Kater doet of hij krols is...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Kater doet of hij krols is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:46

Zoals de titel zegt denk ik dat hij doet alsof hij krols is Clown

Wij wonen in een maisonette woning dus dat heeft een heleboel trappen en nu ligt hij dus de hele tijd bij de deur te mauwen. Zodra wij thuis komen floept hij door de deur om vervolgens bij de overbuurman zijn nagels te vijlen aan de kokosmat haha!

Nu zit ik hier en nu zit hij steeds (voor een kitten) mannelijk te mauwen Haha! . Ik liet hem dus net buiten snuffelen en der lag een plasje naast de deur waar hij dus de hele tijd aan rook. Ik weet niet wat het voor plasje is maar zou het kunnen dat hij nu mannelijke hormonen gaat onwikkelen en krolse poesjes ruikt ofzo, hij is eergister 6 maanden geworden. Er zit hier wel is een poes/kater voor de deur op het gallerijtje..

Dat mauwen is echt geen gehoor!! Haha!

CleovG

Re: Kater doet of hij krols is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:48

Och, dat doet mijn oudste ook regelmatig Haha! Die is nu 8 maanden en is ook een ragdoll Tong uitsteken

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:50

Ik zou je stoepje maar even goed schrobben dan, want anders gaat hij straks bedenken dat hij als 'antwoord' wel even tegen de binnenkant van je deur kan gaan staan sproeien of op de mat. En als íe dat eenmaal gedaan heeft...ieuwl... Knipoog
Ik begrijp dat het een raskat is? Ga je er nog mee fokken? Anders zou ik zeggen: snip-snip Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:52

Die van ons is inderdaad ook sinds een paar weken gecastreerd maar hij heeft nog steeds dat rare mauwtje afentoe en dan gaatie als een idioot over de grond heen rollen Huilen van het lachen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:54

Hahaha ja ik wil er graag 1 keer een nestje van. Ik krijg over een week of 5 een klein ragdoll poesje erbij en als zij oud genoeg is willen we een nestje en dan nog en poesje uit dat nestjes houden.
Maar als hij 1 keer gaat sproeien dan is het hakkie takkie weg zakkie hoor haha!
Maar zoals hij NOG sproeit.... laten we het zo..

Het kunnen dus wel al zijn hormonen zijn? Dat mauwen klinkt echt gek haha ik lig helemaal krom hier! Het is net of er een tijger in de gang zit hahahahha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:00

ik heb een gestereliseerde oude poes hier van 17 die soms echt loopt te joelen als een krolse kater Clown
klinkt zo gaaf als ze dat in de douche gaat saan doen hahaha ROFL ( en dat voor een poes!!!)

ik vind het altijd een teken dat ze lekker in hun velletje zitten Haha!
maar inderdaad, houd wel in de gaten of hij niet overal zijn huis nu gaat af lopen bakenen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:04

Mijn castraat Abessijn doet dat ook wel hoor,in een gekke bui. Het klinkt echt als "Mrroww' en soms gromt hij zelfs Nagelbijten / Gniffelen

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 18:06

Ik heb alleen maar het idee dat hij naar buiten wil en dan vind ik dat zo zielig. Het is niet de bedoeling dat hij naar buiten gaat namelijk, ook niet als hij alsnog gecastreerd wordt...

Hij vond dat plasje trouwens wel vies Clown want hij ging heel vies kijken en hij hield zijn bek een stukje open hahahhha Vork

En MamaMiesje zo klinkt het inderdaad hahahahahaha Nerd ROFL Wij doen hem altijd na als hij dat doet en dan zit hij echt te kijken van jullie sporen niet Koe hahaha!!!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:36

@ Ellepel...Poezen worden krols...niet katers...die worden gewoon geslachtsrijp...

@ Denise...Dat hij zijn bekje open doet als hij boven het plasje hangt...is normaal...Is vergelijkbaar met flemen bij paarden...Zo snuiven ze alle geur op en kunnen ze die ook beoordelen...

Waren Ice zijn ouders nou getest op HCM en PKD? Ben het weer vergeten...Dat is wel erg belangrijk als je een nestje wilt gaan fokken...Verder kan hij idd al geslachtsrijp zijn...Ik zou het goed in de gaten houden...Hebben de buren een poes...die bijv. krols is? Of hebben ze een volle kater? Anders kan dat concurrentie zijn/worden en gaat hij bij de buren of bij jou sproeien...Goed in de gaten houden...Hoe langer ze sproeien hoe kleiner de kans dat het gedrag stopt als hij gecastreerd is...
Maak de voordeur/misschien het portiek goed schoon...Niet met chloor...dat vinden katten lekker...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 01:05

Uhm er lopen een heleboel katten rond dus ik zou het niet weten. Beide ouders en grootouders zijn getest op Hcm, Pkd, Felv en Fiv dus dat ziet helemaal goed!

Uiteraard laat ik hem en het poesje hier ook op testen!

Tot nu toe heeft hij naar mijn weten nog niet gesproeid gelukkig en als dat wel gaat gebeuren wordt er snel een afspraak gemaakt bij de DA, dan is het jammr voor zijn mannelijkheid!! hahahahaha!!

Als hij het blijft doen dan ruim ik dat plasje wel even goed op met amoniak ofzo... wordt het stoepje ook nog is schoon hhaha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 07:06

Citaat:
@ Ellepel...Poezen worden krols...niet katers...die worden gewoon geslachtsrijp...

hahahaha Tong uitsteken
Citaat:
ik heb een gestereliseerde oude poes hier van 17

een die ook nog es gesteriliseerd is kan al helemaal niet krols worden dacht ik Tong uitsteken ( beter lezen jij! haha)

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:44

Whahahahaha.... Haha! Tja gesteriliseerd...nee...Toch vertonen sommige poezen ook dan nog krols gedrag...Maar poezen dus...geen katers...Daar ging het mij meer om...Veel mensen denken dat katers krols worden...Poezen worden krols...
Dweilen over de vloer...raar mauwen...drukt zich plat op de grond...staart omhoog...trappelen met de achterpootjes als je bij de staartaanzet kriebelt...

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:24

haha, die is gewoon opgewonden van een lekker luchtje (Axe effect). 1 van onze katten kan ook zo vreselijk hard en maf mauwen. Hij is dat gewoon blijven doen na de castratie. Echt keihard PRAUWAUW Haha! Hij kan ook schitterend flemen en kijkt er dan nog scheel bij ook.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:34

hahahahaha ja zijn mamma kijg giga scheel naar binnen en als hij dan met zijn bek open gaat dan gaat hij ook scheel kijken hahahaahha!!

Ik zal het dus maar even in de gaten houden en tuurlijk weet ik dat katers niet krols worden (voor het geval het over mij ging Knipoog ) maar die van mij doet net alsof.

Nou moet ik zeggen dat het ookk net een p0es is... hiij vind tasjes geweldig en bemoeid zich overal mee , net een oud wijf hahahaha!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:49

Nee hoor...was niet voor jou bedoeld Pling ...Super trouwens dat je de moeite neemt om te testen...
Whahahaha oud wijf....Arme Ice wordt al voor vanalles uitgemaakt...whahaha...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:27

hahahah nou daar kan hij wel tegen hoor! Hoewel het is net een vrouw en die worden meestal gelijk kattig haha!

Uiteraard laten we hem en het poesje testen, dat vind ik erg belangrijk! Alleen moet hij er zelf voor zorgen dat hij niet gaat sproeien, anders wordt hij geen pappa hoor!!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:00

Castreren als hij gaat sproeien scheelt je veel zorgen...
Het duurt natuurlijk nog een hele tijd voor het poesje gedekt kan worden...In die tijd kan hij veel last krijgen van zijn hormoontjes...Ik hoop het overigens niet voor je...Is wel leuk natuurlijk een nestje van je eigen katjes en dan ook nog op de goede manier...
Anders is er vast wel een mooie kerel voor je meiske te vinden...Als het niet anders kan...In dat geval wel goed de stambomen napluizen...Heb pas erg vervelende dingen gehoord over bepaalde fokkers die fokten met katten waarvan ze wisten dat er erfelijke ziektes in voor kwamen...
Mensen die kleinkinderen van die katers hebben horen dat nu ineens...Weg fokplannen...en helemaal die onzekerheid dat je kat het ook kan hebben/ontwikkelen...

Eer jij zo ver bent...is er zeker alweer een jaar voorbij...Hopelijk meer info ed...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:05

Ja inderdaad.. en hopelijk nog een kater met aanhangsel hihi! Het kleintje komt over een week of 5 dus het begint op te schieten...