Wat kan dit zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 22:23

Vanavond deed onze kat ineens heel raar, begon brommend te mauwen en ging achter de bank zitten. Ze hangt enorm aan mij en ik mag altijd alles met haar doen maar ook naar mij bromde ze. Ze kan niet normaal zitten, blijft een beetje met dr kont in de lucht hangen en zit constant haar achterwerk te likken. Ook vloeit ze, komt volgens mij uit de anus. (ze is gesterriliseerd)

Heb de DA al gebeld maar omdat ze dit heel plotseling kreeg en ik haar vanmiddag nog heb zien drinken en eten leek het hem niet iets wat spoed had. Mocht langskomen maar kon net zo goed ook tot morgen wachten, dus dat doe ik nu. Maar ben toch benieuwd of iemand hier ook een idee heeft?

Ze is een paar maand terug verstopt geweest, toen had ze een nier- of leverontsteking.

Anoniem

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 01:02

Nou ik zou hier toch maar niet te lang mee wachten hoor! Ik ben geen dierenarts loper hoor, kan men centen beter gebruiken maar zulke dingen zou ik toch wel serieus nemen...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 03:20

Chiqa schreef:
Nou ik zou hier toch maar niet te lang mee wachten hoor! Ik ben geen dierenarts loper hoor, kan men centen beter gebruiken maar zulke dingen zou ik toch wel serieus nemen...

Ze gaat morgen toch? Knipoog

Geen idee, maar het klinkt alsof ze inderdaad last van heeft. Goed dat je morgen gaat. Laat je ons weten wat de DA zegt?

Succes!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 03:48

grote kans dat de anaalklieren verstopt zijn, onze kat deed ook ineens zo raar, precies zoals de jouwe. bij de DA knijpen ze die uit en is zo klaar. Hopen dat het dat is, is niet erg namelijk Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 04:39

Anaalklieren of een blaasontsteking/blaasgruis.
Ik heb hier fagelopen nacht hetzelfde mee gemaakt, alleen in Singapore kun je s'nachts moelijk bij de dierenarts terecht en zeker op zondag niet.
Ik ga er over een kwartiertje naar toe.
Mijn kat had ook een druppeltje bloed bij de urine.
Je kan controleren of er wel urine in de kattebak zit, dan weet je zeker dat de urineleider niet geblokkeerd is.

Succes,

Groetjes Henrike

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 14:38

Ik had inderdaad de kattenbak goed schoon gemaakt, andere naar buiten maar vanochtend zag ik dat ze er niet in is geweest. Ze heeft niet/nauwelijks gegeten.
De DA denkt dat ze haar bekken misschien gebroken heeft omdat ze ook een beetje raar loopt. Haar blaas zit helemaal vol. Ze blijft dus zodat ze urine kunnen opvangen om te kijken of ze blaasontsteking heeft en er word een foto van haar bekken gemaakt.

Vanavond hoor ik meer, hoop dat het mee valt want een dure operatie o.i.d. kunnen we helaas niet betalen...

En Chiqa, zoals je kon lezen had ik meteen al een DA gebelt maar die vond het zoals ik alles vertelde niet heel spoedeisend dus heb ik tot vanochtend gewacht Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:08

Anna-Jelly schreef:
En Chiqa, zoals je kon lezen had ik meteen al een DA gebelt maar die vond het zoals ik alles vertelde niet heel spoedeisend dus heb ik tot vanochtend gewacht Knipoog

Dat heb ik ook wel gelezen maar daar ik niet zoveel vertrouwen heb in sommige DA maakte ik die opmerking.

Mijn zus had een kat met dezelfde klachten, was ook geen spoed bij kat is overleden aan blaasgruis.
DA had zich vergist in de ernst van de situatie.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:30

@ chiqa ik begrijp je Lachen Onze kat was ook afgeschreven met blaasgruis, een maand later is hij in de auto onderweg met spoed naar de DA omdat hij al bijna dood was ineens , overleden. Bleek geen gruis te zijn mar een oude darm pervoratie die weer open is gegaan en al het darmvloeistof liep zo het lichaam in, meer hoef ik niet te zeggen:)

@TS ik hoop dt het goed gaat met je kat, veel sterkte iig en houd ons op dehoogte:)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:07

Nou... We zijn weer thuis Haha!
Haar bekken is dus wrsch een maand of 2 geleden gebroken en nu scheef weer aan elkaar gegroeit, je zag het heel mooi op de rontgenfoto. Dit kan dus het probleem geven dat ze moeite heeft met de ontlasting en plassen. Het kan dus een terugkerend probleem zijn... In haar urine hebben ze niks kunnen vinden, heb nu pijnstillers meegekregen..