Poesje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Poesje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:25

Hallo,

Ik wil zo graag een jong poesje!
Maar ik woon sinds kort samen met mijn vriend.
Je kent het wel: Nieuw bankstel, nieuwe meubels etc...
Vernielt een kat veel??

Dit was eigenlijk mijn belangrijkste vraag Knipoog

Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Gerriëtte

bromfiets

Re: Poesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:27

uhm... ja.

Zeker jonge katjes willen alles uitproberen en hun nageltjes in zetten Lachen Is een oudere asielkat geen optie?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 15:28

Hoi,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Dat zou ook inderdaad een optie kunnen zijn!!

Groetjes,
Gerriëtte

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:35

Ik heb nu al 12 jaar plezier van m'n asielkat Haha!

Bovendien weet je daar zeker dat je een gezond dier meekrijgt (of anders de gebruiksaanwijzing...) en dat je niet verrast wordt met jonkies. Ze worden standaard gecastreerd of gesteriliseerd Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:36

Valt allemaal te zien.
Met mijn jonge kater geen probleem gehad qua vernieling, met mijn kattin van vier jaar moest alles eens met de klauwtjes geprobeerd worden Haha!

Denk dat opvoeding en tijdverdrijf blangrijk zijn bij zo'n jonkie Lachen

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:40

Ik heb ook een jong katje en je moet ze echt opvoeden met de plantenspuit anders kruipen ze overal in en op. Ook het afleren om in je broek te klimmen vind ik best lastig. Mijn planten hebben het vooral te voorduren en ze vind het interessant om op tafel de bekers frisdrank/water voor je neus op te drinken en gooit ook regelmatig wat glazen om.
Het schijnt wel te schelen als je een kitten hebt die wat langer bij de moeder is gebleven (10-12 weken)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:08

ik heb mijn hele leven lang al katten, nu heb ik er 4, en helemaal geen problemen met vernielen! Oke, er is welleens ene bloempot gesneuveld, maargoed dat doen ze ook niet met opzet Haha!

Ik vind dat je alleen maar plezier beleefd van huisdieren Ja

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:10

Nou wij hebben zelf 2 lapjes poezen maar die zitten overal op en aan misschien is inderdaard een optie om een oudere achiel kat te nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:21

wij hebben met onze jongen katten nooit last gehad van kapotte gordijnen enz, die zater er nooit aan hebben nog nooit aan de bank of gordijnen gezeten, het enigste wat ze nog wel eens doen is hun nagels scherpen aan het vloerkleed.(hebben wel een krabpaal)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 12:58

Het wordt gewoon moeilijk. Ik vind ze kei-leuk, maar mijn vriend en ik werken allebei 40 uur in de week.
We hebben net nieuwe meubels, gordijnen etc, dus het zou wel zonde zijn als dat vernield wordt.
Hmzzz....misschien toch maar gaan nadenken over een ander huisdier, tips?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:01

Jetje1985 schreef:
Het wordt gewoon moeilijk. Ik vind ze kei-leuk, maar mijn vriend en ik werken allebei 40 uur in de week.
We hebben net nieuwe meubels, gordijnen etc, dus het zou wel zonde zijn als dat vernield wordt.

Vissen....

Ieder dier heeft aandacht en verzorging nodig. Er is geen enkel beest wat je er gelukkig mee maakt om het steeds in een hokje te laten zitten. Vissen vormen daarop een welkome afwisseling, maar die waarderen het zeer als er water in het hokje is...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:04

ligt er net aan hoe jij hem opvoed

mijn kat heeft nog nooit haar nagels in het meubilair gezet

maar goed, toen ze klein was zat ze, als wij niet thuis waren, de eerste weken in de garage (10x6) en daarna mocht ze ook op de gang/overloop/logeerkamer
Als we dan thuis waren mocht ze ook op de andere kamers en in de huiskamer

nu is ze vaak buiten als we er niet zijn, of ze zit op de gang/overloop/logeerkamer + de garage

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:05

Vjestagirl schreef:
Jetje1985 schreef:

Vissen....

Ieder dier heeft aandacht en verzorging nodig. Er is geen enkel beest wat je er gelukkig mee maakt om het steeds in een hokje te laten zitten. Vissen vormen daarop een welkome afwisseling, maar die waarderen het zeer als er water in het hokje is...

Idd vissen zijn een goede oplossing. Ik zou geen huisdier kopen als je er geen tijd voor hebt (vissen kunnen overigens wel). Katten lijken makkelijk, maar ook deze moeten onderhouden worden. Ik zou nog maar even goed nadenken voordat jullie een huisdier(en) aanschaffen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:06

ik ben het eens met vjestagirl, als jullie allebij zoveel werken, dan zou ik idd voor een vis, of een leuk terrarium diertje gaan, een dier dat niet veel aandacht nodig heeft.. zeker niet voor een kat , hond oid..

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 13:06

Bedankt voor jullie tips!! Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:12

Ik heb er 5... 2 katers en 3 poezen..
En moet heel eerlijk zeggen dat het per dier weer anders is..

1 kater is bv zo'n deugniet, die doet nu nog steeds dingen die eigenlijk niet mogen, maar soms moet ik er echt om lachen..
Kittens zijn natuurlijk aan het uit proberen wat wel en niet kan, het leven is 1 groot avontuur... maar er zijn ook hele makkelijke kittens..

Denk dat het een beetje aan karakter ligt.. het is wel zo dat een wat oudere kat wat rustiger wordt...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 15:25

Wij hebben hier ook 2 katten rondrennen, 1 poes en 1 kater. Onze poes hebben we nooit problemen met gehad, nergens krabben met de nagels of wat dan ook, natuurlijk wel kattenkwaad uithalen, maargoed daar is het een kat voor Lachen onze kater hebben we uit het asiel gehaald, en die vind de bank dan wel weer interessant. Het is inmiddels gelukkig wel een stuk minder geworden, met de plantenspuit kom je een heel eind. Plus als je er 2 neemt hebben ze gezelschap aan elkaar, dus vergrijpen ze zich misschien minder snel aan je bankstel Lachen onze katten hebben trouwens nog geen enkele keer in de gordijnen gehangen... *even afkloppen*