Hond gered uit brandend huis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Hond gered uit brandend huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 23:21

Mijn echtgenoot is van beroep brandweerman. Vanmorgen kregen ze een melding van een woningbrand. Er was niemand in huis, alleen de huisdieren. Twee katten hebben het helaas niet gered, maar de 14 jaar oude collie heeft het wel gered. Ze gingen op zoek naar de hond en vonden hem, erg benauwd want hij had veel rook ingeademd. Dus met de perslucht en zuurstof die ze op de wagen hebben, hebben ze de hond beademd. Daarna is de hond met de dierenambulance naar de dierenarts (hier om de hoek) gebracht. Vanmiddag is mijn echtgenoot zelfs nog 2 keer op ziekenbezoek geweest. Gelukkig maakt de hond het goed. hij was weer goed opgeknapt, had zelfs al weer even buiten gelopen en had niks overgehouden aan de brand. Waarschijnlijk mocht de collie vanavond alweer naar zijn baasje. Klein detail: wij hebben zelf ook 2 collies, dus dat maakte het voor mijn man iets specialer. Dus het is allemaal gelukkig goed afgelopen voor de hond. Ze hebben veel moeite gedaan en dat heeft gelukkig geholpen. Iedereen weer blij.

Shorks

Re: Hond gered uit brandend huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:24

dat is wel mooi zeg, dat je man dat gedaan heeft. gelukkig is alles weer goed met de hond, 13 is al best oud om dat te overleven!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:25

Gelukkoig dat het goed gaat met de hond Ja

Brand is altijd zo erg... het verwoest alles

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 23:32

gelukkig viel het mee. De brand was begonnen in de keuken en die is uitgebrand. Voor de rest stonsd het hele huis vol met rook.