Help tips gevraagd???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deeday

Help tips gevraagd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 10:51

Ik heb een anderhalf jaar oude labrador x duitse staander. En heb nu al een paar keer geprobeerd om haar los in huis te laten als ik even weg was of snachts. Maar mijn hondlief begint dat alles te slopen wat los en vast zit!! Zelfs de verwarmingsbuizen moeten er aan geloven. Omdat ze nu anderhalf is vind ik het wel eens tijd dat ze eerdaags toch wel eens een keer zonder die bench te moeten kunnen!!

Heeft iemand tips of iets dergelijks??

Groetjes Ashmee

Ann

Re: Help tips gevraagd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:26

Is ze van jongsaf aan gewend om in een bench te liggen als er niemand thuis is? Probeer anders eens de bench deur open te laten en blijf eerst maar een paar minuten weg. De tijd v/h wegblijven steeds langer laten zodat ze eraan gewend raakt dat ze eruit kan. Speelgoed geven wat haar interesse heeft helpt misschien ook.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:34

Nou als ze een beetje zou slopen (zoals die van mij) dan zou ik zeggen peper of mispoes erop! helpt bij mijn bull wel iig
maar als ze alles sloopt? nee laat haar dan nog maar in de bench ..
maar als je haar loslaat..geef je haar dan kauwmaterialen,kong of iets dergelijks?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 19:53

Dank je wel voor jullie reacties maar spelletjes heeft ze zat stuk of 50 door me hele huis heen en in de bench, idd ook zon kong en al die harde kauwspeeltje maar dat intresseert er helemaal niks op zon moment, word er een beetje radeloos van

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:10

Die 50 speeltjes door je huis heen is dus helemaal niet goed, haal er maar 48 weg dan Knipoog En wissel dat eens af, dan blijven de speeltjes sowieso leuker voor haar.

Ook kan je proberen om haar eerst in de keuken of de gang bijv alleen te laten waar ze al een stuk minder kwaad kan.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:03

was ook maar een grapje van die 50 speeltjes Haha!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:16

die 50 dat snap ik idd, maar begrijp er dus wel uit dat ze er veel heeft? hier liggen er vaak geen .. en geef ik af en toe een speeltje en pak het ook weer af, blijven ze het leuk vinden. Net als kong, een apparaat waar brokjes uit geknoeid kunnen worden een flinke kluif (wel een nylabona gewone kunnen ze in stikken) en zo elke keer andere bezigheidstherapie....Koekjes verstoppen door het huis heen ...

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:20

okeej nou ik ga wel even wat dingentjes proberen zoals het op bouwen eerst paar minuutjes en dan steeds iets langer weg blijven. en misschien is dat ook wel een idee ja om wat dingen weg te halen en dan af en toe te geven...