nijn is niet meer :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

el1986

nijn is niet meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 12:31

even naar aanleiding van dit topic
[BB-ITP] mijn nieuwe konijntje :)

nou nou, het zit ons niet mee. vorige week de hond in laten slapen en nu is vandaag ook het konijn gestorven.
hij had sinds gister diarree wat voor konijnen toch gevaarlijk blijkt te zijn.
ik vanmorgen met hem naar dierenarts geweest en die zij dat hij er echt heel slecht aan toe was.
Ze hebben hem daar gecontroleerd en onderzoeken gedaan en onder de warme lamp gelegd.
Ze belde me vanmiddag op dat ik hem rond 5u kon komen halen.
Toen ik daar kwam hadden ze hem net 15min geleden getemperatuurd, en dit zag er opzich wel positief uit. het beste van vandaag eigenlijk.
Ze had me uitgelegd hoe ik de konijn thuis medicijnen moest geven, toen wilde ze het voordoen.
We liepen naar achter naar het konijn, toen we daar kwamen was hij al dood.

We mogen nu wel een nieuwe uitzoeken bij de mensen waar we deze gekocht hebben, maarja t verzacht het verdriet evengoed niet echt

Up_to_Date

Re: nijn is niet meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:32

Da's niet leuk inderdaad!
Maar hij zag er super lief uit!
Fijn dat je een nieuwe uit mag zoeken.
Waren er meerdere uit het nest ziek of weet je niet?

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 12:38

dat weet ik niet, heb die jongen waar ik hemvan had gister gebeld en hij heeft verder niets gezegd over dat er meer ziek waren.
ik ga een dezer dagen een nieuwe uitzoeken, en hopen dat die eht wat langer volhoudt.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:42

mijn konijn had ook heel veel last van diaree toen die net bij ons was. Dat komt gewoon door de stress. Maar ze moeten wel eten en drinken en dat deed mijn nijn niet. IK heb toen 3 x naar de da gegaan op de laaste kur sloeg aan. Ik heb haar toen handmatig moeten voeden en drinken moeten geven. Gelukkig heeft ze het overleeft en nu is ze alweer ruim 3 jaar oud

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 12:47

ja mijn konijn had ik eregister binnen gezet. en toen at en dronk hij nog. dus toen dacht ik dat het niet zo'n vaart meer liep.
maar toen ik gisterochtend onder kwam toen lag hij echt heel egr zielig met één pootje en zijn kopje half in de waterbak. De dierenarts vertelde me dat hij helemaal was uitgedroogd, hij had ondertemperatuur, bacterie etc.
Was echt zielig om te zien.
Als mijn knijn het had overleefd had ik hem idd ieder uut moeten temperaturen en onder een warmtelamp moeten houden. verder had hij dan 4x per dag medicijnen moeten hebben.
en had ik hem dmv een spuitje ( zonder injectienaald ) vocht toe moeten dienen.

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 12:48

Was jammer, het was een leuk ding.
Ik heb het ook een keer gehad, ik had een nieuw konijntje van zo'n 6 weken oud. Ze was nogal jong maar ze zat in de winkel en was bijna niets maar dan een zakje botten.

Ze at en dronk goed maar na ander halve week was zij ook overleden. Ze had diarree en meerdere dingen. Waarschijnlijk een ziekte uit het nest gehad.

Je heeft hem toch geen groenvoer gegeven hé? Dat mogen ze pas wanneer ze zo'n 12 weken zijn. Want hun darmen kunnen dat nog niet aan tot die tijd, ze mogen alleen gedroogd voer.

Veel sterkte