Hond aangevallen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Hond aangevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 08:41

Wil even m'n verhaal kwijt hoor..
Liep gisterochtend met de honden in het bos, [Eslo, Engelse Cocker van 7, en Guus, LabxGolden van 1].
Na een tijdje zag ik een vrouw voor me, ook met hond. Hond liep gewoon los. Guus loopt er op af, die wil altijd alleen maar spelen, ik loop ook richting die hond, met Eslo snuffelend achter me. Plots komt die hond er met een noodgang aan en vliegt zo boven op Eslo en grijpt 'm vol vast. Gelukkig was het vlak naast me en heb ik hond een tikkie gegeven zodat ie los liet. Eslo meteen bij me geroepen en die vrouw kwam er ook aan.
Met de mededelingen "Dat doet ie nou altijd met zulke hondjes!" Párdon?! Je weet dat hij van uit het niets een ander aanvalt en je houdt 'm verdomme niet vast?
En "Ik had 'm niet gezien.." En nu is het mijn schuld? Omdat mijn hond keurig bij me blijft?
Ik was in elk geval goed pissig, hond snel bekeken. Liep op 3 poten en piepte als een idioot, maar die is zich natuurlijk rót geschrokken. Kon zo snel geen bloed ontdekken en hij liep later wel weer op 4 pootjes..
Thuis toen hij schoon was nog eens de boel bekeken, maar er staan nu wel mooi tandafdrukken in z'n poot en hij loopt zo af en toe nog kreupel. Mag ook niet aan z'n voetzooltjes komen..
Mocht dat niet snel overgaan [of de bijtplekken gaan ontsteken oid] en ik moet daarmee naar de DA, dan verwacht ik eigenlijk dat mevrouw van de andere hond dat gaat betalen. Niet dat dat geld me uit maakt, maar gewoon als "straf" omdat ze dat mormel niet vast houdt.
Nu loop ik misschien wat op de zaken vooruit en valt het misschien wel mee.. Maar moest toch even m'n verhaal kwijt want was flink pissig. Scheve mond

dolor

Re: Hond aangevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:37

jeetje wat erg. en ik zou ook ontzettend kwaad zijn. ze weet dat die hond het doet en nog doet ze hem niet aan de lijn. ik zou haar ook voor een eventuele da rekening laten opdraaien. dit is toch gewoon asociaal.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:17

Probeer iig zelf zijn "wondjes" schoon te houden,met betadine shampoo oid.. succes!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:58

Jeetje stomme mensen heb je dan zeg. Mijn hond is ook paar keer aangevallen (was denk ik niet geliefd en altijd de banketstaaf).

Heb je de naam en telefoonnr. van die vrouw. Want een DA rekening kan best wel oplopen. En die zou ik toch echt op die vrouw gaan verhalen.

Als je dat niet hebt kan het nog wel eens helpen om in de omgeving rond te vragen of iemand der kent.

Veel succes met je hondje ik hoop dat die niet angstig is geworden?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:00

pfff da's echt niet leuk Scheve mond
heb je wel gegevens van die vrouw?
voor als Eslo wel meer last krijgt?

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:14

Bij mij is 2 jaar terug precies hetzelfde gebeurt. Alleen dan net nog een schepje erboven op, want die hond liet mijn hondje niet zomaar los!
Mijn hondje is een kruising maltezer leeuwtje/dwergpincher en werd gegrepen door een newfoundlander. Ik was aan het hardlopen in het natuurgebied hier (goudse hout) en ik zeg nog tegen mijn toenmalige vriend: ,,Moet je die hond kijken, aah die zijn echt mooi en lief!'' Het volgende moment zie ik de blik van de hond veranderen en hij grijpt mijn hondje in zn flanken! Hij begon mijn hond door elkaar te schudden alsof het een speelgoedbeer was. Baas erop af gerend, beest wou mijn hond gewoon niet loslaten en ik zie mijn hondje gewoon half bewusteloos in z'n bek hangen. Beest hield kaken op elkaar en probeerde zelfs weg te rennen met zijn 'prooi'. Mijn hond inmiddels onder het bloed! het enige waar ik op dat moment aan dacht was dat ik zo snel mogelijk naar de dierenarts moest. Dacht later pas aan de gegevens van deze mensen. Ze probeerden het nog op mijn hondje af te schuiven ook! Ze zeiden me dat het beest het vaker met hun eigen maltezer ook deed, maarja die bleef dan gewoon rustig staan. Ze vroegen me waarom mijn hondje dan ook losliep als het zo'n brutaal beestje was. Die van hun liep ook gewoon los! Ik was helemaal verstijfd van schrik. Eenmaal bij de dierenarts is mijn hondje gehecht en paar prikjes tegen de pijn. Dierenarts kon me niet garanderen of hij de nacht zou overleven, omdat er interne bloedingen zouden kunnen zijn. We hebben vandaag de dag de rekening nog steeds liggen maar ik ben de mensen nooit meer tegen gekomen. We hebben ook aangifte gedaan. Hond zou een muilkorfgebod krijgen als we hem nog eens tegenkwamen.
Gelukkig is het helemaal goed gekomen met mijn hondje. Nouja, niet dat hij er niets aan over heeft gehouden.. Nu mijn hondje eindelijk de bewuste plek weer langsdurft, loopt hij zelf met een muilkorf. Hij kan met bijna geen enkele hond meer normaal omgaan. Hij heeft er een heel trauma aan over gehouden!

Je moet zeker langs de da gaan en na behandeling een bonnetje vragen. Kosten komen voor rekening van het baasje van de hond die jouw hond beet. Ook kun je aangifte doen, ze gaf immers aan dat ze afwist van het bijten van haar hond. Hopelijk is er niets heel ernstigs met het pootje van je hond aan de hand. Succes en sterkte!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:18

Het jammere is dat zo'n rekening gewoon door de WA verzekering gedekt wordt. Het kost de eigenaren van de aanvallende hond dus verder helemaal niets, behalve wat moeite..

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:35

Nog altijd beter dan dat ze er zonder iets vanaf komen!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 18:29

Jeetje, k4tink4.. Dat is helemaal doodeng zeg. Gatverderrie.. Gelukkig is het met Eslo goed afgelopen.. Wondjes bleven wondjes en het mank lopen was ook snel over. Gelukkig. Lachen Hij had het al niet zo op andere honden, loopt er eerder met een boog omheen dan er op af. [Wat ik niet zo erg vind, blijft een Cocker die niet altijd even goed luistert, maar zo is het nooit zijn fout als een hond hem pakt]

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:32

onze jack is ook een keer ongelooflijk in d'r buik gebeten door een duitse herder.
ook een vrouw die haar hond maar gewoon los liet, en tsja, die pakte onze jack.
meteen gehecht etc.
en dan vervolgends nog zeggen : dat doet hij anders nooooit Gaaaap

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:45

ik kan mij er ook altijd zo boos om maken, die honden die veel te dominant aanwezig zijn! aan de lijn met die beesten, of roep ze optijd bij je, als je honden aan ziet komen...

ik hoop dat de hond de dierenarts niet nodig heeft...
gelukkig herstellen honden, lichamelijk, snel bij deze "wonden"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 14:11

Ik vind dat je gewoon je hond aan de lijn moet doen, zodra een andere hond in zicht komt. Je eigen hond doet misschien niets, maar je weet niet wat een ander doet. Wordt je hond dan aangevallen, heb jij het in ieder geval goed gedaan, je hond was aan de lijn.

Ik heb een boxer van 40 kilo, wanneer ik in een natuurgebied loop, is hij los. Zodra ik een andere hond zie, roep ik hem bij me en gaat hij aan de riem, hond uit zicht, gaat de mijne weer los. De mijne doet niets, maar ik vind het niet meer dan fatsoenlijk dat je je hond aanlijnt dan.

Hier in de straat woont een (loslopende)Deense dog een reu en zeer dominant. Hij heeft een aantal keren mijn hond (aangelijnd aan het wandelen) aangevallen. Ik heb hem een beste schop verkocht.
Als mijn hond wat mankeert krijgen de overburen de DA rekening.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:49

(beetje offtopic, daarom alvast, Sorry)

ik laat mijn honden juist los! als ik ze vast houd, lokt dat alleen maar aggressie uit, vanuit die andere honden. en mijn honden gaan gillen van angst, zodra ze los lopen, kunnen ze tenminste weg lopen..
ik ben er dus van overtuigd dat je de honden juist beter los kan laten lopen, als ze niets doen. terugroepen is wel een optie, en gewoon aan de voet houden..

in het geval van mlies, liep de hond achter haar, en dus in haar buurt

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:57

Mee eens, loslaten is het beste. Je wil toch dat je hond zoveel mogelijk hond kan blijven. Daarom lopen al onze 4 honden met een muilkorf om. Ze kunnen er gewoon mee drinken en zijn er binnen 1 uur aan gewend. Het zijn ouders en 2 pups die al volwassen zijn, als er 1 ruzie zoekt komen ze met zn allen voor elkaar op. Een beetje het roedel idee. Daarom dus voor de muilkorf gegaan Lachen
Ik wandel elke dag een uur met ze. Honden schrikken wel als er 4 felle hondjes op ze afkomen, maar de meeste hebben al snel door dat ze geen kwaad kunnen. Er word nog wel eens gestoeid, maar vooral mijn hondjes leren op deze manier dat bijten geen oplossing meer is. Eerder speelden ze nooit met andere honden en waren ze alleen maar in een roedel met elkaar bezig. Nu gaan ze al meer spelen met andere honden. In mijn geval is de muilkorf dus een succes. Al hoor ik af en toe nog steeds: ,,achossie! Dat doe je je hondje toch niet aan!''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 00:45

k4tink4 schreef:
Mee eens, loslaten is het beste. Je wil toch dat je hond zoveel mogelijk hond kan blijven. Daarom lopen al onze 4 honden met een muilkorf om. Ze kunnen er gewoon mee drinken en zijn er binnen 1 uur aan gewend. Het zijn ouders en 2 pups die al volwassen zijn, als er 1 ruzie zoekt komen ze met zn allen voor elkaar op. Een beetje het roedel idee. Daarom dus voor de muilkorf gegaan Lachen
Ik wandel elke dag een uur met ze. Honden schrikken wel als er 4 felle hondjes op ze afkomen, maar de meeste hebben al snel door dat ze geen kwaad kunnen. Er word nog wel eens gestoeid, maar vooral mijn hondjes leren op deze manier dat bijten geen oplossing meer is. Eerder speelden ze nooit met andere honden en waren ze alleen maar in een roedel met elkaar bezig. Nu gaan ze al meer spelen met andere honden. In mijn geval is de muilkorf dus een succes. Al hoor ik af en toe nog steeds: ,,achossie! Dat doe je je hondje toch niet aan!''

Dat gaat misschien op voor kleine hondjes. Maar als ik met mijn knaap aan kom zetten en ik laat hem los, dan zitten daar de meeste mensen niet op te wachten. Een hond met een muilkorf is toch ook niet het echte hond zijn en lopen ze daar de hele dag mee???
Wanneer ik buiten loop (Hier bijvoorbeeld aan de dijk), dan heb ik hem los. Zie ik een hond die ik niet ken, gaat mijn hond aan de lijn. Niet iedereen zit namelijk te wachten op jouw hond, vooral als ze hem niet kennen. Vaak als je de hond en de baas passeert, zie je wel aan de reactie van de honden of het kwaad kan. In beider overleg, kan je dan alsnog je hond loslaten.
Ik zit echter niet te wachten als 4 van die kleine ukkies van een ander om mijn benen springen. Die van jou doen misschien niks, maar die andere hond kan wel eens wat doen en wat dan als die van jou dan wordt gebeten??

Wanneer het eenmaal tot vechten komt, dan moet je loslaten, dan kan een dier eventueel vluchten.
Als je in bewoond gebied loopt, vind ik al helemaal dat je je dier aangelijnd moet houden.

Ik heb trouwens een boxer van goed 40 kilo, een joris goedbloed, maar enthousiast. Zou een andere hond nooit wat doen en toch zijn de meeste mensen bang van hem, omdat hij groot is.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:48

hihi ik heb dus echt nooit problemen, en heb drie grote bulldoggen, waarvan de meeste denken als ze ze op hun kleine luid keffende hondjes af zien komen: '' o mijn god daar gaat mijn hondje....''

hihi

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:42

Ik lijn hem dus niet aan als er een andere hond aankomt, want hij loopt niet op andere mensen of honden af.
Ik heb er ook geen problemen mee als een andere [hoe groot ook Haha!] hond op hem afkomt, zolang ie z'n kaken maar op elkaar houdt..

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:53

Mijn honden hebben de muilkorf alleen om bij een uur wandelen in het naastgelegen natuurgebied. Bij de aangewezen plaatsen om je honden uit te laten hier in de wijk zijn ze aangelijnd en zonder muilkorf. Het geld bij mijn honden namelijk alleen als ze met zijn vieren zijn. Mijn honden kunnen inderdaad niet terugbijten als ze gebeten worden, maar ik laat in ieder geval zien dat ik mijn deel al heb bijgedragen door mijn honden een muilkorf om te doen. Mijn honden zullen in ieder geval geen schade meer kunnen aanrichten. En de keerzijde aan dat verhaal is dat ze ook niet van zich af kunnen bijten. Tuurlijk word er wel eens naar ze gesnauwd, maar mijn honden denken met z'n vieren sterk te staan. Ze lieten zich in het begin totaal niet domineren door andere honden en gingen in protest. Terwijl ze zich allemaal afzonderlijk van elkaar wel normaal gedragen en wel leuk kunnen spelen met vreemde honden, ook zonder muilkorf. Ze zijn al vaak zat op hun plek gezet en ze beginnen het steeds beter te begrijpen. Als ik een aangelijnde hond tegenkom onderweg, roep ik al mijn honden bij me en soms lijn ik ze dan ook aan. Zelfde bij paarden, fietsers enz.
Ik zou het omgekeerd ook op prijs stellen als mensen hun hond bij voorbaat al aanlijnen, maar als dit niet gebeurt geeft het mij een soort van teken dat de hond niet gevaarlijk is. Je kent zelf je hond het beste. Ik zou het gewoon jammer vinden als sommige honden niet meer los zouden kunnen rennen. Ik geloof dat honden best onderling kunnen uitzoeken wie op welke plaats hoort te staan. Het bijten maakt het alleen een stuk gevaarlijker, daarom dragen mijn honden een muilkorf.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:58

Prima oplossing dan toch. Ja
Mja, de andere hond luistert nog niet geweldig, en komt niet altijd direct terug als ik roep. [Heb haar net 4 week] Máár, ze is een hulphond in opleiding, en zolang ze aangelijnd is mag ze niet met andere honden spelen en snuffelen e.d. Gun haar toch die lol, dus heb haar in het bos dus los. Zal misschien nog wel eens voorkomen dat ze daardoor iemand tot last is, maar goed. Dat zien we dan wel. Nagelbijten / Gniffelen