nu gaat 1 van die poezen overal tegenaan plassen. wat zou dit kunnen zijn en wat kunnen ze er aan doen?
bedankt alvast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cherish schreef:mijn katten hebben dit ook helaas, ze plassen vaak op de krant en op bijv. een jas die op de grond is gevallen echt super irritant.
het zijn ook 2 gesteriliseerde poezen.
ik weet me erg zelf ook echt geen raad mee, vind het echt verschikkelijk dat ze overal op plassen.
overwegen daardoor zelf dat ze weg moeten..
dus ik hou dit topic goed in de gaten
cissy schreef:ze zijn nu 2 en dus volwassen, zijn ze met hun rangordes bezig? misschien is er eentje meer de baas dan de ander aan het worden en durft die ene dus niet meer op de bak waar de andere (dominantere) poes ook plast? Daarom ook het advies om meerdere kattenbakken neer te zetten zodat de onderdanige poes ook een bak tot haar beschikking heeft.
Die andere vreemde poes kan ook een oorzaak zijn maar dan wachten ze meestal niet een paar dagen met sproeien maar maken er direct een bende van om de lucht van de vreemde poes weg te 'poetsen'.
Geef haar de links van de genoemde sites en wellicht zit er wat nuttigs voor haar bij.
Citaat:Onze freggle doet dit als ze krols is,... dan moet je niks laten slingeren
Maanling schreef:Citaat:Onze freggle doet dit als ze krols is,... dan moet je niks laten slingeren
Laten castreren, dan worden ze niet meer krols.