Een tijdje geleden hebben de twee muizen van mijn beste vriendin hier gelogeerd. Ikzelf heb ook een muis en voor de gezelligheid had ik de hokken naast elkaar gezet. Wegens ruimtetekort heb ik toen behoorlijk wat in de hokken gewisseld, ik had namelijk één groot hok en een klein hok en de muizen van mijn beste vriendin had ze meegegeven in een klein hok. Mijn eigen muis zat in het grote hok en die heb ik toen in mijn eigen kleine hok gezet, waarna ik de andere twee muisjes in het grote hok heb gezet. Toen de logeetjes weer weg waren, heb ik mijn eigen muis weer in zijn grote hok gezet.
Een week later begon echter één van de muisjes van mijn vriendin zich vreselijk te krabben, zo erg dat ze zichzelf kaal en open krabte. Mijn vriendin is er mee naar de DA geweest, maar die wist niet wat het was. Ze heeft wel allerlei middeltjes meegekregen om te zien of die helpen.
Wat ik me nu afvraag is of mijn muis hier nu ook last van kan gaan krijgen, omdat ze om de beurt in hetzelfde hok hebben gezeten en naast elkaar hebben gestaan. Ik zie mijn muis af en toe wel krabben, maar Uk is niet kaal ofzo..
Zou de 'jeuk' over kunnen zijn gesprongen, of moeten ze daarvoor echt met elkaar in contact zijn geweest?