Welk soort kattenvoer voer jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Welk soort kattenvoer voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:29

Kon er geen topic over vinden, als dit wel is moet er maar getemd worden.

Ik ben sinds een tijdje veel informatie aan het zoeken over kattenvoer, ik had er voorheen totaal geen verstan van en voerde felix. Kat deed het er super op, nooit iets gemerkt ofzo, tot ik over wou gaan op ander voer omdat onze poes werd gesteriliseerd.

Na veel overwegen heb ik besloten om onze 2,5 jarige poes op Orijen te zetten (75% vlees, en geen granen) En onze jonge poes van 9 weken op hills kitten.
Verder krijgen ze nog vakers vers vlees (rodi, smuldier)

Nu was ik wel nieuwsgierig naar welk voer jullie voeren, en waarom?

Monnik

Re: Welk soort kattenvoer voer jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:52

Mijn katten krijgen Pro Plan kattenvoer.
M'n kitten van 13 weken krijgt Pro Plan kittenvoer, brokjes en blikjes.
M'n volwassen (gecastreerde) poes krijgt Pro Plan After Care (voor geholpen dieren), brokjes en blikjes.
Verder kook ik wel eens een lamshartje, kipfilet of witvis voor ze. Wat er natuurlijk ook in gaat als koek.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:46

onze katten krijgen gewoon brokjes (eigen merk) en elke avond een kuipjevlees (van de aldi haha)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:03

Onze kittens krijgen Whiskas kittenvoer, en straks gaan we gewoon over op adult van Whiskas. Ook krijgen ze allebei s avonds natvoer (die zakjes van de Whiskas) en dan allebei een derde van zo'n zakje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:12

Royal Canin natuurlijk. Knipoog

En als 'vlees' vers vlees van prins.

Whiskas, Felix en dat soort zooi komt er hier niet in. En blikvoer uiteraard al helemaal niet.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:38

Ons kitten kreeg eerst Royal Canin en nu heeft hij Hills voer, dit vond hij bij de fokker lekkerder... Af en toe krijgt hij speciaal soort blikvoer voor kittens van Wiskas.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:06

Onze kat krijgt Smo(l)ke (ofzoiets) en af en toe een zakje met stukjes vlees in een 'sausje' Lips are sealed

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:10

waarom moet een geholpen kat andere voeding krijgen?? nog nooit van gehoord namelijk...
Mijn gecastreerde kater krijgt brokjes van de aldi (die in vershoudzakken,niet die in karton).
Gewoon omdat hij daar echt gek op is, en wil niets anders. Ook vers vlees wil hij niet. Tjah, hij is beetje speciaal op dat vlak..

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:25

Sterilised 37 - dé gezondheidsvoeding voor een gecastreerde kat
Het gedrag en de hormoonhuishouding van de kat verandert dus na de castratie. Daarom is het verstandig daar met de voeding rekening mee te houden. Direct na castratie heeft de kat de neiging om meer te eten, terwijl haar energiebehoefte juist met ongeveer 30% afneemt. De eerste twee maanden na de operatie is de meest kritieke periode voor het ontstaan van overgewicht. Als de voeding niet snel wordt aangepast, kan het gewicht van de kat in deze periode met maar liefst 50% toenemen.

Net als bij mensen is overgewicht schadelijk voor de gezondheid van een kat en kan het leiden tot suikerziekte, hartaandoeningen, gewrichtsproblemen en een kortere levensverwachting. Een ander belangrijk en veel voorkomend probleem is de aantasting van de gezondheid van de urinewegen. Katten met overgewicht bewegen en drinken namelijk minder, waardoor onder andere blaasstenen kunnen ontstaan. Blaasstenen kunnen blaasontsteking en andere klachten veroorzaken.

Daarom heeft Royal Canin Sterilised 37 ontwikkeld, een speciale gezondheidsvoeding ontwikkeld voor gecastreerde/gesteriliseerde katten. Sterilised 37 biedt een doelgerichte oplossing voor al deze problemen en helpt de goede gezondheid van een gecastreerde kat te waarborgen. Kijk voor meer informatie over Royal Canin Sterilised 37 op http://www.royalcanin.nl/

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:49

Milly_ schreef:
waarom moet een geholpen kat andere voeding krijgen?? nog nooit van gehoord namelijk...
Mijn gecastreerde kater krijgt brokjes van de aldi (die in vershoudzakken,niet die in karton).
Gewoon omdat hij daar echt gek op is, en wil niets anders. Ook vers vlees wil hij niet. Tjah, hij is beetje speciaal op dat vlak..

ónze poes en e 2 je-weet-wel-katers die krijgen het zelfde misschien is speciaal voer wel beter maar dit lusten ze graag Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 05:10

Hills droogvoer en nierdieet voor de 2 nierpatienten, verder verse vis en vlees..en nierdieet natuurlijk

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 05:40

alleen maar royal canin, en soms voor de lekker een blikje of wat koolvis

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:52

shariyerke schreef:
Sterilised 37 - dé gezondheidsvoeding voor een gecastreerde kat
Het gedrag en de hormoonhuishouding van de kat verandert dus na de castratie. Daarom is het verstandig daar met de voeding rekening mee te houden. Direct na castratie heeft de kat de neiging om meer te eten, terwijl haar energiebehoefte juist met ongeveer 30% afneemt. De eerste twee maanden na de operatie is de meest kritieke periode voor het ontstaan van overgewicht. Als de voeding niet snel wordt aangepast, kan het gewicht van de kat in deze periode met maar liefst 50% toenemen.

Net als bij mensen is overgewicht schadelijk voor de gezondheid van een kat en kan het leiden tot suikerziekte, hartaandoeningen, gewrichtsproblemen en een kortere levensverwachting. Een ander belangrijk en veel voorkomend probleem is de aantasting van de gezondheid van de urinewegen. Katten met overgewicht bewegen en drinken namelijk minder, waardoor onder andere blaasstenen kunnen ontstaan. Blaasstenen kunnen blaasontsteking en andere klachten veroorzaken.

Daarom heeft Royal Canin Sterilised 37 ontwikkeld, een speciale gezondheidsvoeding ontwikkeld voor gecastreerde/gesteriliseerde katten. Sterilised 37 biedt een doelgerichte oplossing voor al deze problemen en helpt de goede gezondheid van een gecastreerde kat te waarborgen. Kijk voor meer informatie over Royal Canin Sterilised 37 op http://www.royalcanin.nl/

achzooooooo, daarom eet mijn kat zoveel! Maar hij is zeker niet dik.
Ik heb hem sinds september uit het asiel(hij is 10maand oud) en was de dag ervoor gecastreerd.
Hij eet dus idd erg veel, maar hij was dan ook graatmager in het asiel, dus gaf ik hem wel veel.
Nu is hij terug op een normaal gewicht. Dus is het best dat ik nu weer wat minder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:54

Ik heb 4 katten en voer Fit 32 van Royal Canin, vers voer vangen ze zelf, muizen, vogels. Af en toe geef ik wel eens wat vis of vers vlees, maar niet vaak.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 09:58

viewtopic.php?f=73&t=853778

Toevallig vroeg ik eerder om ervaringen met Orijen voeding voor katten (en honden).

Ze krijgen nu van Waltham hypo-allergeen brokjes, op aanraden van de dierenarts omdat de jongste nogal gevoelig op de darmpjes is. Hiervoor kregen ze Iams.

De brokjes staan er de gehele dag, daarnaast krijgen ze 's avonds een vers maaltijd. Ik heb zelf porties gemaakt bestaande uit o.a. konijnenbouten, eendenfilet, haas en maagjes. Voor vanavond ligt er een kwarteltje (geplukt) te ontdooien. Elke zaterdag krijgen ze een eendagskuiken en binnenkort wil ik ze laten kennis maken met muizen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:00

Ik heb 2 poesen en die krijgen Fit 32 van Royal Canin en 's avonds een klein hapje blikvoer van Gourmet.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:03

Leo en Luc krijgen de hele dag alleen maar brokjes van Iams. Vinden ze erg lekker en voor de afwisseling af en toe een zakje!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:04

Brokjes en blikvoer van de Aldi....

Tja, dat krijg je met een zuinige moeder Nagelbijten / Gniffelen Maar gelukkig vindt poes het lekker.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:28

mijn kat heeft dieetvoer van de dierenarts ivm ze blaasontstekingen.
ik weet zo snel niet hoe het heet.
blikvoer krijgt ie iniedergeval nooit meer

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:43

Tom Poes, heet het geloof ik. Een gele zak met groen. Voor de zekerheid zal ik zometeen even moeten kijken.
Dit is het enige wat de kat lekker vind Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:12

Ik gaf tot gisteren Royal Canin. de ene krijgt de light versie, de andere krijgt afwisselend de fit 31 en de exigent. Sinds gisteren ben ik wel aan het overschakelen op Nutro's Choise. Light voor de ene, Hairball voor de andere.
Geen idee hoe ze het hier gaan mee doen, maar het zou beter kwaliteit moeten zijn dan RC. Er zit meer vlees in.

Ik zou ze eigenlijk het liefst overzetten op vers vlees, maar ik kan het hier nergens vinden... alleen duck voor honden Scheve mond

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:21

Gewoon in de supermarkt (kipfilet, runderpoulet, lever, etc) bij de poelier of slager (konijn, haas, eend, maagjes, hartjes, niertjes, etc) bij de visboer (alle rauwe vis) en bij enkele dierenwinkels (kuikens, voermuizen, voerhamsters, etc) Knipoog

Wanneer je vers wilt voeren, moet je het het beste ook rauw voeren. Kleine botjes en graten splinteren dan niet..

Ashkerlon schreef:
Ik zou ze eigenlijk het liefst overzetten op vers vlees, maar ik kan het hier nergens vinden... alleen duck voor honden Scheve mond

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:27

ja, maar je moet toch een beetje de juiste verhoudingen weten? alleen spiervlees is niet goed, alleen ingewanden zijn niet goed, en welke verhouding nu wel goed is?
ik heb trouwens een vaag vermoeden dat ma en pa er niet echt happy van zouden worden als ik zelf begin met vlees rond te klooien. kant en klaar vers vlees, zoals die duck, daar zou ik ze nog van kunnen overtuigen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:32

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:35

Milly_ schreef:

Haha! die van ons ook
die van de aldi vinden ze het lekkerst, anderen echt niet Nagelbijten / Gniffelen