Meer mensen die aan doggydance/canine-freestyle doen hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Meer mensen die aan doggydance/canine-freestyle doen hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 19:13

Ik dus, met mijn eigenwijze Franse basset (Artesien Normand)!

Nog meer mensen? Misschien is het leuk om ideetjes voor kunstjes ofzo uit te wisselen?

Nakisha

Re: Meer mensen die aan doggydance/canine-freestyle doen hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:51

Ik heb een herder met gedragsproblemen waardoor ik niet in clubverband kan trainen. Wij doen wel freestyle doggydance zelf. We hebben dus ook alles zelf geleerd...

Rhodi kan (even vlug uit 't hoofd):

Twisten (draaien op de plaats)
Weaven (tussen je benen door weven)
Hoog (op achterpoten)
Mooi (billen op de grond en mooi zitten)
Polonaise lopen
Middel (tussen mijn benen komen zitten, zowel kop voor als achter)
''Woop'' (zit tussen mijn benen met zijn kop achter mijn billen; kijkt tegelijk met mij over mijn schouder)
Highfives en poot geven (ben bezig zwaaien te leren)

Ik ben ook nog druk bezig hem te leren 'schamen' (poot over zijn snuit), maar dat gaat nog niet bepaald denderend... Knipoog

Ik heb zelf een paar boeken over doggydancing gekocht. Ik wil hem graag verder trainen. Helaas zijn er wat oefeningen die Rhodi moeilijk vind, zoals achterwaards gaan...

Ik moet nog wel ergens een filmpje van ons hebben, terwijl we dansen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:37

Pien kan:

mooi zitten, weave, achtje draaien, draai om mij heen, een rondje links en rechts om, pootjes geven, schamen, spaanse pas, tussen mijn benen meelopen, buigen, rollen.

Achterwaarts is moeilijk he? Pien snapt ook echt niet wat de bedoeling is.

Hoe leer je Rhodi schamen? Ik blaas Pien zachtjes in haar neus en dan veegt ze uit zichzelf een pootje over haar neus. Commando eraan verbinden en langzaam aan snapt ze wat ik bedoel, ook zonder blazen.
Soms kan het ook helpen om te leren door een kliein stukje tape op de neus te plakken en dan net zo lang te wachten dat ze het er af vegen met de poot (meestal gelijk al)

Zag dat je uit Buitenpost komt, ik kom uit Ryptsjerk. Kleine wereld zo...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:50

Ik heb geleerd via een boekje dat je een haarelastiekje over de neus moet doen. Je vraagt vervolgens je hond te wachten en als je ''ja'' zegt of het commando geeft, mag hij het eraf vegen. Rhodi doet dat uitstekend... en wacht wel op het commando... máár... zonder elastiekje doet ie niks. Knipoog

Inderdaad klein wereldje!! Haha!

Jou hond kan echt veel leuks zeg, ben benieuwd hoe je een spaanse pas leert?

Train jij in clubverband?

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 13:14

Ik train bij KC Friesland, in Leeuwarden. Elke donderdagavond. Ik geef eerst een uurtje les (sinds kort) aan een klein beginners groepje en daarna met mijn eigen hondje aan de gang. Het si een heel gezellig clubje.
Als je een keer wilt komen kijken, ben je altijd welkom!

De Spaanse pas heeft Pien zichzelf geleerd. Ik wilde de oefening ''close'' (heel dicht naast je been en dan kaarsrecht meedraaien zeg maar) Pien vind dat dus heel moeilijk, vooral omdat ze zo'n lange rug heeft en de achterhand dus ver weg zit zeg maar. Dus de voorvoetjes gaan wel mee, maar de achtervoeten nog niet.
Terwijl ik dat aan het oefenen was vloog er ineens een voorpoot de lucht in! Dus gelijk een commando aan gemaakt en beloont.
Nu, na een paar dagen zo nu en dan even een paar minuutjes oefenen, krijgt ze het door! Ze kan het al bijna lopend naast me, zowel links als rechts.
Ze heeft het dus min of meer zelf verzonnen, dus heel eerlijk weet ik niet precies hoe je het leert....

Welk boekje gebruik je?

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:09

Wat onzettend gaaf lijkt mij dit zeg!! Zijn hier ook verenigingen van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:12

Ik doe thuis ook weleens aan doggy-dance Ja
Mijn hond kan:

- Hoog ( steigeren zeg maar)
- Pirouette (galop en 'stap')
- Appuyeren Vork
- Piaffe
- Onder je benen door
- Galopwissels Clown
- 'Spaanse pas'
- Omrollen
- Buiging
- Diepe buiging
- Compliment

Mijn hond is dus meer een paard *LOL*

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 00:00

Hoi!

Hee, lijkt me heel gaaf daar in Leeuwarden!! Haha! Elke donderdagavond? Lachen Hm... als ik eens die kant op kom, ga ik kijken, want dat lijkt me erg leuk! Lachen

Grappig dat Pien zichzelf een kunstje heeft geleerd, de slimmerd. Haha! Ik gebruik de boeken ''Doggydance'' van Nicole Weber en ''Doggy Dancing'' van Mary Ray. Ook heb ik nog wat andere boeken met leuke oefeningen en daar staan ook wel doggydanceoefeningen in. Haha!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:17

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:54

Vandaag was er een les bij onze club in Heerhugowaard die gegeven word door Brigitte van Gestel. Boris kon al wel wat dingen (hoe deed ze gewoon al, ik moest alleen laten weten dat het een kunstje was en dat hij fantastisch was als hij het deed) maar ik vroeg me af hoe ze les zou geven aan 5 honden tegelijk. Maar binnen anderhalf uur hebben we toch aardig wat dingen gedaan. We begonnen met volgen van de hand en daarna over balkjes om te laten weten dat er ook nog achterbenen bij zijn lijf hoorde. Daarna twist, door je benen heen, circel om je heen en daarna ook zelf tegendraaien en kruipen. Boris deed het erg goed. Ik moest alleen iets langer wachten met lopen omdat hij anders nog niet ver genoeg door mijn benen was en ik om hem heen moest zwaaien. Dat was minder elegant.
Ze schijnt straks vaker les te geven en ik denk wel dat ik die ga volgen. Boris laat namelijk regelmatig alles zien wat hij weet om indruk op me te maken dus hij vind het erg leuk. En het is natuurlijk ook een en al aandacht. Zelfs zonder voertje doet hij nog vrolijk zijn kunstjes.
Ik denk dat ik ook een boek ga kopen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 15:27

wauw, les van Birgitte, dat zou ik ook wel willen. Zij hoort echt bij de beste van Nederland en misschien ook wel daarbuiten!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:09

Ze schijnt vanaf januari echt een serie lessen te gaan geven in Heerhugowaard. Lijkt me erg leuk maar nog belangrijker mijn hond vind het erg leuk. Vanmorgen werd ik al begroet met een mooie voetoefening (gewoon zonder commando omdat hij weet dat hij mij pleziert) en daarna ging hij weven toen ik mijn been omhoog deed. Stemcommando's werken niet echt bij hem maar met mijn hand kan ik alles aangeven. Nu kijken of ik dat inderdaad kan verkleinen. Hij ging ook gelijk tussen mijn benen door ipv er omheen toen ik ze iets uit elkaar had staan. Heb hem beloont voor zijn alertheid en zelfinitiatief. Ik maakte een fout! hij deed wat hij dacht dat de bedoeling was.