En haar eigen jongen heeft ze er ook 2 van opgegeten.
Ik vind het ontzettend vreemd, er zijn geen veranderingen oid geweest.
Wie weet wat dit is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nicci88 schreef:hmmm vreemd. ik heb het ook wel eens gezien, maar daar zaten ze in te kleine kooitjes. hiervan durf ik niet te zeggen wat het is of kan zijn
als ze oud is, kan ze zich mss gaan afzonderen (mss tot ze bijna dood gaat)
tamary schreef:Sommige diersoorten bijten hun jongen dood als er voor hun gevoel lang gevaar dreigt en dus de overlevingskansen sterk verminderen.
Simpelste oplossing hier is waarschijnlijk om deze muis apart te zetten en geen babietjes meer laten krijgen.
Yank schreef:Heeft ze voldoende dierlijke eiwitten gekregen tijdens het zogen van de jongen? Een tekort daaraan kan namelijk nog weleens lijden tot het opeten van de jongen! Het komt ook wel voor dat het eerste nestje gewoon niet slaagt.![]()
Waren de volwassen muizen die ze heeft gedood nieuwkomers in de groep?
Komt die agressie bij het eventuele volgende nest weer voor en voer je haar wel genoeg dierlijke eiwitten bij dan zou ik haar uitsluiten voor de fok om te voorkomen dat de jongen dat gedrag overerven.
Yank schreef:Volgens mij moeten bijvoorbeeld hondenbrokken voldoende zijn.
Hmmm, misschien was het dan gewoon een incident aangezien het tegelijk gebeurd is? Of probeer haar te koppelen met 1 muis ipv weer in de groep?
Yank schreef:Opeten van jongen kan verschillende oorzaken hebben, dus het hoeft niet aan het voer te liggen. Maar goed, icm met het feit dat ze waarschijnlijk drie kooigenoten om het leven heeft gebracht, kun je haar misschien inderdaad voor de zekerheid niet meer gebruiken voor de fok (weet daar verder niet zoveel van, omdat ik zelf nooit zulke problemen met mijn muizen heb gehad *afkloppen*)
Hoe is trouwens het karakter van de ouders van dat vrouwtje?
Zal zeker proberen haar met een (jonge) muis te houden. Voor het zelfde geld is er nu geen sprake meer van agressie.