Hallo Allemaal,
Ik heb een hond van bijna 5 jaar oud en het is een kruising border collie x ?. Hij ziet eruit als een kleinere kortharige border collie dus het zit er niet ver vandaan.
Ik heb hem al van pup af aan en hij is altijd heel vrolijk en speels geweest. Vooral heeeel hard achter balletjes aanrennen vind hij geweldig maar springt daarbij soms wel heel lomp en hoog de lucht in. Dit is altijd goed gegaan en hij heeft zich nooit bezeerd (tenminsten niet dat wij weten of gezien hebben)
Nu loop hij sinds een week op de achterhand kreupel. Ik heb het idee dat het vanuit zijn heup komt maar daar kan ik me in vergissen. Nu dachten wij dat hij misschien een verkeerde beweging heeft gemaaktmaar dat had toch inmiddels al wel over moeten zijn lijkt mij. Nu gaan we volgende week naar de dierenarts om het na te laten kijken. Maar zou graag jullie mening en advies willen over wat dit kan zijn.
Nu wonen we sinds drie maanden vier hoog in een Maisionette en hij moet dus regelmatig de trappen naar beneden. Daarvoor heeft hij nooit echt trappen gelopen.
Hij heeft er ook geen pijn aan en rent nog wel gewoon buiten. Nou weet ik dat border collies zich dood kunnen lopen dus dat hoeft niks te zeggen.
Wie heeft er advies of een ziektebeeld die hieraan voldoet???