chemische castratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nannes

chemische castratie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 13:05

hoi
ik heb een 12 jarige reu (duitse staande korthaar) en is enorm vervelend als er weer een loopse teef in de buurt is. heel de tijd janken, zeuren dat ie naar buiten wilt, hij krijgt likplekken (loopt nu dus met een lampenkap) en in de ergste gevallen gaat hij rijden op de 2 jarige gecastreerde reu. dit is nooit zo hevig geweest, echt sinds de laatste jaren. we weten welke teef er loops is, dus proberen die te ontlopen, maar hij ruikt haar dus wel overal.
Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring met een chemische castratie. werkt hij wel nu hij al in die 'loopse teven bui' zit? of hadden we hem beter van te voren kunnen geven? ik hoor verschillende verhalen, de 1 zegt dat hij 6 maanden werkt, de ander zegt, 1 week tot enkele weken.
alvast bedankt!

ikisik

Re: chemische castratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:45

Mijn vriendinnetje heeft haar hond net 2x laten spuiten, om te kijken of het nuttig is om hem te laten castreren..
Ik geloof dat je het maar een paar keer zou kunnen doen..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:50

je kunt het beste over wegen hem te casteren want meestal wordt het erger na elke keer een loopsheid.
chemisch is eigenlijk puur om te kijken hoe het gedrag veranderd.
echter een vriendin van mij is da en die geeft aan dat het niet goe dis voor de hond om vaker dan 1 a 2 keer chemisch te doen
de duur is verschillend per hond van 1 tot ongveer 4 weken

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:52

OMG komt ineens weer een herinnering boven van één of andere vage gast die mee was na excursie Berlijn die het de hele tijd erover had dat die chemisch gecastreerd was ROFL Huilen van het lachen

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:56

Mijn oude herdershond kreeg prostaat problemen, ging bloed druppelen enz. Die is op aanraden van mijn toenmalige dierenarts ook chemisch gecastreert. Echt super, het was gelijk over en heeft ruim een half jaar gewerkt en vaak zijn daarna de klachten dan ook verdwenen. mocht het wel terugkeren kun je altijd nog besluiten om nog een keer chemisch te castreren, ik zou een hond op die leefdtijd namelijk niet snel nog echt laten castreren maar het kan natuurlijk wel las ie fit genoeg is.
Ik zou het chemisch castreren echt zo overdoen bij mijn hond.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:16

james100 schreef:
Mijn vriendinnetje heeft haar hond net 2x laten spuiten, om te kijken of het nuttig is om hem te laten castreren..

Helaas zegt chemisch castreren niks over hoe het gedrag is na een echte castratie...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 16:28

bedankt voor jullie reacties!
echt castreren doen we niet, hij is al 12. als de werking echt maar 1 tot 4 weken is, laten we hem waarschijnlijk ook niet chemisch castreren, omdat die 'vervelende bui' van hem wel een aantal maandjes duurt! gelukkig is de buurhond (waar hij de laatste keer zo hevig op gereageerd heeft) gestereliseerd nu. Nu die andere nog! Vork

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 20:49

Chemisch castreren zou ik niet doen. Heeft een hoop bijwerkingen en is iets wat je een keer kan doen maar niet te vaak. Vaak werkt het ook maar korte tijd. Mijn jonge reu kreeg in de pubertijd wat problemen waardoor hij steeds een vergrote prostaat kreeg. Opeens zo groot dat hij niet meer van de ontlasting af kon komen en alleen nog maar kon janken van de pijn. Hij kreeg eenmalig een chemische castratie om het op te heven, als het terug zou komen dan castreren. Gelukkig heeft hij nooit geen problemen meer gehad.

Castreren zou ik ook niet doen tenzij er een medisch probleem zou zijn. En vaak lost het op hoge leeftijd niks op. Het gedrag is iets wat hij otwikkelt heeft.