En nu, vanmiddag toen we weer op weg naar huis waren zagen mijn moeder en ik een buizerd in de berm zitten. Eerst leek er niets aan de hand maar het beestje vluchtte niet en even later strompelde het weg, met één vleugel hangend. Mijn moeder thuis dus meteen de vogelopvang gebeld en ondertussen ben ik nog een keer wezen kijken waar hij zich op dat moment bevond. Ondertussen had ik de buurman gesproken en die zei dat de vogel al een paar weken in het weiland rond huppelde (!).
Maargoed, 2 mensen van de vogelopvang kwamen mij ophalen zodat ik ze kon laten zien waar ik het arme beestje voor het laatst had gezien. Een beetje zoeken in de omgeving en we hadden hem gevonden. De man had hem binnen 2 minuten al gevangen en wist meteen dat dit dier weinig kans had om te overleven. Zijn hele vleugel was beschadigd, één of ander botje stak eruit en hij was al heel mager geworden. Ze hebben hem meegenomen en ze zouden hem dan laten onderzoeken door een DA.. Maar alleen al aan hoe die man aan het praten was over de wond kon je horen dat dit dier zou worden ingeslapen.
Wij hebben iig ons best gedaan en het beestje iig niet laten lijden

Maar nu vraag ik me af. Wat doen jullie met gewond wild? Laten jullie het gewoon achter en denk je dat de natuur het wel afhandeld? Of wat?