Het verhaal:
Mijn hond is 15,5 jaar en nog erg vrolijk. Ze is alleen erg slechtziend en slechthorend, maar speelt nog steeds.
Ze heeft alleen sinds een half jaar denk ik (?) een bult op haar buik. Het begon heel klein en onschuldig, en stelde een hele tijd niks voor. Omdat ze zo oud was, hebben we er niks tegen gedaan.
Het groeide een tijdje, en dan weer een hele tijd niet. Nu is het weer erg aan het groeien, en is nu al groter dan een tennisbal.
Ze heeft er geen pijn aan (ze laat dit iniedergeval niet zien, je mag er aan zitten en ze piept nooit ofzo). Alleen jeukt het erg, en ze krabt er erg veel aan. Hierdoor gaat de huid open en af en toe bloed het.
Mijn moeder is een paar dagen terug met haar naar de dierenarts geweest, die zei dat het een navelbreuk tumor was. (goedaardig of kwaadaardig is niet te zeggen). Hij raadde ons aan om haar te laten opereren en dat dat ma-ke-lijk moet lukken... Wat ik me dus ernstig afvraag.... Ze is 15,5 en altijd al angstig voor dierenartsen.. (ze kan niet zonder een roesje onder de röntgen).
Ik ben zó bang dat ze in de narcose blijft hangen...
Wat de dierenarts zei is dat ze eerst bloed onderzoek willen doen en een paar röntgen fotos gaan maken van de longen (voor het geval het misschien al aan het uitbreiden is) voordat ze de bult weghalen.
Wij hebben nu sowieso besloten dat we eerst willen beslissen of we haar wel of niet laten opereren voordat we aan het bloedonderzoek beginnen..
Maar ja.. nu moet de belangrijke beslissing toch een keer gemaakt worden.. het is zó moeilijk!!
Ik heb zo'n gevoel dat haar dood zo snel in beeld komt nu

Ondanks haar oude leeftijd en haar bult is ze nog erg gezond. Als we haar gaan laten opereren komt ze in een ziekte proces terecht. Als ze de narcose overleefd, overleeft ze het herstel van de wond dan?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen door me jullie mening te vertellen. Hoe zouden jullie handelen in zo'n situatie?
Ik hoor het graag..