Poezel vervoeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Poezel vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:56

Mijn poezel moeten morgen naar ome doktor. Erg leuk natuurlijk(vindt de kat dan, beest spoort niet), maar nou heb ik geen vervoer. Want zowel taxibedrijf buurman als taxibedrijf mams kunnen mij niet brengen.

Mijn eigen vervoer is mijn stoere plof. Mijn hondje gaat regelmatig achterop, en die heeft er geen problemen mee.

Zou dit met de kat ook kunnen?

Een fiets heb ik wel(als het goed is) maar die staat met 2 lekke banden op het station. En de enige buurman met wie ik goed contact heb(die er dus niet is) heeft ook geen fiets.

Lopen is ook niet echt een optie want het is best wel een eind, en dan met zo´n zware kat in de mand. En ik ben net al door mijn rug gegaan....

verzetten is ook niet echt een optie, ik kan niet eerder weer als volgende week woensdag i.v.m. werk.

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor het lezen.

CM_

Re: Poezel vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:58

pfoeh lastig
ik zou geen kat willen vervoeren op een brommer of scooter, mij te gevaarlijk
kun je niet gewoon een taxi of deeltaxi bellen, of de bus nemen?

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:01

Mijne kruipt altijd in een plastic zak zo kun je m makkelijk in een rugtas doen en naar de da vervoeren op een brommer, ahah nee maarja zou je niet met het ov kunnen?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 20:04

Nee bussen gaan er niet heen, en de bushalte is bijna net zo ver lopen. Deeltaxi zat ik ook al aan te denken alleen zijn nogal zeikerds hier. moet een uur tussen brengen en ophalen zitten. Daarbij heeft hij ook nog eens een half uur speling. dus ben ik 2 uur onderweg voor een bezoekje van 10 minuten.

Ik heb een speciale reistas voor op de fiets of brommer. Met de hond gaat het ook prima. zal zo fototje van maken. ik rij heel voorzichtig(sowieso).

oja het is een snorplof

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 20:05

Miemserik schreef:
Mijne kruipt altijd in een plastic zak zo kun je m makkelijk in een rugtas doen en naar de da vervoeren op een brommer, ahah nee maarja zou je niet met het ov kunnen?

haha grappig. nee ov is helaas geen optie.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:11

Nouja ik denk dat het met de kat ook wel kan hoor in een speciale reistas

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:28

Als jouw poezel het leuk vindt om bij ome Doc op bezoek te gaan ( Gestoord ), dan vindt hij het mischien ook niet zo heel erg om in een speciale tas op de snorfiets mee te gaan. Is het een scooter waarbij je de tas tussen je benen kunt zetten? Of hoe zou je de tas anders moeten vervoeren?

Hier in Eindhoven kun je ook door de dierenambulance gehaald en gebracht worden, dat vertelde mijn zusje tenminste. Dan moet je geloof ik een vast bedragje per jaar/maand of weet-ik-wat betalen en per rit kost het je ook een (klein) bedragje. Misschien is er bij jullie ook zoiets?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:49

Of wellicht de reismand vastzetten met een spin, is mss ook een mogelijkheid?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 21:24

In zijn normale kooi ging hij altijd liggen maffen.Geeft nooit een kik. Geen miauw geen grom. Kan hem geen reet schelen. Maar dit mandje kent hij niet. Ik woon in een dorp de dichtsbijzijnde dierenambulance is in grunn. 15 km verder. Om voor 3 km nou een ambu te laten komen.

Ik ga even foto maken.

oja het is een snorbrommer.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 21:34

Afbeelding

hij ligt hier los, je ziet de dingetjes wel hangen waar je hem mee vast zet. ik wikkel ook nog de schouderband om het zadel heen voor extra vastzetten. dit hoeft officieel niet.

oja, ga nou niet zeggen daar staat toch een fiets. ja klopt die staat daar al 3 jaar met de bedoeling dat ik hem eigenhandig zou opknappen. heeft geen binnenbanden en een vast geroeste ketting enz enz enz
Laatst bijgewerkt door paardje2005 op 20-11-07 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:56

gewoon met de snor gaat laat hem desnoods nu al aan dat ding wennen maar alsi k het zo hoor heeft hij er niet veel problemen mee hoor Sigaar

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:02

Afbeelding

hij vindt het volgens mij wel prima Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:05

Het is gewoon een reismand zo te zien... Als dat ding stevig vast zit dan lijkt het me totaal geen probleem, en je poezel ook niet zo te zien Haha!

Succes morgen Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:24

Ja het is inderdaad een gewone reismand. Alleen beetje ander model(achterkant is recht) en er zitten sluitingen aan om hem aan de bagagedrager vast te maken.

Ik denk dat poezebeest na morgen niet zo graag meer daar oom doktor gaat. Meneer moet op dieet. Joost mag weten hoe, want van mij krijgt hij al bijna geen eten meer!

Mijn hond is ook al zo gek op de doktor. Die weet niet hoe snel hij naar binnen moet( of zal dat misschien door de koekjes komen Nagelbijten / Gniffelen )

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:37

ahah mijne moet je altijd in de houtgreep nemen ahahah en als ze in haar hokje moet zitten dan gaat ze heel hard miauwen aan een stuk door.. nee dat is geen succes *LOL*

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:42

Mijn andere kat (die weer bij mijn moeder woont)die krijst ook alsof de wereld vergaat. En alle andere katten van mijn moeder ook(niet zo hysterisch, maar wel miauwen).1 van haar is zo bang dat hij de hele mand onder piest en poept. Zo zielig.

Maar Migo niet.Die gaat liggen maffen en die moet ik wakker maken als hij aan de beurt is. En dan staat hij rustig om zich heen te loeren, vast houden is er niet bij hoor Lachen dit is ook het enige voordeel van Migo. Verder is het een etterbak en relnicht 1e klas.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:44

Hahaha ja herkenbaar. Puck is altijd aan het klieren en ik kan er wel om lachen maar mijn moeder niet Nagelbijten / Gniffelen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:47

Ik kon er ook wel op lachen. Maar begin er behoorlijk zat van te worden. Ik heb mijn andere kat weer terug moeten brengen naar mijn moeder omdat migo het terroriserde en tot bloedens toe open beet. Ook gooit hij alles van het aanrecht(waar hij helemaal niet op mag komen) als hij niet snel genoeg naar buiten word gelaten. Hij trekt alle vuilnisbakken overhoop enz enz enz. En hij bijt heel hard, lief spelen kent hij niet.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:53

paardje2005 schreef:
Ik denk dat poezebeest na morgen niet zo graag meer daar oom doktor gaat. Meneer moet op dieet. Joost mag weten hoe, want van mij krijgt hij al bijna geen eten meer!
Dan kun je hem beter naast de snorfiets mee laten rennen, is goed voor de lijn Duivel Clown .

Nee, hoor, gekkigheid natuurlijk Knipoog . Ik denk dat het best gaat met dit mandje op je snorfiets. Maar hij klinkt niet echt als een lief doetje verder, zeg, die kat van jou... Nagelbijten / Gniffelen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 23:19

Gwen schreef:
paardje2005 schreef:
Dan kun je hem beter naast de snorfiets mee laten rennen, is goed voor de lijn Duivel Clown .

Nee, hoor, gekkigheid natuurlijk Knipoog . Ik denk dat het best gaat met dit mandje op je snorfiets. Maar hij klinkt niet echt als een lief doetje verder, zeg, die kat van jou... Nagelbijten / Gniffelen

haha ja dat is misschien wel beter. hihi. Hij is gewent om in tuigje te lopen. Meneer is niet bang voor auto´s, en zijn 1e dagen buiten bezorgde mij heel wat bijna hartstilstanden. Dus heb hem binnen gehouden tot hij het niet meer nodig vond om achter alles aan te rennen. En liet ik hem uit aan een tuigje Lachen hihi.

Nee een doetje is het zeker niet. Duiveltje komt beter in de buurt. Hij slaat de hond ook elke dag wel een keer in elkaar, gewoon voor de lol. Of omdat hij langsloopt. De hond is al onder behandling geweest wegens een opengekrabt oog.

Afbeelding
lief poesje

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 18:41

Nou we zijn net terug van tante doktor (ome doktor was er niet). 24 pleurie betaald om te horen dat poezebeest er perfect uit ziet en helemaal niet te dik is en waarschijnlijk altijd te dun is geweest...... Nee hij was mooi slank.
Ik wou haar niet geloven dus dietiste erbij, en ook zij zei dat poezebeest er goed uit ziet. Poezel werd aan alle kanten betast en liet voor het eerst van zijn leven horen dat hij er niet van gedient was. Hum keken we toch raar van op...
Ik sta alom bekent van de beesten die het leuk vinden om naar de doktor te gaan. Schijnt nogal zeldzaam te zijn.

Na mij kwam een rotweiler die niet echt van plan was zonder slag of stoot zich te laten behandelen. Hihi

Maar achterop de brommer no problemo. Lag lekker om zich heen te loeren en hield alles goed in de gaten.

Weten we dat ook weer.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:25

Hahaha wat een geweldige kat heb jij *LOL*

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:14

Even oftopic, maar die draagtas lijkt me super handig. Die kan je gewoon op de bagagedrager vastmaken? Weet je wat voor merk het is en waar je hem kan kopen?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 23:58

Miemserik schreef:
Hahaha wat een geweldige kat heb jij *LOL*

hihi ach hij inderdaad wel een clown. wel een vervelende clown, maar soms ook best lief.