Mijn kat heeft kanker :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_xManadisx_

Mijn kat heeft kanker :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 19:15

Gisteren ging onze kat DJ naar de dierenarts, mijn moeder vond hem er slecht uitzien. Ik ben naar school gegaan met de gedachte er zal wel niks zijn. Toen ik thuis kwam liep ik mijn moeder net mis, ze was met mijn zusje naar paardrijden gegaan. Het was me al opgevallen dat de kat er niet was maar ik dacht dat hij buiten was. Toen mijn moeder thuis kwam riep ik heel vrolijk hoi. Mijn moeder kwam op een gegeven moment naar boven en zei tegen me: "ik moet je iets heel ergs vertellen, DJ is heel erg ziek". DJ was dus gebleven om foto's te laten maken van zijn hart en longen. Nou blijkt het dat onze kat al een hele tijd rondloopt met een kwaadaardig gezwel wat we niet wisten(we zijn al eerder voor tests gegaan maar toen dachten ze dat het iets met zijn schildklier was). Nu zitten zijn hele longen vol met uitzaaingen. We zijn hem met zijn allen gaan ophalen omdat we niet wisten of het de laatste keer zou zijn. De dierenarts zei toen dat we mochten kiezen : of hem nu laten gaan of medicijnen geven en afwachten hoe het weekend gaat, als hij het weekend al zonder pijn en zonder te kotsen doorkomt, dan nog geven ze hem nog hoogstens 2 weken. We hebben er toen voor gekozen om hem mee te nemen, om goed afscheid te kunnen nemen. Nu ligt hij lekker te slapen en krijgt zo wat gekookte kip, we verwennen hem nog lekker de laatste dagen.

Mijn grootste zorg is mijn andere kat want ze zijn al 15 jaar samen. Het kan een grote schok voor hem zijn... DJ moet waarschijnlijk als hij ingeslapen is nog even mee naar huis een nacht zodat de andere kat weet dat hij dood is en niet meer terug komt, ook hier zie ik erg tegen op.

Hij was mijn beste maatje 14 jaar lang, DJ ik zal je nooit vergeten!! Vriendjes zijn? Vriendjes zijn?

Mist

Re: Mijn kat heeft kanker :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:39

Sterkte, ik weet wat je meemaakt, ik heb er dit jaar al 4 in moeten laten slapen, ook een vanwege kanker, er is toen een scanvan zijn hart en buik genomen, veel uitzaaiingen. Ik heb nog 5 verschillende medicijnen meegekregen, helaas na 3 dagen ging het niet meer.

Maar wat ik altijd doe in dit soort gevallen (behalve bij spoed natuurlijk) is de DA aan huis laten komen om ze op hun vertrouwde plek in te laten slapen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 19:49

Ik ga het aan mijn ouders vragen voor dat in de vertrouwde omgeving...

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:28

Kan een kat kanker hebben ??? Verdrietig
dat wist ik geen eens Clown

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:29

Ik wens je veel sterkte _xManadiskx_ Lovers

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:21

Hij is vanacht ingeslapen... Hij had erg veel pijn en kon niet meer goed ademen, hij "krijste"van de pijn om het maar zo te zeggen, hij heeft om 3 uur 's nachts nog een spuitje gekregen...

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:24

Ach, gecondoleerd... Hoe reageert je andere kat?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:27

DJ heeft de hele nacht op de bank gelegen(al dood) en daar is hij bij gaan liggen, hij trekt zich wel een beetje terug enzo. Hij heeft vanmorgen de hele ochtend bij mijn moeder op bed gelegen trouwens...

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:28

Ach gussie, sterkte meid. Weet hoe moeilijk dit voor je was en is. Onze 2 oma's zijn ook van de dag. Maar het is wel het beste zo. Wij gaan ook over tot actie als het niet meer gaat. Dan laat ik als het kan de dieren arts aan huis komen.....

nogmaals sterkte he Vriendjes zijn? Vriendjes zijn?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:30

Jij ook sterkte Lovers Wij wilden de dierenarts ook aan huis laten komen, maar dat gaat niet midden in de nacht... En om die kat nou een halve nacht te laten creperen van de pijn, dat leek ons niet zo'n strak plan. Maar de reactie van de dienstdoende dierenarts was echt van, "als het dan echt moet"...

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:35

Vriendjes zijn? Sterkte, je hebt het beste gedaan voor je kat wat je maar kon doen, pijnlijden is ook niks.
(ook voor de andere om hem nog even een poosje afscheid te kunnen laten nemen)
Hoe is het nu met de andere?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:36

Gaat naar omstandigheden wel goed, alleen een beetje terug getrokken

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:37

Zei die DA dat echt... pfff wat bot zeg. Er gaat toch niemand voor de lol s'nachts naar de DA. Had hij maar een ander vak moeten leren. Koe

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:41

haha inderdaad, dat dacht ik ook al, maar ik denk dat we haar uit haar bed hebben gebeld... ik ben overgins niet zelf mee geweest met hem naar de dierenarts, dat deden mijn ouders... Ik lag te slapen en bedacht pas dat ik meewilde toen ze weg waren... ik was er niet echt bij zo vroeg...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:03

Jemig hé, wat naar voor je, heel veel sterkte hoor (en ook voor de andere kat natuurlijk). Wel een goede beslissing, hoe moeilijk ook, als een kat zoveel pijn heeft en niet meer beter te maken is. Gatver, wat erg...

Ik heb het vorig jaar om deze tijd meegemaakt; de ene week was ie nog 'normaal' en de volgende week was ie dood...In laten slapen omdat hij een tumor in zijn buikje had en zijn hartje bezig was er mee op te houden. Zo snel kan het gaan....

Wat je andere kat betreft, het kan nog wel een tijdje duren voordat hij er aan gewend is dat hij de enige kat is, vooral als ze zolang samen zijn geweest. Beetje op letten en voor de rest maar laten begaan, ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben. Wel goed dat de ander nog de oude kat heeft gezien nadat hij is overleden. Geeft ze de kans om op hun eigen manier afscheid te nemen en te begrijpen wat er is gebeurd. Dat afzonderen is wel logisch; ze moeten het zelf ook verwerken en een plaatsje geven, of wat het dan zo is wat er in die koppies omgaat.
Muts deed dat nadat z'n maatje Stoffel was overleden. De eerste week was hij heel stilletjes en teruggetrokken en wilde ook niet zo graag als anders geaaid worden. Daarna is hij een maand lang 'stickerkat' geweest; waar ik was was Muts, tot aan de douche aan toe! Daarna is ie weer zichzelf geworden.
Mijn moeder had twee katten, waarvan er eentje vorige zomer een hartaanval heeft gehad en ter plekke doodviel. De andere is toen echt wel een hele tijd van slag geweest. Niet ziek ofzo, maar je zag aan hem dat hij niet zo goed wist wat ie met zichzelf aanmoest. Nu, na ongeveer een half jaar, is hij er wel aan gewend en vindt hij het zelfs wel fijn dat hij nu in zijn eentje alle aandacht (en extraatjes) krijgt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 05:31

Heel veel sterkte !

Geef de andere maar extra veel aandacht...katten reageren heel verschillend op het verlies van hun maatjes. De kat die ik in heb moeten slapen was destijds opgegroeid met de hond van mijn ouders, een bouvier, ze waren onafscheidelijk. Toen we de bouvier (thuis) in lieten slapen op 15jarige leefijd begon deze kat (Patches) zijn haren uit zijn lijf te trekken. Na 2 weken hadden we een half kale kat. Hij was bij het inslapen geweest, lag tussen de voorpoten toen de bouvier zijn laatste spuitje kreeg. Gek maar waar, we hebben toen (eigenlijk te snel voor ons- omdat we zelf niet over het verlies van de hond waren) een bouvier pup in huis gehaald...en toen stopte het gedrag van haren uittrekken.