zondag avond is mijn oude cavia van 7 overleden zie dit topic [BB] Helaas het einde in zicht voor mijn cavia.

Nou is het zo dat hij altijd met zijn dochter zat (beertje was gecastreerd)
Dit vrouwtje zat nu dus helemaal alleen..
Ik zelf heb de opleiding dierverzorging gedaan en kon het niet over mijn hart krijgen om deze cavia haar laatste paar jaartjes alleen te laten slijten terwijl ze al 5 jaar met zijn 2en zaten.
Nu had ik dus mijn oude school gebeld in de hoop voor een ander oud vrouwtje.
dit is een zalmagouti geworden vrouwtje en 4 jaar oud! schat van een beest en doet geen vlieg kwaad.
Nu is er niks aan de hand als ik ze samen bijv op de bank zet .. maar zodra ik ze bij elkaar in het hok zet wordt die van mij best vuil.
het arme beestje doet niks terug en rent dan aldoor voor haar weg.
Nou weet ik ook wel dat dat haar terratorium is en dat ze best een beetje dominant mag zijn ( het hok was overgens helemaal schoon gemaakt !!!) maar het arme beestje piept nu al zodra mijn cavia in de buurt bij haar komt en nog niks doet!
Volgens mij is het ook wel een beetje een watje maar goed vind het wel sneu.
Ik heb er sla etc in gegooid zodat die van mij wat afleiding had en dit hielp!!
NU doet ze alleen nog gemeen als ze elkaar tegen komen.. bijv bij de voerbak .
Ik vind het heel banketstaaf voor die andere cavia op het moment en heb zo me twijfels wat ik nou moet doen??
aan de ene kant denk ik laat het zo maar even uitzoeken maar aan de andere kant vind ik het best sneu voor die nieuwe cavia
Omdat het echt een poepie is en gewoon NIET terug bijt..
Ik weet dat eigenlijk cavia's niet zo vervelend zijn om bij elkaar te plaatsen . heeft iemand misschien verder nog voor mij andere tips.
heb geen mogelijkheid voor een andere kooi die heb ik eenmaal niet en ze moeten toch uiteindelijk bij elkaar.
Alvast bedankt en hoop op vele tips !!