Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gijs schreef:cavia's zijn het liefst met zijn tweeen
als hij heel de dag alleen in dat hok zit is dat hartstikke zielig
kijk eens op nederlands caviaforum
staat mega veel info op
ps: ik heb er 4 bij elkaar zitten
Amable schreef:Omdat mensen zich totaal niet verdiepen in wat goed is voor het dier, alleen in wat goed is voor zichzelf. Mensen geloven ook vaak dat een dier alleen zich meer aan de mens hecht en dus aanhankelijker wordt. Maar ook cavia's zijn echte groepsdieren en zitten het liefst met minimaal 2.
marleendv_88 schreef:Wij hebben twee cavia's...in de kooi zitten ze wel apart. Ze kunnen elkaar wel zien en snuffelen aan elkaar, maar niet bij elkaar komen. Een van de twee is niet zo sociaal...die durven we niet met een andere caaf in het hok te laten zonder dat we toezicht hebben. Overdag mogen ze wel vaak samen los lopen in de kamer. Echt alleen zitten ze dus niet...lijkt me ook niet leuk voor ze.
marleendv_88 schreef:Wij hebben twee cavia's...in de kooi zitten ze wel apart. Ze kunnen elkaar wel zien en snuffelen aan elkaar, maar niet bij elkaar komen. Een van de twee is niet zo sociaal...die durven we niet met een andere caaf in het hok te laten zonder dat we toezicht hebben. Overdag mogen ze wel vaak samen los lopen in de kamer. Echt alleen zitten ze dus niet...lijkt me ook niet leuk voor ze.
Yank schreef:Dat klopt volgens mij! En ook al adviseer je subtiel dringend om er twee aan te schaffen, mensen komen vaak dan toch met een cavia thuis....Daar kan ik echt geen reden voor verzinnen dan, want ze weten ervan dat die dieren gewoon samen horen te zitten en extra werk/geld is echt bullshit. Je kan ook voor het laatste zeggen dat als je dat niet kan opbrengen je dan maar geen cavia('s) moet nemen.
![]()
LiNdA1986 schreef:Cavia's zijn echte groepsdieren, dus je moet ze minimaal met 2 houden!
pubelia schreef:Het beste is gewoon 2 cavia's of 2 konijnen bij elkaar. Het kan gevaarlijk zijn om een konijn en een cavia bij elkaar te zetten, want een konijn draagt een bacterie bij zich die voor een cavia dodelijk kunnen zijn. En dan nog zou jij met een mensaap in een kooi willen zitten? tuurlijk niet, want is niet jou soort genoot, dus vinden cavia's met konijnen ook.
foetsie schreef:Het liefste had ik nog een cavia erbij, maar 2 mannen gaat niet samen en ik wil geen gezinsuitbreiding.