my doggie krijgt dinsdag een spuitje :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

el1986

my doggie krijgt dinsdag een spuitje :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 14:30

moest het toch even kwijt.
mijn/ onze lieve dalmatiër van 12,5jaar krijgt dinsdag een spuitje.
schijnbaar heeft hij een keer zijn achterbeen gebroken gehad ( een een bikkel als hij is ) heeft niets aan ons laten merken, hier is dus ook niets aan gedaan.
Nu loopt hij al een aantal weken slecht en valt hij erg vaak.
we zijn hier vrijdag mee naar de dierenarts geweest en deze heeft geconstateerd dat zijn botten ( in zijn been ) helemaal scheef zijn gegroeid.
Ook heeft ze gezegd dat de hond pijn heeft.
Nu heeft hij anabole ingespoten gekregen zodat hij nog een paar dagen zonder of met minder pijn kan rondlopen.
Het erge is nu dus dat hij loopt en speelt alsof er niets aan de hand is!
We hebben de afspraak staan voor dinsdagavond. maar vragen ons nu toch af of we niet beter bijvoorbeeld door iedere maand anabole in te spuiten hem toch nog een langer en goed leven te kunnen geven?!
Wat denken jullie hiervan?
ik benbang dat de hond gewoon toch pijn heeft en dat het misschien toch het beste is om hem een spuitje te geven, maar het is zo moeilijk.
Ik denk de hele dag nergens anders meer aan, ik ga hem zo missen!
Hij is en blijft mijn steun in moeilijke tijden, ik heb zoveel meegemaakt met deze hond!

en gisteravond was ik alleen met hem, hij lag in de mand.Ik heb hem toen geknuffeld en ineens legt hij zijn hoofd op mijn arm, en daarna zijn poot.
Op dat moment had ik echt het idee dat hij me zo wilde zeggen dat het oké is, Ik geloof hier echt in! het was voor mij een erg mooi en belangrijk moment!

Anoniem

Re: my doggie krijgt dinsdag een spuitje :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:23

El dat is idd een mooi gebaar, maar o zo verdrietig.
Ik wens jou en je doggie dinsdag heel veel sterkte
wat moet dit moeilijk zijn!!!!!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:39

wat erg zeg. Zelf zou ik ook zeggen elke maand anabolen. Maarja ik zou toch de dierenarts of haar woord vertrouwen. ALs zij zegt dat het beters is voor het hondje. Wel erg triest natuurlijk.

Ik wens je veel sterkte.

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 19:12

dit ben ik met mijn hondje, we hebben GELUKKIG een paar weken geleden deze fotó (s) nog laten maken!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:47

Is een mooie foto, idd fijn dat je die nog heb kunnen maken...
Ik noemde dat vroeger altijd een rijst met krentjes hond. Bloos

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 19:57

toen we hem kregen was ik 10 en mochten we namen opnoemen hoe we de nieuwe hond wilde noemen, ik stond erop dat hij spikkel of vlekje kwam te heten, maar ben achteraf blij dat we toch vor wat anders hebben gekozen Bloos Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:50

anabolen zijn spierversterkers,dus helemaal geen pijnstillers of wat ook,weet je zeker dat de DA geen pijnstiller heeft gegeven??

overigens,als je hond wel op pijnstillers reageerd,en het goed doet op bv metacam,dan zou ik kijken of de hond nog een tijdje kan leven op metacam,zeker als hij nog zo speels is..

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 23:45

ja ook pijnstillers.
maar hij gaat nu steeds slechter lopen, en hij struikelt steeds vaker.
Ook zie je dat hij duidelijk niet meer op zijn slechte been leunt Boos!
ik denk dat het een aflopende zaak is.
tis ook net of hij zelf al afscheid aan het nemen is, hij is erg aanhankelijk, en hij blijft de hele dag eigenlijk in de buurt ( behalve als hij slaapt )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:30

een hond neemt geen afscheid,die weet echt niet wat er gaat gebeuren,die zal eerder reageren op jou emoties..

maar een poot minder belasten,maar wel speels blijven,nee daar zou ik persoonlijk geen hond voor in kunnen laten slapen,dan maar een pijnstiller oid.

moet bij mij zo zijn,dat ik echt zie dat het dier lijdt,en zichzelf niet meer kan zijn...

maar goed dat moet jezelf beslissen,als jullie zien dat de hond echt pijn heeft en geen lol meer in zijn leven heeft...dan is inslapen een verlossing...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:32

En het been amputeren is dat geen optie, of lees ik er nu echt over

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:30

Amputeren , als het nu een jonge hond was met nog een heel leven voor zich......maar een hond van leeftijd doe je er denk ik geen plezier mee.
Ik denk dat ikzelf ook mijn hond niet zou laten verminken om hem nog een jaartje bij me te kunnen houden, dan zou ik hem liever in gedachten houden zoals hij was (met 4 poten dus).
Als de hond echt pijn heeft zou ik hem zeker in laten slapen, de hond lijdt er namelijk niks van, het zijn juist de baasjes die er het meeste van lijden.
Ik wens je heel veel sterkte als je deze beslissing neemt.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:38

Vandaag is de dag... ik wens je heel veel sterkte vandaag en de komende weken! Het gemis zal steeds meer worden maar eens vindt het een mooi plekje in je hartje....

Sterkte meis!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:41

Sterkte meid, ik hoop dat het realtief rustig verlopen is.. Het was toch gisteren?...

Als jouw vriendje pijn heeft gehad is het het beste wat je kon doen...

Mooie foto. Sterkte!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:45

Ik wens je heel veel sterkte met je verlies, ik weet hoe verschrikkelijk het is om een hond te verliezen.. mijn hond is al bijna 10 en ook al een echte oude man.. die zal het ook geen 10 jaar meer houden.. dus ik geniet nu van mijn lieffie zoveel als ik kan en dat heb jij vast ook gedaan..

dit was de beste keuze voor je hond..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:31

detour schreef:
Sterkte meid, ik hoop dat het realtief rustig verlopen is.. Het was toch gisteren?...

Het was ook gister, ben al de hele dag in de war. Denk al de hele dag dat het dinsdag is.. Sorry!

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:35

Sterkte ermee, Een spuitje is denk ik ook het beste.

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 23:31

ja het was inderdaad gister... ik ben zelf niet mee gegaan omdat ik hem graag zo wilde onthouden zoals hij was. en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog niet heel veel spijt van heb gehad.
schijnbaar duurt het normaal rond de 5min als een hond zo'n spuitje krijgt, mijn hond was binnen een minuut al helemaal weg. Er is dus waarschijnlijk meer aan de hand geweest!
De laatste drie dagen heeft hij ook bijna niets meer gegeten.
Gisteravond heeft hij gelukkig nog wel al zijn brokjes opgegeten.
Ik ben er nu eigenlijk toch wel zeker van dat we de juiste keuze hebben gemaakt. voor een dalmatiër is 12,5jr al een hele leeftijd.
Stel dat zijn been geamputeerd was had hij waarschijnlijk ongeveer een half jaar moeten revalideren en dan was hij toch niet meer de hond geweest die hij echt was! Ik denk niet dat we onze hond hiermee een plezier hadden gedaan!
maar het gemis wordt er inderdaad niet minder op. ik heb al veel tranen laten lopen en ga hem zeker iedere dag missen!

ik ben erg blij met de foto's die we een 3 weken geleden hebben laten maken en ga deze vrijdag uit vergroten en op doek laten afdrukken, of uit laten vergroten en in een mooi lijstje op mijn kamer hangen!

Bedankt voor jullie lieve mailtjes allemaal Bloos

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 23:59

Fijn dat je er zelf een goed gevoel bij hebt, dat betekent toch dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Dat spuitje werkt idd heel snel, ze krijgen wel eerst een spuitje om rustig te worden , maar het definitieve spuitje gaat echt heel snel.
Vorige week was het 2 jaar geleden dat ik mijn hondje in heb laten slapen, ze was 16,5 jaar oud .
Ik heb haar thuis in haar eigen omgeving in laten slapen en heb haar vastgehouden bij de laatste spuit, binnen enkele seconden voelde ik haar in mijn handen wegzakken, zo rustig en zo vredig, de enige die er veel van geleden heeft was ik, ik mis haar nog steeds.
Ik heb de laatste foto die ik van haar heb gemaakt ( 2 uur voor ze insliep) laten tekenen , en die hangt nu in de kamer te pronken zodat ze nog steeds een beetje bij ons is
Ik wens je heel veel sterkte, want ik weet als geen ander dat je dat nodig hebt om door deze moeilijke tijd heen te komen.
Het gemis zal op den duur minder worden, maar de mooie herinneringen blijven voor altijd in je gedachten:(:)

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:38

veel sterkte bij het verlies. Heb nog niet zo lang geleden mijn kleine vriend ook moeten afgeven. Ook wij hadden het nog wat kunnen rekken.. maar wat had hij er aan gehad.. de DA zei ook tegen ons. "Het is nog altijd een levend wezen, hij kan zelf niet beslissen. Maar je moet je eens in zijn plaats stellen. Wat zou jij dan willen?" Nou, dan toch.. met pijn in het hart hem laten inslapen. Ben blij dat je toch die keuze hebt genomen. Het is beter voor hem.

Héél veel sterkte meisje!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:27

darwin schreef:
Amputeren , als het nu een jonge hond was met nog een heel leven voor zich......maar een hond van leeftijd doe je er denk ik geen plezier mee.
Ik denk dat ikzelf ook mijn hond niet zou laten verminken om hem nog een jaartje bij me te kunnen houden, dan zou ik hem liever in gedachten houden zoals hij was (met 4 poten dus).
Als de hond echt pijn heeft zou ik hem zeker in laten slapen, de hond lijdt er namelijk niks van, het zijn juist de baasjes die er het meeste van lijden.
Ik wens je heel veel sterkte als je deze beslissing neemt.

wij hebben nog veel oude honden geoppereerd dat en hydrotherapie en de hond voelt weinig verschil, maar het is natuurlijk keuzes maken

veel sterkte ts Ach gut

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 11:09

bedankt voor jullie lieve reacties allemaal Lachen