[HK] Nog meer mensen met een Franse Hangoor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

[HK] Nog meer mensen met een Franse Hangoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:51

Wie heeft er allemaal een Franse hangoor?
En zit die binnen/buiten? Wat kun je er allemaal mee?
Waarom heb je voor dit ras gekozen en geen dwergkonijn?
Foto zou leuk zijn!
Barst maar los!

Moderatoropmerking:
Foto's aub in links plaatsen, fotoverzameltopics zijn nl niet toegestaan!
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 20-11-07 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: HK-tag + modopmerking toegevoegd.

Nathachou

Re: [HK] Nog meer mensen met een Franse Hangoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:22

Heeey!
Ik heb een franse Hangoor, genaamd Baby Belle. Ze zit met nog 4 andere konijntjes samen in een schuur met aangesloten ren. In principe kan ik er niet zo veel mee, maar ik vindt het leuk om ernaar te kijken en ze te verzorgen.
Ik heb voor dit ras gekozen omdat ik al best lang in de konijnen zit en ik graag een wat groter ras wilde. Bovendien heb ik daar ook de ruimte voor. Naast de franse hangoor heb ik nog een duitse hangoor, een vlaamse reus, een dwerghangoor, 1 standaard konijn en 2 dwergjes. Dus alle maten zijn bij mij vertegenwoordigt Tong uitsteken ...

Foto volgt nog Lachen!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:56

ik heb wel een kruising gehad. een franse pa op duitse ma. wel grappig resultaat. maar een vals kreng. ik heb haar later per ongeluk gekruist met een raszuivere hollander. zijn een aantal leuke nijntje uitgekomen alleen ook een paar valse net als ma.

maar toch blijven de pooltjes mijn favo. van alle rassen die ik heb gehad!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:37

Wij hebben gisteren een konijntje uitgezocht.
Het is een Ram in de kleur Mignon bont
Afbeelding
Volgende week gaan we hem ophalen want dan mag hij bij zijn moeder weg.
Ik kijk echt uit naar zijn komst! Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:30

Ik heb nog 1 Franse Hangoor voedster in de kleur zwartbont ze draagt voor bruin. Ik heb ze gefokt, maar ik heb helaas heel veel Franse Hangoren verloren waardoor het financieel 1 grote domper was. Ik fok nu Nederlandse Hangoordwergen in nog niet erkend bruin en dat gaat erg leuk. Ik heb een ram uit Engeland en een voedster uit Duitsland.
Maar even de NHD ter zijde. Ik heb blauwe en blauwbonte Franse Hangoren gefokt, mijn eigen gefokte ram heeft laatst een ZG (zeer goed) dat is dan weer leuk om te horen. De Franse Hangoor is helaas ontzettend doorgefokt de laatste tijd en er worden prijzen gevraagd die asociaal hoog zijn voor niet erkende kleuren. Neem mignon, oranje, bruin, geel, fawn en alle kleurtjes worden met elkaar gekruist er bestaan al hele reserveerlijsten. Ontzettend jammer van de Franse Hangoren, afgelopen expo waren de resultaten en het aantal inzendingen dan ook teleurstellend. Ik heb er dan ook een half jaar aan gedaan om "goeie" dieren te vinden, vervolgens verloor ik 2 dieren aan moerziekte, diverse jongen aan dikke buikenziekte, nog een voedster lag zomaar om en een andere voedster had een kaakabces. Omdat Franse Hangoren in aanschaf al duur zijn, maar gelukkig niet zo duur als bij geldtoverballenfokkers ben ik dus gestopt, omdat ik geen volwassen voedster meer over had op mijn zwartbonte na. Ik ben nog aan het kijken voor een ram (om te casteren), maar wil deze ook niet van een vermeerderaar toverbalfokker met hoge prijzen waar je gek van word.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:18

Wij krijgen binnenkort ook 2 franse hangoren....een vader (net gecastreerd) en zijn dochter.
We hebben voor dit ras gekozen,omdat ze lekker groot en vriendelijk zijn,trekken vaak naar de mensen toe,en de katten laten ze met rust,ook erg belangrijk.
Vind het ook erg leuke dieren om te zien...
Foto's zal ik nog wel eens plaatsen..