hond uit buitenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

hond uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:59

ik heb een vraagje. Zijn er hier mensen die en hond uit eht buitenland hebben gehaald?
hoe is dat in z'n werk gegaan? Hoeveel heeft dat gekost?
Quarentine, inentingen enz?

Ik woon op het moment in Cyprus. Ik zit te overwegen om terug naar Nederland te gaan. Ik heb hier een,maar als het mogelijk is wil ik haar meenemen.

Groetjes nicky

Grote_Beer

Re: hond uit buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:14

Ja, ik heb een hond meegenomen uit Kroatië. Het enige dat ik daarvoor heb moeten doen is daar ter plekke naar een dierenkliniek gaan voor de benodigde inentingen, chip, paspoort en gezondheidsverklaring. Nederland doet niet aan quarantaine, dus dat zal niet nodig zijn. Ik denk dat je vanaf Cyprus zo'n beetje hetzelfde nodig hebt als dat ik nodig had. Ik zou dus voor de juiste info even bij een dierenkliniek langs gaan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 22:16

mag ik vragen hoeveel jij voor de reis betaald hebt?
en hoelang van te voren ze ingeent moeten zijn?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:20

Alleen de rabiësenting was verplicht en die moest minimaal 3 weken vantevoren worden gegeven. De reis ging in ons geval per auto, dus geen extra kosten voor de hond.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 22:23

vanuit koratie per auto zoooo aardig ritje Knipoog

heel erg bedankt!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:28

Voor stichting www.sosstrays.be heb ik 2 jaar geleden 2 hele grote honden vanaf Kreta mee naar Nederland genomen.
De vlucht koste per hond € 50,00.
Ik heb gevlogen met Transavia.
Die nemen honden voor dat bedrag mee en dan maakt het niet uit hoe zwaar of hoe groot de bench is.
De bench mag wel een bepaald aantal cm. hebben maar dat is best veel.
Dus je betaald per hond 50 euro of hij nou klein is of groot.
Je zou met deze stichting contact op kunnen nemen want zij hebben ook honden uit Cyprus dacht ik.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:43

iloveyah87 schreef:

heel erg bedankt!

Ik rijd het bijna elke maand. Knipoog Maar valt best mee. Ligt er ook aan waar in Kroatië je zit. Wij zitten vrij noordelijk. Als we 's ochtends bijtijds vertrekken en het verkeer zit een beetje mee dan zijn we er 's avonds. Is ongeveer 1400 km

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 23:27

hopla schreef:
Voor stichting http://www.sosstrays.be heb ik 2 jaar geleden 2 hele grote honden vanaf Kreta mee naar Nederland genomen.
De vlucht koste per hond € 50,00.
Ik heb gevlogen met Transavia.
Die nemen honden voor dat bedrag mee en dan maakt het niet uit hoe zwaar of hoe groot de bench is.
De bench mag wel een bepaald aantal cm. hebben maar dat is best veel.
Dus je betaald per hond 50 euro of hij nou klein is of groot.
Je zou met deze stichting contact op kunnen nemen want zij hebben ook honden uit Cyprus dacht ik.

Ok dat valt best mee kwa prijs. En wat voor in inentingen en boekjes moesten ze hebben?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 23:36

Oprtalj schreef:
iloveyah87 schreef:

heel erg bedankt!

Ik rijd het bijna elke maand. Knipoog Maar valt best mee. Ligt er ook aan waar in Kroatië je zit. Wij zitten vrij noordelijk. Als we 's ochtends bijtijds vertrekken en het verkeer zit een beetje mee dan zijn we er 's avonds. Is ongeveer 1400 km

het is dichterbij dan ik dacht. Net even opgezocht hihi..

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:37

Ik weet het niet precies. Dat zou je aan Carine Wouters van die stichting kunnen vragen.
Ze moeten wel een gezondheidsverklaring hebben en een paspoort.
En ze dienen gechipt te zijn.

De papieren e.d. zijn allemaal door mensen van de stichting in orde gemaakt. De honden zijn toen op mijn naam gezet enkel voor het transport en op Schiphol heb ik ze overgedragen aan iemand van de stichting.
Ik vond het heel dankbaar werk.
2 grote zwerfhonden hebben in Bederland en Belgie een super goed leven gekregen.
Mijn zus heeft van diezelfde stichting een hond uit Griekenland die op het strand gedumpt was.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 23:50

Mijn hond was ook een zwerfhond, al weet ik wel wie haar gedumpt heeft....

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 00:09

Wij hebben 1,5 jaar terug 2 honden meegenomen vanuit Kreta. Vlucht koste aardig wat, voornamelijk telefoontjes met de vliegmaatschappij eigenlijk... Inentingen waren zo klaar, voor 2 honden was dat iets van 75 euro. 2 kennels, 50 euro. 2 halsbanden en riempjes, 15 euro. Je moet het er voor over hebben Lachen
Allebei de honden zijn hier goed terecht gekomen, 1 bij mijn zus die zelf al een hond vanuit Kos had meegenomen en de andere bij onze dierenarts.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:02

De kosten voor het vliegtuig verschillen per vliegtuigmaatschappij.
Transavia is erg voordelig. Bij sommige maatschappijen betaal je voor het gewicht van de hond.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:39

Intersant topic. Ik zat er ook over te denken om een hond uit het buitenland te halen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:16

Ik help een kennis met het opvangen en opvoeden van honden uit Turkije, ik vind het echt geweldig als mensen dit doen. Ze moeten de standaard entingen hebben en rabies, verder moeten ze teken behandeling hebben gehad, en je kan ze het beste ook nog ontwormen en ontvlooien, weet niet meer zeker of dat verplicht is. Oh hij moet ook gechipt zijn en een geldig pasport hebben.
De kosten zou ik eigenlijk niet weten, dat verschilt per maatschappij en als wij ze laten vliegen komen er meestal meerdere dus wat dat kost weet ik niet.
Wel goed dat je dit doet hoor.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:38

rabies was ooit 10 dagen van te voren,en bij transavia had ik een kist gehuurd waar ik ook borg voor moest betalen.Maar dat is zo,n 17 jaar geleden.