Cavia "Valt aan"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Cavia "Valt aan"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:23

Mijn cavia, Bounty "valt aan" als ik zijn "vriendje" ga aaien. "zijn vriendje" Milky way gaat dan "brrr" doen als ik hem aai. Dan gaat Bounty klappertanden en op een gegeven moment gaat hij bijten, of mij of milky way. Milky way en hurry up zijn er nog maar sinds een paar maanden bij. Ze zijn nog best jong, bounty die is ongeveer 2 jaar. Maar als ik hurry up aai, is er niks aan de hand, die knort ook niet. Verder gaat het best goed tussen die 3.

hier even een foto voor de duidelijkheid:

links: Hurry up
midden: Bounty
rechts: Milky way
Afbeelding

Waarom doet bounty dit, en kan ik er iets tegen doen?
want ik vind het wel vervelend..

Gr. Saskia

_xManadisx_

Re: Cavia "Valt aan"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:28

Dit komt omdat je cavia lang alleen heeft gezeten en normaal ben jij degene die hem aait ... hij heeft jou nog nooit een andere cavia zien aaien en nu er 2 bij zijn (en jij je aandacht moet verdelen over 3 cavia's) word hij jaloers als je een ander aait omdat je dat eerst nooit deed, ik zou zeggen pk je cavia eruit als je gaat aaien want dan gebeurt dit niet, wat je ook kan doen is de cavia's scheiden. bounty in de ene en de andere 2 in een ander hok.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:45

Scheiden zou ik niet doen, dan zit er 1 alleen en dat vind ik sneu.
Cavia's zijn van nature sociale beestjes die samen leven.
Ik zou ze gewoon oppakken als je ze gaat aaien.
Of als je 1 van de kleintjes aait, met je andere hand Bounty aaien als tussenstap zeg maar.
Dan ziet hij wel dat de ander ook aandacht krijgt, maar hij krijgt het zelf ook nog, misschien helpt dat.
Dat hij jaloers is lijkt me vrij duidelijk.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:25

idd niet scheiden misschien is hij wat jaloers dus zorg dat hij ook genoeg aandacht krijgt (krijgt hij vast wel ) alleen zorg dat hij het ook zo voelt en als hij je bijt een klein tikje op zijn neus geven.. komt vast wel goed.. gelukkig is het verder goed met de 3 ling Haha!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 20:06

Bedankt voor de reacties Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 18:28

verder nog iemand? Tong uitsteken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 16:39

saskiakefie schreef:
verder nog iemand? Tong uitsteken

het is nu erger geworden,
hij heeft me vanochtend nog gebeten, kan ik hier niks aan doen?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:44

aan de ene kant best logies dat hij 'bijt' ik zeg niet dat het je schul is want daar kan je helemaal niks aan doen.. maar het is natuurlijk wel raar dat er ineens 2 kleine jongens in zijn hok komt die ook aandacht moet hebben.. en hij is misschien bang dat hij te weinig aandacht zal krijgen..

je kunt nog 1 ding doen.. (tenminste wat ik denk) je kan hem belonen als hij niet bijt en als hij bijt een klein tikje op zijn neus geven en even bij hem weg gaan.. daarna 5 min later hem weer aaien (anders is de kans weer groot dat hij gaat bijten omdat hij geen aandacht krijgt)..

als dat niet lukt kun je altijd nog kijken na dat hij heeft gebeten niet meer op hem te reageren en af en toe even goed aaien..

heb dit zelf gelukkig nog nooit gehad.. maar ik heb ook geen 3 caafs bij elkaar Tong uitsteken ze staan hier allemaal appart omdat ik weer van die rare heb die niet bij elkaar kunnen haha