Affijn wij hebben thuis zo`n grote strobaal voor de stal staan, waar een muizenfamilie woont. 5 stuks ofzo Nou had ik eergisteren nieuw voer gehaald en de zakken niet opgeborgen en bij de strobaal gegooid. Wilde ik het gisteren opruimen, en ik vond die zak al zwaar, maar toen er wat begon te ritselen kreeg ik een flauw vermoede En jep er zat een muis in, maar toen ik mijn zusje riep, kwam ik erachter dat het er 4 waren XD Die zaten met zijn alle in die voerzak van de resten bix te eten.
Ik en mijn zusje naar huis toe om een pa en ma die muizen te laten zien, want mijn zusje wilde ze ook niet loslaten. Nou foto`s gemaakt van die 4 beesten in die zak. Zò lol!
Daarna wilde ik ze uitzetten, maar mijn zusje wilde dat zelf zoen, met de hand dus. Die zak ging tekeer joh! Die muizen helemaal gek en nou ja toen kroop er 1 in haar jas. Ik heb me bescheurd! Nou ja krijg jij zo`n beest er maar eens uit.
Naderhand kroop hij eruit en is hij vrijgelaten, maar toen gebeurde hetzelfde bij muis 2. Nou toen die dus ook weg was en nr 3 ook, wilde mijn zusje uitmesten met die ene muis in de zak. gekkenwerk natuurlijk

Nou ja met die muis uitgemest dus, in hoeverre dat kon met zo`n beest om je voeten heen, maar het was wel erg leuk.
We hebben dus een muizenplaag, op z`n minst 10 stuks ofzo, 3 zijn er al verzopen en 1 vond ik er dood in het voer laatst.
Tijdje terug hadden we er ook 1 in de stal van onze merrie, ook dat beest geprobeerd te vangen, en die kroop via je benen zo je hoofd op, helaas geen foto van, wel op de telefoon mijn mijn zus..
Hier de foto`s van gisteren: