker dan! Van dat soort mensen hou ik ook niet!!
Neem dan je honden mee, en zorg dat je iemand voor je katten hebt die ze voert, en hou ze dan gewoon binnen als je weg bent.

Dat ze de honden alles in de tuin laten doen vind ik zowiezo smerig Misselijk Het is toch een kleine moeite om even een ronde te lopen.

Ben benieuwd wanneer je buren weer terug zijn.

En over dat plassen in huis, als je dieren hebt moet je ook de consequenties op nemen als er problemen zijn vind ik!!
1 van onze katten plaste ook in huis, maar dan precies naast mijn laarzen (die ik draag naar stal e.d) naast de kattebak in de gang zet. Was ook even zoeken naar de oorzaak, maar even de laarzen een halve meter naar de andere kant van de gang en het probleem is gewoon weg.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:14

En er zorgt helemaal niemand voor de beestjes? Dat zal natuurlijk wel niet, maar ik herinnerde me een topic van laatst dat ook iemand dacht dat de kat geen eten kreeg, maar die kreeg wel eten van iemand anders Haha! Al ga ik er bijna vanuit als de lapjes zo alleen zit te krijsen en te doen dat ze geen eten krijgen heel sneu. Ik hoop dat de mensen zsm terug komen.
Overigens het konijn als die 12 uur niet eet liggen zijn darmen stil en kan het met 24 uur fataal zijn dus ik hoop dat die genoeg eten en drinken heeft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 13:22

Neee… er zorgt niemand voor de beestjes. Degene die ze zouden vragen om ervoor te zorgen dat zou ik juist zijn. Ik heb dat ook al eens aangeboden, dat ik de hondjes best wil voeren ofzo als ze een tijdje weg zijn.

De buren aan hun andere kant is een turkse familie, die heeft niets met dieren. Het contact met de flodders en mij is juist helemaal gericht op de beestjes. Ze vinden mijn katten erg mooi en bijzonder en daaruit is eigenlijk het contact gekomen toen ik er ben komen wonen.

De hondjes hoor ik aan de deur krabben (de deur rammelt wat in zijn sponning en ik hoor dat HEEL goed in mijn huiskamer) en ik hoor ze af en toe blaffen. Als iemand de achterdeur open zou doen om ze eruit te laten zou ik dat merken. (ik let nu nu extra goed op bij elk geluidje dat ik hoor)

Het lapje was vanochtend helemaal door het dolle toen ik met brokjes aan kwam zetten, zij wordt dus niet gevoerd.

Over een dik half uur ga ik eten, dan zullen we zien of ze nog steeds niet thuis zijn.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:25

Als ze er nog niet zijn zou ik toch echt de Dierenbescherming bellen Lachen Die beestjes kunnen niet zo lang zonder eten en drinken....

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:33

Nou ook lekker hoe ze met die beesjes om gaan.
Hoop dat ze nu toch onderhand wel is thuis zijn.Arme hondjes.
En maar goed dat je lapje ook eten geef, anders zat ze daar.Maar als ze daar al nix voor weggezet heeft zal t konijn en de hondjes vast ook wel geen eten hebben.
Wil trouwens niet weten hoe t daarbinne eruit ziet nu Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 13:40

Arabian_Girl schreef:
Nou ook lekker hoe ze met die beesjes om gaan.
Hoop dat ze nu toch onderhand wel is thuis zijn.Arme hondjes.
En maar goed dat je lapje ook eten geef, anders zat ze daar.Maar als ze daar al nix voor weggezet heeft zal t konijn en de hondjes vast ook wel geen eten hebben.
Wil trouwens niet weten hoe t daarbinne eruit ziet nu Clown

Geloof mij maar... dat wil je ook niet als ze wél thuis zijn....

Ik zal dadelijk voor de gein wel eens een foto nemen van hun achtertuin. Dat zegt alles.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:47

Gewoon aso!
Ik zou de dierenbescherming bellen en eens advies vragen.

Zitten de honden binnen of buiten? Anders kan je misschien brokken naar binnen gooien en wat water? (al zal water wel wat moeilijker gaan)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:55

Citaat:
Die poes waar de buurvrouw in eerste instantie naar vroeg betrof Chocopoes. Een donkerbruin langharig katertje. Die hebben de buren buiten gezet want hij plaste in huis volgens hun. Hij liep al vanaf vorig jaar februari buiten. Toen kwam ik er te wonen en zag hem voor het eerst. Hij kreeg erg onregelmatig eten (buren werken allebei ploegen) soms dagen niets, dus ik ben hem gaan bijvoeren. Ook heb ik wat hooi van stal meegenomen en dat onder een boom gelegd. Dat was uiteindelijk zijn 'huis'. Op dat plekje hooi onder de denneboom bij mij in de tuin. Daar zat hij altijd te wachten op eten/aandacht. Het was een echte knuffel! Toen het beestje begon te niezen en ziekig begon te worden heb ik de knoop doorgehakt en heb ik hem zonder dat de buren het weten naar het asiel gebracht. Ik vond het zielig dat hij nog een winter buiten moest blijven. Dat is nu al weken geleden en nu missen ze hem pas.

Maar dit vind ik ook niet bijzonder netjes van jou. Zeker niet omdat je als ze er naar vraagt, zegt dat je 'm niet meer gezien hebt. Ik begrijp dat je je zorgen maakt en er iets aan wilt doen, maar om zonder hun medeweten hun kat naar het asiel te brengen, vind ik veel te ver gaan. Ik neem aan dat je niet 24/7 je buren in de gaten zit te houden, dus kan het ook zomaar zijn dat je het niet altijd ziet als ze eten geven. Mijn katten lopen ook (bijna) constant buiten (uit vrije wil), ik zou er toch behoorlijk pissig van worden als mijn buren daarop maar besluiten om mijn kat naar het asiel te brengen.

Hoe ze echter hun dieren nu achterlaten (ogenschijnlijk zonder iemand om te voeren/zorgen), is niet goed te praten. Ik zou eerst even door het raam kijken of er idd hopen liggen oid, voor hetzelfde geld komt er iemand 's ochtends vroeg of 's avonds laat om ze uit te laten (of misschien wel terwijl jij op je werk zit). Mocht dit het geval zijn, kan je altijd nog de dierenbescherming bellen. Wat je ook kunt doen, is een briefje opplakken/door de bus gooien met het verzoek jou te bellen. Krijg je hier geen reactie op, weet je dat er echt niemand komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:59

Wat een verhaal Scheve mond

Ik ben het wel met mylittlejoy eens. De kat naar het asiel brengen vind ik dan te ver gaan. Dan was ik er eerst zelf eens op afgestapt en had gevraagd of ze wel weten dat de kat ziek is, en of ze misschien vragen hebben over de verzorging, en dat het dier naar de dierenarts moet. Maar naar het asiel brengen gaat te ver. De kat is nou eenmaal niet van jou, en dan kun je ook andere maatregelen nemen.

Ik zou eerst eens kijken of er inderdaad uitwerpselen binnen liggen, en of er bakjes staan met voer of water. Het kan zijn dat jij gewoon niet ziet dat er iemand voor ze komt. Dat ze jou niet hebben gevraagd wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat ze niemand anders hebben gevraagd. Dat is een aanname.

Wanneer er inderdaad van alles binnen ligt en de hondjes geen eten/drinken hebben, dan zou ik de dierenbescherming even raadplegen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 14:12

Laatst bijgewerkt door Amaris op 26-11-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:20

Nogal een verhaal zeg! Heb je ondertussen al naar binnen kunnen kijken bij je buren?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 14:24

Nee nog niet. Heb maar een half uurtje pauze en ik had al veel te doen. Misschien vanavond als het donker is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:26

Ik moet zeggen dat ik het alles behalve netjes vind om zonder toestemming de foto's van hun tuin te maken en dan ook nog eens op een openbaar forum te plaatsen

Wanneer ze nu nog steeds niet terug zijn en de honden geen eten hebben zou ik de DB bellen Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:27

Heb je nou foto's geplaatst van de tuin van iemand anders?
Vanwege privacyredenen vind ik absoluut niet netjes. Nu komt het nogal roddelachtig over ook trouwens.