Liep gisterochtend met de honden in het bos, [Eslo, Engelse Cocker van 7, en Guus, LabxGolden van 1].
Na een tijdje zag ik een vrouw voor me, ook met hond. Hond liep gewoon los. Guus loopt er op af, die wil altijd alleen maar spelen, ik loop ook richting die hond, met Eslo snuffelend achter me. Plots komt die hond er met een noodgang aan en vliegt zo boven op Eslo en grijpt 'm vol vast. Gelukkig was het vlak naast me en heb ik hond een tikkie gegeven zodat ie los liet. Eslo meteen bij me geroepen en die vrouw kwam er ook aan.
Met de mededelingen "Dat doet ie nou altijd met zulke hondjes!" Párdon?! Je weet dat hij van uit het niets een ander aanvalt en je houdt 'm verdomme niet vast?
En "Ik had 'm niet gezien.." En nu is het mijn schuld? Omdat mijn hond keurig bij me blijft?
Ik was in elk geval goed pissig, hond snel bekeken. Liep op 3 poten en piepte als een idioot, maar die is zich natuurlijk rót geschrokken. Kon zo snel geen bloed ontdekken en hij liep later wel weer op 4 pootjes..
Thuis toen hij schoon was nog eens de boel bekeken, maar er staan nu wel mooi tandafdrukken in z'n poot en hij loopt zo af en toe nog kreupel. Mag ook niet aan z'n voetzooltjes komen..
Mocht dat niet snel overgaan [of de bijtplekken gaan ontsteken oid] en ik moet daarmee naar de DA, dan verwacht ik eigenlijk dat mevrouw van de andere hond dat gaat betalen. Niet dat dat geld me uit maakt, maar gewoon als "straf" omdat ze dat mormel niet vast houdt.
Nu loop ik misschien wat op de zaken vooruit en valt het misschien wel mee.. Maar moest toch even m'n verhaal kwijt want was flink pissig.