AstraGirlie schreef:Je kunt ook proberen afleiding geven, een bepaald signaal gebruiken, maar dan moet je donders goed opletten dat hij het niet als een leuke ervaring begint te vinden, en het zo herhaalt.
Ook moet je opletten met straffen/corrigeren want je kan dat niet altijd doen, dus dan zou je ook s'nachts en dergelijke moeten opletten. Doet hij het ook wanneer jullie er niet zijn? Moeilijk he...
Grote vraag is: Waarom doet hij het?
Probeer zoveel mogelijk de omgeving te bekijken, is het omdat hij jou ziet en van opwinding begint? Is het omdat hij vast zit gebonden en hij gestresseert is? Krijgt hij wel voldoende afleiding in zijn wilde terrier bestaan, mag hij ook eens los lopen ed? Laat de hond zomin mogelijk alleen, leidt hem vooral af met leuke spelletjes, maar stop hem niet in een bench...
In mijn cursus staat dat er sprake kan zijn van een epileptische activeit in de hersenen, dan moet je een scan laten maken.
Train de hond op andere activeiten die jij wel wenst, leer hem nieuwe oefeningen, zodat hij niet 'denkt' aan spinnen.
Als dat niet mocht helpen (zeldzaam) dan kan je kalmeermiddelen gaan halen...
bedankt voor je duidelijke uitleg.
hij loopt los op het stallen terrein en ook gewoon los thuis
stal en huis zijn apart.
misschien dat het klopt met wat je zegt over duidelijk plaats/huis
hij doet het wanneer we er zijn en wanneer we er niet zijn ook !
afleiden met een balletje e.d spelen geen probleem maar hij tolt onderweg naar het balletje en op de terugweg ook!
hij zit al ruim 3 mnd niet meer in de bench
aandacht is er elke dag mijn vrien en ik draaien ploegen diensten en als hij op stal is is er altijd iemand dus als hij alleen is dan is het max. 2 uur.
's nachts doet hij het niet (heb een paar keer op de bank gelegen deze week)
ga vrijdag naar DA.
hij is er plotseling mee begonnen en daarom denk ik niet aan epilepsie dan had het er al eerder uit moeten komen(heb zelf epilepsie)
heb ook aan amputeren zitten denken is wel drastisch maar als dat de enige oplossing is....
het punt is dat hij zelfs niet meer eet.. hij word mager omdat hij veel energie gebruikt bij het tollen.
ben nu blik aan het bijvoeren en moet er bij blijven zitten om te zorgen dat hij blijft eten!
negeren is wel een punt maar erg irritant!!
ik weet dat alle aandacht aandacht is maar alleen al het constante piepen en blaffen slaat je wel op de oren(ook op die van de buren)