Vraag over hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vicktor5

Vraag over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 21:47

Hoi ik heb een vraagje Tong uitsteken
Wat kun je doen met een hond die je niet normaal meeloopt aan de lijn en alleen maar trekt.
En wat kan je doen als je je hond geen 5 minuten alleen kan laten omdat ie dan alles kapot maakt Boos!
Groetjes vicktor5.

ELpatcho

Re: Vraag over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:48

afleren te trekken door: zodra de hond aan de lijn trekt stil gaan staan.. stopt de hond dan met trekken dan loop je in de richting naar waar de hond heen wilt.. zodra die trekt stil gaan staan.. enz zo door gaan.. dit moet eigenlijk al vanaf pup af aan dus nu afleren gaat iets langer duren maar het werkt!!!

de hond legt zo de link dat als hij trekt niet er komt en als hij niet trekt er wel komt.. HEB GEDULD (please)

met alles kapot maken weet ik zo niet een oplossing

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:50

Gewoon goed opvoeden.. Het klink heel l*llig, maar het is moeilijker om het af te leren als je hond t al gewent is, dan het in het begin al gelijk afleren.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:51

Cursus gedrag en gehoorzaamheid doen Lachen

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 21:51

Alleen we hebben er pas 2 maanden ofzo en ze is al een jaar.
Ze heeft ook al heel veel eigenaren gehad Ach gut

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 21:52

Allejandro schreef:
Cursus gedrag en gehoorzaamheid doen Lachen

We zijn al op cursus met haar.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:53

hoi hoi.
doe de hond in een benche als je weg gaat dan kan hij nergens bij
groetjes saskia

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 21:54

knooopje schreef:
hoi hoi.
doe de hond in een benche als je weg gaat dan kan hij nergens bij
groetjes saskia

Dat doen we ook al alleen je kan niet meer 10 minuutjes naar boven om bijvoorbeeld een boek te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:56

Mee lopen leren wij de pup aandacht hebben op de begeleider. Zodra hij trekt stil staan en wachten tot hij op jou let, eventueel met je stem wat attend maken. Belonen zodra hij op jou let en verder lopen terwijl je probeert zijn aandacht te houden. Het liefst met zo min mogelijk voer, maar met een speeltje of je stem.

Mijn eigen hond wil het nog wel eens vergeten. Ik stop dan laat dr aan de voet komen en lopen weer verder. Of ze moet alleen gaan zitten en niet perse aan de voet.

Hoe oud is ze trouwens?

Een bench is een hele goed oplossing. Probeer hij zo min mogelijk alleen te laten als het niet perse hoeft. Maar ook dat moet ze leren.

Vicktor5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 22:00

Judith_ schreef:
Mee lopen leren wij de pup aandacht hebben op de begeleider. Zodra hij trekt stil staan en wachten tot hij op jou let, eventueel met je stem wat attend maken. Belonen zodra hij op jou let en verder lopen terwijl je probeert zijn aandacht te houden. Het liefst met zo min mogelijk voer, maar met een speeltje of je stem.

Mijn eigen hond wil het nog wel eens vergeten. Ik stop dan laat dr aan de voet komen en lopen weer verder. Of ze moet alleen gaan zitten en niet perse aan de voet.

Hoe oud is ze trouwens?

Een bench is een hele goed oplossing. Probeer hij zo min mogelijk alleen te laten als het niet perse hoeft. Maar ook dat moet ze leren.

Dat hebben we ook al geprobeerd.
Ze is trouwens al 1 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:03

Wat voor een cursus volgen jullie dan? En hoe loopt jullie hond precies aan de lijn, hoe reageren jullie echt. Vind ik wat makkelijker om te weten en hulp te kunnen bedenken. Knipoog

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:11

Dat ze al een jaar is is ook een voordeel. Ze zal eerder snappen wat jij bedoelt en je kunt haar ook als een bijna volwassen hond vertrouwen geven.

Vicktor5 schreef:
afleren te trekken door: zodra de hond aan de lijn trekt stil gaan staan.. stopt de hond dan met trekken dan loop je in de richting naar waar de hond heen wilt.. zodra die trekt stil gaan staan.. enz zo door gaan.. dit moet eigenlijk al vanaf pup af aan dus nu afleren gaat iets langer duren maar het werkt!!!

Nee, niet stil gaan staan, dat is een veel te klein stapje. Zorg er voor dat de hond jou in de gaten moet houden. Het moet echt onprettig zijn voor hem. Als je hond aan de lijn trekt dan draai je je om en loop je zonder enige waarschuweing een andere kant op. Dat geeft een ruk in de nek/hals en dat vinden ze niet leuk. Daar zal hij dus van op gaan letten. Het is een wat hardere methode dan de manier die Victor5 beschrijft, je doet je hond er geen kwaad mee en het werkt tien keer zo snel zonder je hond op zijn Fl*kert te hoeven geven. Negeer onhandig gedrag van hem en beloon alleen het goede.

Vaak is er een fase in het jonge leven van de hond dat ze alles kapot willen maken. Ze moeten gewoon hun tanden ergens inzetten. Geef je beest een bot of varkensoor als jij even weg gaat. Dan is hij lekker bezig. Blijf elke keer een beetje langer weg. Ik snap trouwens niet dat je hem in de bench zet en dat hij dan toch nog de boel vernield. Bedoel je soms dat hij de boel bij elkaar jankt?
Als dat zo is negeer je hem zolang hij jankt. Ga pas terug als hij heel even stil is. Eerst een halve minuut en dan steeds langer. Beloon je hond geweldig. Hij moet hecht gevoel hebben het meest fantastische beest van de wereld te zijn. Hij zal snel genoeg doorhebben dat stil zijn hem meer opleverd dan janken.
Waarschuw wel je buren even als je daar mee begint.

De kapotmaakfase duurde bij mijn hond een half jaartje, ik deed hem steeds een in kamer waar hij niks in kon vernielen en de krantenbak. Dan hoefde ik hem namelijk ook niet op zijn kop te geven als ik terug kwam. Je hoeft dan alleen de snippers op te ruimen. Anders wordt jouw thuiskomst niet leuk voor hem en dat willen we dus ook niet.
Help hem een beetje zijn jonge honden driften uit te mogen leven, anders heb je zelf ook geen leven meer.

Wat voor hond is dit eigenlijk?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 23:37

mrie schreef:
Dat ze al een jaar is is ook een voordeel. Ze zal eerder snappen wat jij bedoelt en je kunt haar ook als een bijna volwassen hond vertrouwen geven.

Vicktor5 schreef:

Nee, niet stil gaan staan

werkt prima! geen hond die bij ons thuis trekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:51

Ligt ook deels aan de hond denk ik. Tot nu toe hebben wij geen enkele hond gehad die daar niet op reageert.

Overgens vind ik stil staan en naar haar toe lopen geen goede methode. Zij moet op jou letten en jij loopt met haar. Ga je naar haar toe let jij meer op haar in de zin van dat jij naar haar toe gaat ipv zij naar jou en zij dus eigenlijk bepaalt hoe er gelopen word.

Let ze niet op jou is gelijk om draaien een hele goede oplossing. Huppa-kee zonder waarschuwing de andere kant op en geen gezeur. Jij bedenkt in eens dat je daar heen wil en had ze beter op gelet en minder getrokken had ze nu geen ruk in haar nek gehad.

Voor onze pup is dit iets wat heel goed werkt. Niet dat zij word om getrokken op deze manier hoor, daar is ze nog te jong en te groen voor. Maar er worden wel veel bochten en hoeken met haar gelopen om aandacht te houden. Zodra zij achterste voren staat is ze helemaal in de war dat ze ons niet ziet, maar zodra ze zich dan per ongeluk om draait word ze helemaal blij iemand weer te zien.

Waar lopen jullie mee, wat voor een riem en wat om dr nek. En wat voor een hond is het?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:00

tja ligt aan de hond.. wij hebben allerlei verschillende rassen, labrador, jackrussel, sint bernard, terrierXfriese stabij.. verschillende honden en verschillende karakters maar ze luisteren allemaal erna..

als je nadat de hond gestopt is met trekken en je loopt dan in die richting begrijpt de hond dat je er met trekken niet komt en met niet trekken wel heel simpel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:05

Dat is de manier die ik voor mijn dalmatier gebruikte. Zij trekt, ik stop zij moet zitten en dan gaan we verder, zij trekt en het hele verhaal begint van voor af aan. Zo kunnen we 20 minuten over het laatste stukje doen. Zij heeft het op die manier snel geleerd, nu moet ik zeggen dat het ook een hele slimme hond is.

Onze kruising snapt het op die manier niet, bij hem is in een keer omdraaien een hele goede manier. (kruising duitse herder rotweiler)
Onze boxer is nog te jong (drie maanden) maar snapt al aardig wat van netjes mee lopen.

Onze mechelse herder was het zelfde als onze kruiding. Onze duitse herder het nooit getrokken, anders gaat het het zelfde als bij onze dalmatier.

Onze labrador moets echt helemaal terug bij de voet komen voor ze weer normaal kon mee lopen. En onze terrier lukt alleen maar met een piep speeltje.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:13

precies elke hond is anders.. ligt erook aan hoe precies je de hond wilt hebben.. ik heb er een hekel aan als je hond je de hele tijd volgt en alleen maar op jou let.. dan laat ik hem liever lekker vroeten als een echte hond en dat hij komt als je hem roept..

dus de eerste vraag is hoe streng wil je hem opvoeden?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:15

Als je hond trekt omdraaien en terug lopen gaat hij weer trekken dan draai je weer om en zo blijf je bezig. (heb ik op tv gezien bij zo'n honden gedrags programma).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:16

Dat is ook helemaal waar. Nu is de kruising de werkhond van mijn vader en luistert die prima. De dalmaat is mijn speel-kuffel en ren hondje. Zolang ze mij maar niet de modder in trekt of vooruit trekt vind ik het prima. En zij weet het, ze snuffelt overal en sleept hier en daar ineens een tak vandaan.

Wat wil je dat hij kan doen inderdaad. En ben nog steeds benieuwt naar hoe hij trekt en reageert op jullie.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:10

Wij hadden in het begin hetzelfde met onze hond. Trekken en stukmaken. Hij was 6 maanden toen hij bij ons kwam.

Het trekken is door intensieve en consequente training over. Als hij een kat ziet wil ie nog wel eens trekken. Dan krijgt ie een ruk of draai ik me om en loop de andere kant op. Is de aandacht weer bij mij krijgt ie een aai/koekje/bal wat je wil.

Het stukmaken was een drama. Ook weer consequent oplossen. Altijd als we weggaan in de bench. Gingen we even naar boven legde ik hem op zijn kussen met 'blijf'. In je training moet dit heel strak zijn blijf is blijf en daar mag ook een grote beloning tegenover staan.
Onze hond is nu slechts een matige sloper. Hij is nu als we wegzijn in de bijkeuken en slaapt op oude sjabrakken die hij dus eventueel mag slopen. Ook geef ik hem altijd een oude handdoek. Deurposten en schoenen zijn gelukkig verleden tijd.
Berg alles altijd goed op. Er zijn geloof k ook goedjes die vies smaken voor bv aan de tafelpoten ed, maar ik heb dat niet gebruikt.
Probeer idd zoals al eerder is gezegd steeds iets langer uit het zicht te blijven en beloon hem overdreven als ie op zijn plek is gebleven. Je kan vaak ook persoonlijke 1 op 1 begeleiding krijgen bij hondenscholen.

Succes