daantjuhhh schreef:Maar een asiel vind ik zo zielig dus als niemand hem opeist ga ik eerst zelf kijken of ik een leuk adresje voor hem kan vinden!
Een asiel is niet zielig 
Alles beter dan een dier dat alleen gelaten op straat loopt (en dat bedoel ik in z'n algemeenheid), zonder eten, verzorging en ook medische zorg.
In het asiel krijgen ze genoeg aandacht van de vrijwilligers, krijgen te eten en medische zorg. Ook worden de zwerfdieren aangemeld bij Amivedi en gecontroleerd op een chip. Na 2 weken in quarantaine te hebben gezeten (dat is de wettelijke termijn dat de eigenaar het dier nog op kan eisen), wordt er een nieuw baasje voor het dier gezocht. In de tussentijd worden ze ontwormd, ontvlooid, geënt, gechipt en gesterelliseerd of gecastreerd en verlaat (als het goed is) gezond het asiel.
Nu wil ik niet zeggen dat jullie er geen goed baasje voor zullen vinden, daar ben ik niet bang voor
. Maar ik wil de vooroordelen van een asiel de wereld uit helpen. De meeste dieren knappen juist op zodra ze in het asiel komen. Vooral de zwefdieren.
Heb je inmiddels de asielen al gebeld? (Beilen, Steenwijk, Zwolle). En Amivedi? Die registreerd vermiste en gevonden dieren.