Welk hondenras voor mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Welk hondenras voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 17:12

Ik ben gek op honden maar ik ken niet zoveel rassen en eigenschappen.. Wie kan mij helpen? Ik wil graag een middelgrote hond, het liefste geen lange haren (ik woon op Curacao en dat zou wel warm zijn denk ik) en hij moet waaks maar trouw en lief voor kids zijn...

Aiai een heleboel eisen! Wie heeft een idee?

Anoniem

Re: Welk hondenras voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:15

Een Golden Retriever.... Alleen wel een beetje lange haren. Een Labrador??

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:16

een dog achtige mischien

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:17

boxer?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:17

De 'eissen' die je hebt zijn wel practische eissen. Mss verstandig om ook te kijken naar jou persoonlijkheid en wat je wilt gaan doen met de hond.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 17:19

Ik bedoel misschien een maatje kleiner dan een labrador... Ik zat te denken qua formaat aan een bullterrier, of misschien een collie?

Ludora ik snap wat je bedoelt. De hond zal het terrein gaan bewaken, maar ook als familiehond dienen, dus lekker erop uit gaan en veel spelen. Ik zelf ben heel consequent en heb in het verleden ook onze honden thuis getraind... wat wil je weten over mijn persoonlijkheid Haha!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:22

collie heeft lange haren

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:24

nicci88 schreef:
collie heeft lange haren

Je hebt ook kortharigen

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:28

vergeet niet dat een vacht isoleert, een lange vacht houd in de winter de warmte vast, maar in de zomer de warmte buiten....
Ik heb zelf spaanse waterhonden (www.spaanse-waterhond.nl) en deze komen uit Andalucië, waar het ook behoorlijk warm is (in de zomer houden ze altijd de internationale werkproeven daar en vorig jaar deden we mee in 45 graden !!).
Je kan ze lang en kort op vacht houden, al naar gelang je zelf wilt en ze verharen niet (ideaal !!)

Ludora

LittleAnn schreef:
Ik bedoel misschien een maatje kleiner dan een labrador... Ik zat te denken qua formaat aan een bullterrier, of misschien een collie?

Ludora ik snap wat je bedoelt. De hond zal het terrein gaan bewaken, maar ook als familiehond dienen, dus lekker erop uit gaan en veel spelen. Ik zelf ben heel consequent en heb in het verleden ook onze honden thuis getraind... wat wil je weten over mijn persoonlijkheid Haha!

Haha! nee zo bedoel ik het niet Tong uitsteken Ik wil eigenlijk zelf ook een hond, maar mijn eerste 'eissen' liggen meer bij mezelf. Ik zou persoonlijk nooit voor een terrier kiezen, te druk voor mij. Maar aan de andere kant wil ik wel een hond om mee te ravotten. Ik ben er ook nog niet uit wat ik wil. Maar bij mij zijn de uiterlijke kenmerken iets van in een later stadium. Maar ivm de warmte snap ik wel dat kort haar prettig is.

(wil je niet ruilen, het is hier zo koud !! )

nicci88

nog nooit gezien! wel astralian sheperd. die lijken erop. maar nog nooit een collie met korte haren gezien......

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:34

Afbeelding

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:36

Een aantal erf honden:

Pinscher, alle typen
Bobberman
Schnauzer, alle typen
Smoushond
Rotweiler, niet altijd even betrouwbaar met kleine kinderen
Hovawart, moeilijk in opvoeding. Daarna super hond
Boxer, let op: van oorsprong vechthond
Perro de Presa Mallorquin, is vechthond geweest, hechten wel sterk aan gezinsleden
Perro de Presa Canario, ,,
Cane Corso, erfbewaker
Mastiff
Bullmastiff
Bordeaux Dog
Mastino Napolitana, van af een jaar oud weinig beweging nodig en mogelijk
Tosa Inu
Duiste Dog
Kaukasische Owtcharka, veel haar
Oyreneese berghond, veel haar
Cao da Serra da Estrela, veel haar maar komt uit portugal dus moet tegen hitte kunnen
Tibetaanse Mastiff
Aidi

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:38

Ik heb zelf een aussie, maar die kan niet zo goed tegen warmte, maar die is Nederlands gefokt. Als je een fokker uit een warmer land hebt kunnen ze erg vaak beter tegen.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 17:51

Dankjulliewel voor de reacties! Mooie honden ook die kortharige collies, maar zijn collies waaks?

Oh die waterhonden zijn geweldig zeg! Zullen wel duur zijn alleen als ik het zo zie.... Wij hadden vroeger bedlington terriers thuis, die verharen ook niet maar we hadden hoge onderhoudskosten.... wel ideaal inderdaad!!

Do ik ken de meeste rassen niet, ik ga het eens opzoeken!
Die dobermannen vind ik ook niet betrouwbaar met kids eigenlijk..Zucht het is best lastig! En dan ook nog een fokker hier zoeken! Veel mensen gaan gewoon voor een gratis vuilnisbakje...

Hhaha ludora ok ok, ja ikzelf kan goed tegen een terrier, omdat we ze vroeger ook thuis hadden denk ik. Maar ja, die twee waren ook weer heel erg anders allebei, de ene heel koppig en de andere meer waaks....Het ligt toch ook net aan het hondje zelf! Zag net ook de puppies half herder/half labrador... Mooi! maar met lange haren...Hhahaha je mag wel op bezoek komen Tong uitsteken maar ik ga echt niet meer de kou in Knipoog Het is hier ook heel handig, overdag gaat de hond gewoon op het erf, geen problemen met de kou of dat de hond de hele dag binnen zit of wat dan ook...

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:00

Wij krijgen volgende week een springer spaniel. De ouders van de pup zijn erfhonden. Ze zijn niet groot, hebben half lang haar. En zijn ook goede gezinshonden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:01

Als je op curacao woont ,zou ik altijd proberen om een hond van het eiland te krijgen.
De weersomstandigheden zijn daar zo anders dan in bijv NL. Niet iedere hond kan bijv goed tegen de hitte.

Ik weet zeker dat mijn Keeshond daar echt niet blij gaat worden bijvoorbeeld

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 21:33

Nee ik denk ook niet dat ik een hond vanuit nederland laat komen, ik denk dat ik wel iets naar mijn smaak hier kan kopen, misschien is het een heel ander soort hond dan ik in gedachten had maar ja....Ik weet dat op Aruba volgend jaar puppies komen van de enige bullterriers op de archipel Clown misschien wacht ik daar wel op...De enige rassen die ik hier op curacao heb gezien zijn chihuahua's (lijkt me niet om het terrein te bewaken hahah) mastiffs, dobermann en herders en alle combinaties die maar mogelijk zijn Clown Een herder lijkt me ook wel wat Lachen

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:22

prijs van de waterhonden valt wel mee, zal gemiddeld net zoveel zijn als de meeste rassen, het ligt er alleen aan of je ze daar kan kopen (lijkt me niet) of moet importeren, dan zit je nog met die kosten (vaak is dan zelf halen met vliegtuig goedkoper, dan mag de pup mee in de cabine). Wij exporteren van regelmatig pups naar het buitenland (duitsland, zweden, finland, belgie, zelfs amerika en land van oorspromg Spanje)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:12

Bij mijn vriend hadden we een collie en hebben we nu een collie x herder en die waren beide waaks. De kruising is nog steeds waaks, een geluidje op t grint en ze staat erbij!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:27

Waarom is een Dobermann nou weer niet betrouwbaar met kinderen? Scheve mond

Mijn voorkeur gaat uit naar dogachtige, met name naar de Boxer.
Geweldige actieve leergierige honden, die ook behoorlijk waaks kunnen zijn maar ook allemans vrienden.

Laat je alsjeblieft niet wijsmaken dat overal waar een labrador sticker of een golden retriever sticker op zit per se lief en goed met kinderen moet zijn, het karakter van de hond wordt sowieso voor een groot deel door de eigenaar gevormd.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 14:37

Vende boxers vind ik ook super leuk, heb ze hier nog helemaal niet gezien helaas...

Over die pup meenemen in het vliegtuig, ik ga waarschijnlijk in de zomer naar nederland, dan neem ik er misschien eentje mee... Ik heb veel ideeen gekregen, bedankt allemaal!

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:38

een Beauceron

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 16:21

Dat is een mooie hond zeg!!!! Hoe is hun karakter?

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:11

Die van ons is heel lief en waaks.