Waarom niet bij een fokker ?? Moli
Als je bij de raad van beheer informeert krijg je goede fokkers en geen verkeerde door.
Okee sommige fokkers doen het puur voor het geld etc. maar erkende fokkers zijn dat niet zomaar geworden .
Het gaat niet zozeer om de papiertjes maar je weet wel de afstamming en je weet zeker dat er geen bepaalde ziekte's e.d in de bloedlijn zitten.
Er kan altijd iets gebeuren tuurlijk dat is zo , maar de ouders worden goed geselecteerd bij een fokker.
Ik hebzelf bij een fokker gewerkt ( sint bernards ) zelf was ik ook nooit zo van het fokken maar nu ik bij een erkende fokker heb gewerkt weet ik precies hoe ze te werk gaan en niet zomaar klakkeloos 2 honden op elkaar zetten zonder te weten hoe en wat.
Niet alle fokkers zijn slecht hoor je hebt er altijd rotzakken bij tuurlijk maar die zullen ook niet gezien worden als 'erkende fokkers '.
Zolang je maar goed zoekt en zoals de topic opener zegt ervaringen zoekt van mensen komt het wel goed.
het gaat er niet om dat een hond zonder papieren niet goed genoeg is zoals jij zegt maar er zijn vele andere redenen