Raszuivere Beagle gezocht, iemand ervaring met fokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Raszuivere Beagle gezocht, iemand ervaring met fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 22:30

Aangezien we toch weer een nieuwe hond willen, druk zoekende. We willen een Beagle reutje, max. 1 jaar oud. Nu worden er nog best wat nestjes aangeboden maar vrijwel allemaal zonder stamboom. En die worden raszuiver verklaard omdat ze tricolor zijn..
Nu willen we bij een paar erkende fokkers gaan kijken maar mijn vraag is met welke fokkers hebben (voor de Bokkers met Beagles) jullie goede ervaring?

Ethelate

Re: Raszuivere Beagle gezocht, iemand ervaring met fokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 18:02

Niemand?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:23

Rasvereniging?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 08:34

We hebben ondertussen al bijna alle bij de Beagle club aangesloten fokkers gebeld of gemaild en afspraken alleen ik wil graag ervaringen horen.

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 08:52

Wij hebben zelf ook een beagle, alleen ik zou nooit bij een fokker kopen. Is er een reden waarom het perse bij een fokker gekocht moet worden? Of is een beagle zonder papieren niet goed genoeg?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 09:11

Onze vorige hond was als pup net een Beagle maar groeide uit tot een duidelijke kruising. Hij had een niet volgroeide knie en hier aan geopereerd. Hij is 14,5 geworden en was een super hond, maar dit keer willen we minder risico lopen op erfelijke dingen. Natuurlijk is raszuiver geen 100% garantie op een gezondere pup maar je hebt wel meer kans. Daarbij zijn wij door een dierenarts die zelf Beagles gefokt heeft echt gewaarschuwd voor meerdere aanbieders uit de buurt aangezien hij al veel van die hondjes bij hem heeft gezien met allerlei problemen. We nemen dit keer liever geen risico.

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:13

Waarom niet bij een fokker ?? Moli
Als je bij de raad van beheer informeert krijg je goede fokkers en geen verkeerde door.
Okee sommige fokkers doen het puur voor het geld etc. maar erkende fokkers zijn dat niet zomaar geworden .
Het gaat niet zozeer om de papiertjes maar je weet wel de afstamming en je weet zeker dat er geen bepaalde ziekte's e.d in de bloedlijn zitten.
Er kan altijd iets gebeuren tuurlijk dat is zo , maar de ouders worden goed geselecteerd bij een fokker.
Ik hebzelf bij een fokker gewerkt ( sint bernards ) zelf was ik ook nooit zo van het fokken maar nu ik bij een erkende fokker heb gewerkt weet ik precies hoe ze te werk gaan en niet zomaar klakkeloos 2 honden op elkaar zetten zonder te weten hoe en wat.
Niet alle fokkers zijn slecht hoor je hebt er altijd rotzakken bij tuurlijk maar die zullen ook niet gezien worden als 'erkende fokkers '.
Zolang je maar goed zoekt en zoals de topic opener zegt ervaringen zoekt van mensen komt het wel goed.

het gaat er niet om dat een hond zonder papieren niet goed genoeg is zoals jij zegt maar er zijn vele andere redenen

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:12

Juist bij een fokker een rashond kopen!! Die is aangesloten bij de rasvereniging

Dit doel ik op Moli

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 16:29

Mijn beagle puppie komt a.s. zaterdag, maar komt gewoon uit een gelegenheids nestje, dus ik zou je verder ook niet kunnen helpen...