Vandaag was er een les bij onze club in Heerhugowaard die gegeven word door Brigitte van Gestel. Boris kon al wel wat dingen (hoe deed ze gewoon al, ik moest alleen laten weten dat het een kunstje was en dat hij fantastisch was als hij het deed) maar ik vroeg me af hoe ze les zou geven aan 5 honden tegelijk. Maar binnen anderhalf uur hebben we toch aardig wat dingen gedaan. We begonnen met volgen van de hand en daarna over balkjes om te laten weten dat er ook nog achterbenen bij zijn lijf hoorde. Daarna twist, door je benen heen, circel om je heen en daarna ook zelf tegendraaien en kruipen. Boris deed het erg goed. Ik moest alleen iets langer wachten met lopen omdat hij anders nog niet ver genoeg door mijn benen was en ik om hem heen moest zwaaien. Dat was minder elegant.
Ze schijnt straks vaker les te geven en ik denk wel dat ik die ga volgen. Boris laat namelijk regelmatig alles zien wat hij weet om indruk op me te maken dus hij vind het erg leuk. En het is natuurlijk ook een en al aandacht. Zelfs zonder voertje doet hij nog vrolijk zijn kunstjes.
Ik denk dat ik ook een boek ga kopen.