Gisteren ging onze kat DJ naar de dierenarts, mijn moeder vond hem er slecht uitzien. Ik ben naar school gegaan met de gedachte er zal wel niks zijn. Toen ik thuis kwam liep ik mijn moeder net mis, ze was met mijn zusje naar paardrijden gegaan. Het was me al opgevallen dat de kat er niet was maar ik dacht dat hij buiten was. Toen mijn moeder thuis kwam riep ik heel vrolijk hoi. Mijn moeder kwam op een gegeven moment naar boven en zei tegen me: "ik moet je iets heel ergs vertellen, DJ is heel erg ziek". DJ was dus gebleven om foto's te laten maken van zijn hart en longen. Nou blijkt het dat onze kat al een hele tijd rondloopt met een kwaadaardig gezwel wat we niet wisten(we zijn al eerder voor tests gegaan maar toen dachten ze dat het iets met zijn schildklier was). Nu zitten zijn hele longen vol met uitzaaingen. We zijn hem met zijn allen gaan ophalen omdat we niet wisten of het de laatste keer zou zijn. De dierenarts zei toen dat we mochten kiezen : of hem nu laten gaan of medicijnen geven en afwachten hoe het weekend gaat, als hij het weekend al zonder pijn en zonder te kotsen doorkomt, dan nog geven ze hem nog hoogstens 2 weken. We hebben er toen voor gekozen om hem mee te nemen, om goed afscheid te kunnen nemen. Nu ligt hij lekker te slapen en krijgt zo wat gekookte kip, we verwennen hem nog lekker de laatste dagen.
Mijn grootste zorg is mijn andere kat want ze zijn al 15 jaar samen. Het kan een grote schok voor hem zijn... DJ moet waarschijnlijk als hij ingeslapen is nog even mee naar huis een nacht zodat de andere kat weet dat hij dood is en niet meer terug komt, ook hier zie ik erg tegen op.
Hij was mijn beste maatje 14 jaar lang, DJ ik zal je nooit vergeten!!