onzinnelijke poes. Help tips gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie_

onzinnelijke poes. Help tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 11:27

Wij hebben nu een witte poes van ong. een half jaar, maar ze is onzinnelijk.
Ze is vrijwel altijd buiten maar ze poept in huis. We proberen haar buiten te houden, maar ze glipt gewoon telkens naar binnen door de deur als iemand naar binnen komt. We hebben 2 kattenbakken hier binnen staan, maar ze poept er gewoon naast!
Als ze hier mee door blijft gaan moet ze een spuitje zegt mijn moeder Verdrietig
Dat is wel het allerlaatste wat ik wil omdat ik heel veel van haar hou en we nu in een paar maanden tijd al 4 poezen hebben gehad die allemaal door stomme ongelukjes zijn overleden.

Heeft iemand de oplossing of ideeën???

cissy

Re: onzinnelijke poes. Help tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:22

www.kattengedragstherapie.nl of www.kattenpraat.nl
waarom doet ze het naast de bak, staat de bak naast dr etensbakjes? staat ie ergens apart, wordt ie goed schoon gehouden? er kunnen zoveel redenen zijn dat je kat het naast de bak doet. je zult eerst goed moeten nagaan of er íets niet klopt waardoor je kat het prefereert naast de bak te doen.
Waarom een halfjaar oude poes altijd buiten houden en wel 2 kattenbakken hebben....?? is dat vanwege haar slechte toiletgedrag?

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:08

Ook mijn kat pist de laatste tijd af en toe naast de kattenbak. Laatst sprong hij op bed, en begon spontaan te pissen! Verschrikkelijke lucht! Boos!

Wat ik me nu eigenlijk afvraag:

Waar maken jullie het schoon mee? Ik heb namelijk hoogpolig tapijt waar hij dus op heeft zitten pissen, maar het stinkt nog steeds!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 00:49

helaas die van mij doet het ook steeds
ben toevallig vanavond weer naar de da geweest
volgende week vrijdag gaat hij daar een daagje logeren
ter observatie en dan vangen ze gelijk urine op en gaan ze een echo maken van zijn blaas, om te kijken of hij wat mankeert.

ik maak het eerst goed schoon met een flauw sopje en dan spuit ik er urinevreter op
helpt geweldig tegen de lucht
gewoon bij de dierenwinkel gekocht

mijn hoogpolige tapijt.... tja ik heb de stukken er uit gesneden
het ligt er pas 1,5 jaar (net verhuisd) en ik heb er gelukkig nog grote stukken van over die op zolder bewaard staan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:14

je kunt urinelucht/plekken ook schoonmaken met Biotex groen, daar zitten enzymen in die de urine afbreken. In geen geval schoonmaken met chloor of ammonia, dan gaan ze nog harder van pissen.... want dat is helemaal mjammie voor ze!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:26

Annemarie_ schreef:
Als ze hier mee door blijft gaan moet ze een spuitje zegt mijn moeder ;(
Dat is wel het allerlaatste wat ik wil omdat ik heel veel van haar hou en we nu in een paar maanden tijd al 4 poezen hebben gehad die allemaal door stomme ongelukjes zijn overleden.

Goeiedag zeg... Scheve mond De poezen vliegen bij jullie bij bosjes naar de hemel, misschien eens de moeite waard om te kijken hoe dat allemaal kan gebeuren? En de vijfde kat binnen een paar maanden een spuitje geven omdat ie verkeerd toiletgedrag heeft aangeleerd... Béétje grof...

Er kunnen inderdaad vele oorzaken zijn voor het naast de bak poepen. Onze oude poes ging ineens op de deurmat piesen. Zomaar. We hebben een paar weken kranten op de mat gelegd en ik had al incontinentiematjes gehaald Haha!, toen we probeerde een bak bóvenop die plasplek te zetten. Probleem opgelost Lachen Ze wilde gewoon de bak niet meer delen met de andere kat. Maar dat kunnen ze je niet vertellen, daar moet je zelf achter zien te komen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:36

Beetje grof...???? Nou als ik er zo een had ging hij toch echt ook met een enkeltje naar de veearts. Daar heb je echt geen lol aan en je kunt ook niet op zoek gaan naar een "goed" huis want dan die je die nieuwe bazen weer wat aan. Geen hand vol maar een asiel vol....Jammer voor 't beest maar we hebben het hier wel over een kat hoor...'t leven is hard, ook voor katten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:39

de TS is akelig stil..... de arme poes zou toch niet....??
(kom m anders maar hier brengen)

als je ervoor kiest om een dier te nemen dien je er ook voor te zorgen dat aan zijn/haar behoeftes wordt voldaan, misschien is het simpel op te lossen door een andere bak erbij te zetten. Ik vind persoonlijk een spuitje geven aan zo'n jonge kat omdat er een probleempje is ook wat overdreven. Ben het wel met Elles eens, zoveel katten in korte tijd 'versleten' dan klopt er iets niet in dat huis. Ik heb ook al tig katten gehad en nog nooit een dergelijk probleem gehad en als er wat was dan zocht ik naar een oplossing.
het ligt niet altijd alleen maar aan het dier maar ook vaak aan de eigenaar hoor!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 18:41

Elles schreef:
Annemarie_ schreef:
Als ze hier mee door blijft gaan moet ze een spuitje zegt mijn moeder ;(

Goeiedag zeg... Scheve mond De poezen vliegen bij jullie bij bosjes naar de hemel, misschien eens de moeite waard om te kijken hoe dat allemaal kan gebeuren? En de vijfde kat binnen een paar maanden een spuitje geven omdat ie verkeerd toiletgedrag heeft aangeleerd... Béétje grof...

Er kunnen inderdaad vele oorzaken zijn voor het naast de bak poepen. Onze oude poes ging ineens op de deurmat piesen. Zomaar. We hebben een paar weken kranten op de mat gelegd en ik had al incontinentiematjes gehaald Haha!, toen we probeerde een bak bóvenop die plasplek te zetten. Probleem opgelost Lachen Ze wilde gewoon de bak niet meer delen met de andere kat. Maar dat kunnen ze je niet vertellen, daar moet je zelf achter zien te komen.

Tja ik heb het liever ook niet ... Ik heb weinig in te brengen helaas.
kat nummer 1: doodgebeten door een hond die de tuin in kwam rennen
kat nummer 2: overgereden door een auto
kat nummer 3: kreeg een of andere ziekte die helaas alle katjes uit dat nestje kregen
dat soort stomme ongelukjes, en idd hebben we daar mísschien al wel even bij stilgestaan, maar veel kan je er niet aan doen Rolleyes
Je moest eens weten hoeveel verdriet ik al heb gehad vanwege die ongelukken Verdrietig

Maargoed, de katten zijn nu echt bijna alleen maar buiten dus hebben we er niet zo'n last meer van Lachen
Laatst bijgewerkt door Annemarie_ op 20-11-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:41

Mijn kat die had eerst oook op het bed geplast enzo, toen zijn we overgegaan naar andere kattenbak korrels en daar doet ze het nu wel op Ja

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:42

je zou nog eens een reading kunnen laten doen om te kijken of daar wat uit komt...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 10:35

cissy schreef:
je zou nog eens een reading kunnen laten doen om te kijken of daar wat uit komt...

misschien ook wel een idee voor die va mij want ze kunnen niks vinden
weet jij iemand die dat doet?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:03

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:52

mrie schreef:
Beetje grof...???? Nou als ik er zo een had ging hij toch echt ook met een enkeltje naar de veearts. Daar heb je echt geen lol aan en je kunt ook niet op zoek gaan naar een "goed" huis want dan die je die nieuwe bazen weer wat aan. Geen hand vol maar een asiel vol....Jammer voor 't beest maar we hebben het hier wel over een kat hoor...'t leven is hard, ook voor katten.

Verward
Zonder te kijken naar de oorzaak van het onzindelijk zijn?
Heel diervriendelijk Lips are sealed
Neem dan geen kat, als je er ook niet de tijd aan wil besteden om zijn/haar problemen op te lossen.

En een ander huis kan juist wel degelijk helpen. Mensen die wel het probleem op kunnen/willen lossen. Lekker makkelijk: kat poept naast de bak, geef 'm maar een spuitje.

Mijn ene kat was een zwerver en ook onzindelijk. Ik heb haar nu 3 jaar en ze heeft nog nooit naast de bak geplast of gepoept.

Ontopic: onzindelijk gedrag kan meerdere oorzaken hebben. Heeft er een andere kat op de bak gezeten? Dan wil niet iedere kat er op. Is er een stressituatie rond de bak (harde geluiden naast de bak, kou, enz.)? Soms kunnen de kleine dingen er al voor zorgen dat ze niet op de bak gaan. En er kan iets medisch zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:09

Amanda, dat hebben wij ook al allemaal geprobeerd duidelijk te maken, maar het 'landt' niet.... helaas... ik vrees ook voor de arme poezel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:13

Wat ook goed wil helpen tegen de stank van plas bij katten als ze ergens wat hebben neergelegd is puur zout op de plek. Een dikke laag er op strooien, goed laten indrogen (het zout neemt de plas op) kan wel een dag of 2 duren en dan het zout opzuigen met de stofzuiger. Je hebt dan ook geen vlekken/kringen.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:10

hoezo vrezen jullie voor de poes? Tong uitsteken We zijn geen monsters hoor en doen ons uiterste best om een oplossing te vinden. Het spuitje zal alleen een allerallerlaatste oplossing zijn en we zullen alles maar dan ook alles doen om het te stoppen. Daarbij is het probleem grotendeels opgelost, en plast/poept ze bijna niet meer naast de bak (als ze het al binnen doet).

amanda schreef:
Verward
Zonder te kijken naar de oorzaak van het onzindelijk zijn?
Heel diervriendelijk Lips are sealed
Neem dan geen kat, als je er ook niet de tijd aan wil besteden om zijn/haar problemen op te lossen.

En een ander huis kan juist wel degelijk helpen. Mensen die wel het probleem op kunnen/willen lossen. Lekker makkelijk: kat poept naast de bak, geef 'm maar een spuitje.

haha sorry hoor ik moest wel lachen om je reactie.
Hoe bedoel je dat we niet kijken naar de oorzaak? Ik vraag hier juist toch om tips etc. En wie zegt dat ik alleen dat doe? Je moest eens weten... Knipoog
Ik begrijp niet waar je de informatie vandaan haalt dat we niks doen en er geen tijd voor over hebben Knipoog Als ik jouw reactie zo lees zo ik haast denken dat jij denkt dat we niet van haar houden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:27

Mijn reactie was een reactie op de post van mrie, die ik ook gequote heb daarboven.
Het laatst, na on-topic was voor jou bedoeld Lachen

Fijn dat het weer goed gaat OK dan!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:31

haha ok ik begreep het al niet Huilen van het lachen Sorry Knipoog

ja gelukkig gaat het weer goed Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:37

mrie schreef:

Wat moet men later met jou doen? Als je in een bejaardentehuis/verzorgingstehuis zit en je raakt incontinent??? ook maar een spuitje....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:48

mrie schreef:

ik hoop met heel mijn hart dat jij geen dieren bezit.........ongelovelijk dat er mensen zoals jij zijn

fijn TS dat het weer goed gaat,een spuitje zou ik zeker wel heel hard vinden