Straks 2 nieuwe konijntjes ophalen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Straks 2 nieuwe konijntjes ophalen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 16:27

Mijn lieve konijn piccatu is 2 dagen geleden helaas overleden op een leeftijd van 9 jaar.
Dit lieve konijn had een ontsteking aan zijn kies gekregen, en na een paar dagen antibiotica en voedsel pudding door een spuitje te geven is hij helaas toch overleden...

Maar nu zit ik met een leeg megahok op mijn kamer, eerst wou ik liever geen konijntje weer, want vind het altijd zo sneu als je er afstand van moet doen...Maar nu heb ik toch besloten dat ik 2 nieuwe konijnen vriendjes het hok laat bewonen.

Straks ga ik naar de dierenwinkels kijken of ik een leuk paartje kan krijgen, liefst 2 vrouwtjes of anders een mannetje en een vrouwtje, dan laat ik de ram castreren.

Hebben jullie nog tips voor mijn nieuwe aanschaf?

Nathachou

Re: Straks 2 nieuwe konijntjes ophalen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:26

Heeey!
Als ik jou was zou ik bij een opvang een koppeltje ergens vandaan halen, dan zijn ze al gekoppeld, gecastreerd en meestal ook geënt, heb je daar in ieder geval geen omkijken meer naar! In Almelo zit er zeker weten een Lachen!
Voor de rest zou ik het goed schoon maken, etc.
Gr.
Naatje

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:43

wat leuk! Lachen
ben al benieuwd naar de foto's Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:08

Ik ga helemaal mee met Natachou. Haal je konijnen bij een opvang.
Veel dierenwinkels weten echt niet waar ze het over hebben bij het sexen van de dieren. Het risico is veel te groot dat je dan dénkt 2 vrouwtjes te hebben en dat het dan een mannetje en een vrouwtje blijken te zijn Nagelbijten / Gniffelen .

Erger nog... konijnen in een dierenwinkel komen bijna allemaal van een broodfokker af. De gezondheid van de dieren is veel slechter en de ouderdieren zitten allemaal in kleine hokjes. Ik zou dat niet willen sponsoren.

Gewoon naar een goede opvang gaan dus Knipoog Dan spaar je jezelf ook de castratiekosten uit, dat is namelijk al gebeurd in de opvang.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:37

Ik zou inderdaad net als mijn voorgangers naar de opvang gaan en niet de dierenwinkels bij langs gaan. Als je dan toch jonge konijntjes wil zou ik ze bij een serieuze fokker halen. Konijntjes in de dierenwinkels zit vaak nog vol inteelt en soms de meest vervelende ziektes. Ik heb hier ook weer 2 DW dumpertjes zitten waarvan 1tje met dikke inteelt die niet groeit en ik alle kosten aan heb hem te laten leven en de ander doodziek is binnen gekomen. Dit maak ik meer mee en het zou zonde zijn als je straks je konijntje weer komt te overlijden.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:27

Ik heb ook 2 opvangkonijntjes (van Faniek) en dat zijn echt harstikke leuke beestjes! Wij hebben ook met opzet gekozen voor konijnen die een goede plek zoeken.

Swiffer
Afbeelding

Lara
Afbeelding

Te schattig toch gewoon Lovers

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 14:15

Ik ben een echte konijnenliefhebber en weet alles over de konijnenopvangen. Ik wou heel graag naar Bunnybin, maar dat was toch te ver weg.
Ik kan konijnen zelf heel goed seksen, want bij jonge konijnen is het lastig zien, dat was te merken.

Ik heb 1 konijntje weg bij een fokker van pooltjeskonijnen, die gaat er ook mee naar tentoonstellingen enze. Het is ook een heel mooi konijntje, maar hij moest helemaal zwart zijn, en hij heeft 1 wit voetje, daarom heb ik hem gratis gekregen.

Mijn andere konijntje heb ik wel uit een dierenwinkel, een goede die er echt verstand van heeft. Het is een baard/voskonijntje die middelmaat word, ziet er heel gezond uit, het nestje kwam bij mensen thuis weg, en dat was te merken want het konijntje was heel brutaal en totaal niet bang.

Nu zitten ze samen hier in mijn mega hok ( ze hebben ongeveer 3 bij 2 meter hier binnen) en zijn ze heel gelukkig! Haha! ik ga snel foto;s maken!