Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hij heeft ook een knaagsteen en zo'n stokkie met zaadjes/graantjes erop.
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Zou je dat misschien kunnen uitleggen?

Zeugjes zijn over het algemeen nooit echt agressief. Je moet er ook rekening meehouden dat de dieren bij de eerste kennismaking gewoon ook de rangorde willen bepalen en dat kan er voor ons ruw uitzien. Dat zullen mensen misschien als aanvallen/agressief aanzien en scheiden het dier weer van de andere cavia. Terwijl het er erger uitziet dan het is. 

Eventjes mijn ouders vertellen dat er nog eentje komt. Vinden ze waarschijnlijk niet zo leuk, maar ik moet ze toch zelf verzorgen en alles betalen.

Wat ik alleen probeerde te zeggen, is dat sommige mensen het snel als "niet goed gaan" bestempelen en de dieren weer uit elkaar halen.

tijger schreef:cavia's kunnen wel degelijk agressief zijn. Wij hebben er hier ook een gehad die je echt uit elkaar moest trekken omdat hij doorging (bij de 1e keer denk je nog misschien moet hij die niet maar de rest van de pogingen ook met anderen mislukte).
cavia's en konijnen kunnen wel bij elkaar. Het is misschien niet het meest idiaale maar het kan wel.
De voedselbehoefte van een konijn zijn niet zo anders als die van een cavia. Als je een konijn gewoon cavia voer geeft is het eigenlijk beter voor ze. In konijnenvoer zit namelijk niets.
ik heb het dan over de biks korrels en niet dat gemengde. Dat gemengde is ook geen aanrader voor cavia's.
maar 2 zeugjes is de kans minder omdat die niet snel de baas willen zijn.. tuurlijk heb je er van die krengen bij die wel de baas willen zijn haha maar hier in de opvang gaat het tot nu toe altijd nog goed.
(tuurlijk moet een konijn ook genoeg en goeie voer krijgen
)