auto-immuunziekten bij hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

auto-immuunziekten bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 18:19

Onze hond die had een tijdje terug een korstje op dr neus.Dus wij naar de dierenarts.
We moesten het met vaseline of olie insmeren en dan zou het weggaan. Niet dus.
Het werden steeds meer soort korstjes/pukkeltjes.Nu hadden ze er wat afgeschraapt en het was een parasiet.Dus wij spul meegehad voor in dr nek en te wassen. Even leek het weg en toen kwam het weer terug. Veel meer. Dus nu kreeg ze een kuur met om de zoveel dagen spul voor in dr nek en dan wassen.Maar het bleef zo en werd steeds meer.

Nu moest ze vandaag weer terug.En hebben ze weer gekeken. De parasiet was weg maar nu heeft ze een auto-immuunziekten : pemphigus

http://home.wanadoo.nl/hildernisse/Gezo ... oornis.htm

Nu krijgt ze hormonen en prednison voor 8 dagen en antibiotica voor 14 dagen. en volgende week vrijdag moet ze terug.

Ze drinkt ook superveel en eten ook heel veel de laatste tijd.Maar waarschijnlijk zal dat dus nog wel meer gaan worden door de prednison..

Heeft er nog iemand een hondje ofzo met dit?
Vind het wel zielig heel dr ogen en neus etc helemaal onder de korsten en ze krabt het ook open Verdrietig

Anoniem

Re: auto-immuunziekten bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:52

Klinkt als een vlooieallergie!!
Mijn 12 jarige poes heeft het ook heel hardnekkig, heel in het begin wel
prednison gegeven, maar dat is echt verschrikkelijk slecht, ze gaan veel drinken, nieren gaan kapot en hun weerstand gaat dr aan (Ze krijgen een schijnweerstand) ach kan zo nog wel even doorgaan.

Ik heb www.dierendokter.nl aangeschreven (heeft een kater van mij genezen van een chonisch FORL oftwel ook autoimuun) en is volledig genezen!!

De 12 jarige heeft druppels gekregen, dr korstjes waren na drie !!!! dagen helemaal weg,
en het middel werkt tevens tegen vlooien, middel heet Flea Rilief, kan het iedereen aanraden
daar het homeopatisch is schaadt het niet!

Groetjes Chiqa

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 21:51

Bedankt voor je reactie.Ik zal het eens opschrijven.Misschien is dat wel iets te proberen.
Al denk ik niet dat ze vlooienalergie heeft..tenminste geen vlooien gezien Clown
Ze moet vrijdag terug komen.Maar als er dan nog nix veranderd is wil ik toch wel iets anders proberen.
Veel drinken deed ze al.we moeten nu bijhouden hoeveel precies.ze heeft vandaag 1,5 liter bijna op.weet ook niet of dat veel is voor een hond (jack russell) maar ze drinkt en eet de laatste weken veel meer dan ze altijd deed dus dat viel ons ook gewoon op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:56

Dat ze meer eet en drink komt idd door die rot prednison, als dat uit het lijf is zal je zien...Eten ze niets meer.
En over die vlooien, er hoeft er maar één te zijn die voor zoveel ellende zorgt, ze zijn namelijk allergisch voor het speeksel van een enkele vlooienbeet...
Shelley is een witte kat met roze huid, geen vlo te zien maar als dr korstjes zijn weet ik genoeg.
Voorheen gaf ik dan een duur vlooien preparaat, met een week waren de korstjes dan welk weer weg....echt een vicieuze circel...Echt dat bedrijf kan vást wel iets betekenen voor jullie, je kan ze altijd eens schijven.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 22:26

Oke zal dat eens doen Knipoog
Alleen het veel drinken en eten wat ze nu al deed niet van de prednison komen want die krijgt ze pas sinds gister avond en daarvoor had ze het al een paar weken.Maar volgens de DA kon dat ook van die auto-immuunziekten komen.
Maar eerlijk gezegt ben ik niet zo'n fan meer van deze dierenart.Maar mn ouders willen dus daarbij blijven omdat die andere allemaal een stuk verder weg zitten.En zelf kan ik er ook niet ergens anders mee naar toen. Geen vervoer Boos!
Maar deze dierenartsen hier hoef ik dus niet meer bij de paarden.Heb al 2 keer door hun naar de kliniek gekunnen. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 22:40

Arabian...zodra die prednison in hun lijf zit gaan ze onmiddelijk meer eten, al met een paar uur.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:14

Vlooienallergie alleen op neus heb ik nog nooit mee gemaakt. De plak is inderdaad suggestief voor een auto-immuunziekte, maar hoe is de diagnose gesteld? En het lijkt me dat als je hond veel drinkt e.d. er ook nog wel e.e.a. aan bloedonderzoek aan te pas moet komen, voor hetzelfde geld is er ook nog iets anders aan de hand behalve de huid.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:27

Ze heeft het op dr neus het meeste en bij dr ogen en dr oren.
verder op dr pootjes een klein plekje.
Ze hebben 2 x een afschraapsel genomen.De 1e keer was het een parasiet zeiden ze. Nu was de parasiet weg maar was het dit zeiden ze.
Ze hebben geen bloedonderzoek gedaan.
Was er zelf ook niet bij. Vrijdag moet ze terug komen.Dan zal ik kijken of ik er bij kan zijn.
Ze drinkt gemiddeld 1,5 liter op een dag. Eten doet ze nu weer wat minder veel.
Dat drinken moesten we even bijhouden hoeveel ze dat precies deed.dus misschien dat ze dan vrijdag verder gaan onderzoeken.

Van de prednison en de andere medicijnen merk ik nog niet veel bijwerkingen.
1x moest ze overgeven van de antibiotica.die had ze op dr nuchtere maag op.Nu ze het door wat blikvoer krijgt gaat het allemaal goed.
drinken doet ze met de prednison niet meer als ervoor en eten ook niet meer. lijkt eerder wat minder.
verder is ze als ze een rondje meegaan lopen wel actiever dan eerst.ze loopt sneller enzo.

Plassen doet ze ook veel.maar dat komt denk ik doordat ze veel drinkt..
tenminste weet niet of1,5 liter veel is ?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:47

Ligt er aan hoe zwaar je hondje is. 100 ml/kg/dag is de bovengrens, stel dat je hondje een jack russell van een kg of 7 is, dan mag hij dus maximaal 700 ml drinken en dan is 1,5 liter wel veel.

Oren en pootje vind ik dan weer een rare plek voor pemphigus. Maar goed, ik kan vanaf hier natuurlijk geen diagnose stellen, en ik denk dat je dus ook gewoon bij je eigen dierenarts zo veel mogelijk info moet los zien te krijgen. In ieder geval hoort de diagnose gesteld te worden door een biopt te nemen en niet zomaar "op het oog"

Het beste is denk ik om je vragen even op te schrijven voor het volgende bezoekje aan de dierenarts.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 15:32

Ze woog altijd rond de 8 kilo maar nu was ze vrijdag gewogen en woog ze 10 kilo. dus ze is ook best een stuk zwaarder geworden ineens.
ze had wel een bolle buik ook maar dat kon van het schijnzwanger komen..wat ze dus ook was.

ik zal even kijken of ik een foto kan maken strax

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:23

Arabian_Girl schreef:
Ze woog altijd rond de 8 kilo maar nu was ze vrijdag gewogen en woog ze 10 kilo. dus ze is ook best een stuk zwaarder geworden ineens.

jekan dr vergif op innemen dat die gewichtstoename door de prednison komt.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:26

Ja dat zou je zeggen maar dit is dus van voor de prednison.want daar is ze zaterdag pas mee begonnen en in die 3 a 4 weken ervoor is ze best zwaarder geworden..ze werd dikker maar ze kreeg echt een buikje of ze puppy's kreeg. nu was ze schijnzwanger dus zeiden ze dat ze daar dikker van kon worden ook.

ben benieuwd of ze deze vrijdag dan nog evenveel weegt of meer.