Lever? wat nu doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky__

Lever? wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 11:51

Halloo!
ik heb een hele lieve hond, maar vanochtend werd ik door mijn moeder wakkergemaakt:
'Nicky, wij gaan zo met spykie naar de Da, want hij kan niet meer lopen en piept de hele tijd.
dus ik zo, Oh, is het weer met ze lever? want hij had 2 jaar geleden ook iets met zijn lever, heel erg piepen, hij kon amper lopen, en als je m aanraakte in de buurt van zn lever kei hard piepen.
toen ik beneden kwam zag ik het al gelijk, zn lever.
hij lag op de grond, met paps en broertje er naast, en hij trilde en piepte voor zn leven.
het was zooo zielig om hem zo te zien, maar mijn ouders zijn nu met m naar de Da, we hadden m in ze bench gedaan, omdat hij dus echt niet kon ( wouw? ) lopen.
maar, toen we hem in de bus tilde, ging hij opeens staan? wat hij eerst dus niet kon.
het leek heel erg of hij eruit wouw, dus wij hebben m eruit gelaten, en toen huppelde hij vrolijk gewoon op 4 poten door de straat.
als je hem aaide richting zn lever piepte hij alsnog heel hard, dus ze gingen alsnog naar de Da, maar wat kan dit nou zijn? is het wel zijn lever?
iemand die dit nog meer heeft meegemaakt? en wat kunnen we nu het beste doen als hij terug komt en de Da vind niks?
ik kan dit er nu echt niet bij hebben Verdrietig

Ragebol1977

Re: Lever? wat nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:06

Het kan zijn lever zijn, zeker als hij hier al eerder last van heeft gehad.
Als het een grote hond is zou ik een maagdraaing niet uitsluiten.
Vooral voor een groot ras is het gevaarlijk om in een keer ruime hoeveelheden voer te eten en daarna veel beweging te krijgen.

In een hond zit de maag op een ander plek dan bij mensen en deze kan draaien waardoor alle ingewanden niet meer de ruimte hebben om hun werk goed te doen.

Ook een bak op de grond zetten en de hond dan laten eten is uit den boze, het is beter om een voerstandaart te gebruiken.

Op levergebied ben ik geen expert. Ik weet wel dat de lever de gifstoffen uit het lichaam afbreekt en als deze slecht functioneert de hond zichzelf vergiftigt.

De nieren filteren het bloed en de afvalstoffen gaan naar de lever om daar afgebroken te worden (als ik me niet vergis).

Even afwachten wat de DA zegt dus.
Er is wel speciaal voer dat de lever ondersteund dus ga niet meteen van het ergste uit.
Helaas is een leverkwaal vaak wel ernstig.

Ik wens je veel sterkte.

Groetjes Henrike