mrie schreef:Beetje grof...???? Nou als ik er zo een had ging hij toch echt ook met een enkeltje naar de veearts. Daar heb je echt geen lol aan en je kunt ook niet op zoek gaan naar een "goed" huis want dan die je die nieuwe bazen weer wat aan. Geen hand vol maar een asiel vol....Jammer voor 't beest maar we hebben het hier wel over een kat hoor...'t leven is hard, ook voor katten.

Zonder te kijken naar de oorzaak van het onzindelijk zijn?
Heel diervriendelijk 
Neem dan geen kat, als je er ook niet de tijd aan wil besteden om zijn/haar problemen op te lossen.
En een ander huis kan juist wel degelijk helpen. Mensen die wel het probleem op kunnen/willen lossen. Lekker makkelijk: kat poept naast de bak, geef 'm maar een spuitje.
Mijn ene kat was een zwerver en ook onzindelijk. Ik heb haar nu 3 jaar en ze heeft nog nooit naast de bak geplast of gepoept.
Ontopic: onzindelijk gedrag kan meerdere oorzaken hebben. Heeft er een andere kat op de bak gezeten? Dan wil niet iedere kat er op. Is er een stressituatie rond de bak (harde geluiden naast de bak, kou, enz.)? Soms kunnen de kleine dingen er al voor zorgen dat ze niet op de bak gaan. En er kan iets medisch zijn.