kijk het ligt zo ik dacht heb 2 mannen bij elkaar maar bleken en ram en een voedster te zijn en nu hebben ze een nest van 6 baby's in alle kleuren: grijs bont albino bruin zwart maar zijn dat veel voor 2 jongekonijnen van hooguit 7 maanden??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-11-07 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Volgens mij is dit een normaal aantal. In het wild kunnen natuurlijk niet alle baby's het overleven, vandaar dat ze veel baby's in 1x krijgen! Erg leuke kleurtjes. Nu moet je ze nog zien weg te krijgen, of wou je ze allemaal zelf houden? In ieder geval geniet er maar lekker van, al dat leuke jonge spul!
dikke kans dat de voedster al weer een paar kleintjes in haar buik heeft zitten, gaat altijd lekker snel bij konijnen... HEt aantal is normaal.. Hoe oud zijn de jongen nu?
wij hadden een keer een nest van 14! Maar dit was niet het eerste nest. 1 was doodgeboren, 3 gingen nog wat later ook dood. Dus uiteindelijk 10, we hebben er 5 gehouden. Maar dat is nu al meer dan 15 jaar geleden. Nu helemaal geen konijnen meer
heb net de vader bij de jongen weggedaan heb een oudhok helemaal schoongemaakt een vuilniszak voor het dakje dus dat is echt tijdelijk
@urko: paps gaat wel weg waarschijnlijk @Midasje haha dat weet ik @ nimmedor: nee alleen gaat de papa waarschijnlijk weg en zij is zelf ook nog best jong dus ja
Nee, dat kan geen kwaad hij moet er juist bij weg anders heb je zo weer jongen. Waarom laat je hem niet castreren? Konijntjes zijn groepsdieren en naar mijn weten wat ik op bokt hebt gelezen heb je al vaker eens een nestje gehad. Inderdaad is 6 een gewoon aantal en ook voor 7 maanden niet heel veel. Overigens is het onverstandig 2 rammen (mannen) bijelkaar te houden, gezien je deze al 7 maand bijelkaar had en als het 2 rammen waren dat ze echt flink hadden kunnen vechten. Ik zeg niet dat het altijd gebeurd, maar in 95% van de gevallen wel en ik heb ze zo verwond gezien dat het niet meer te redden was en dat in 1 nachtje helaas.