Wat nog meer te doen tegen blaasontsteking bij cavia??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Wat nog meer te doen tegen blaasontsteking bij cavia??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 17:02

De titel zegt het al, ik kom net terug van de dierenarts en die constateerde dat mijn cavia Diesel een blaasontsteking heeft. Ze wilde dit eerst met een antibiotica kuur verhelpen en als het hiermee niet weg zou gaan, wilde ze een foto maken om blaassteentjes uit te sluiten en weer een antibiotica er tegenaan te geven.

Ze is zo zielig elke keer als ze wil plassen zie je haar verkampen en gaat ze heel hard piepen en daarna krijgt ze nog een paar krampen en dan is het weer even over.

Heeft iemand nog tips (buiten de antibiotica en pijnstillers) wat ik eraan kan doen??

xdenisex

Re: Wat nog meer te doen tegen blaasontsteking bij cavia??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 19:51

Niemand...?? Ze piept nu eigenlijk niet meer zo, komt denk ik door de pijnstilling alleen zie je nog wel dat ze krampen heeft.. heel zielig..

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:04

Heb je een liksteen in het hok hangen?
Zo ja, meteen er uit halen. In een liksteen (of zoutsteen) zit veel zout en dat kan blaasontsteking veroorzaken.
Zorg verder dat ze genoeg vocht binnen krijgt. Als ze uit zichzelf niet veel drinkt geef haar dan veel komkommer of andere groente waar veel water in zit.
Succes met haar!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 20:40

Ze hebben geen zoutsteen in het hok hangen en ze krijgen dagelijks heel wat andijvie, komkommer etc... Maar bedankt voor de tip!