Wij willen graag een hond thuis, we hebben het erover gehad met mijn ouders maar het gaat toch niet door omdat wij thuis ook 2 poesen hebben van beide 10 jaar. Mijn ouders zijn bang dat als we de pup nemen ( een chocoladebruine labrador ) dat onze katten gaan weg lopen of rare dingen gaan doen.
Wat vinden jullie ervan?
Hoe kan ik mijn ouders toch overtuigen dat als we de puppy kopen dat er niks met de katten gaat gebeuren?
Ik heb thuis ook een poes en toen we onze pup kregen hadden wij geen problemen. Nou moet ik wel zeggen dat ze al wel een hond gewend was. Maar als je ze rustig aan elkaar laat wennen lijkt het me geen probleem. Succes verder met de beslissing.
Anoniem
Geplaatst: 01-11-07 19:02
A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Zie mijn profiel De katten kunnen er mee leven hoor Ik was eerst ook bang dat Spinnie weg zou lopen, maar heeft ze gelukkig niet gedaan, want wij zin belangrijker voor haar en ze laat gewoon aan de hond zien dat zij nog altijd de baas is.
*Grijns* Je katten kunnen in ieder geval niet meer opgroeien met honden aangezien ze al oud en volwassen zijn. Flauw grapje, ik weet het.
Maar ze kunnen zeker wennen aan een hond. Wél moet je ervoor zorgen dta de katten altijd een ruimte hebben om zichzelf terug te trekken. Zeker in het begin wordt er dankbaar gebruikt gemaakt van die aparte ruimte door de katten. Dan kunnen ze even rusten van dat zwaar vermoeiende, hyperactieve, nieuwe beest
Je moet denk ik niet verwachten dat hond en katten de beste vriendjes gaan worden, maar ze kunnen wel samen leven.
Bij ons is het ook altijd goed gegaan: puppies en oude katten en kittens en oudere honden. Het went gauw genoeg. maar ik moet er wel bij zeggen dat we altijd honden en katten samen hebben gehad. Nooit problemen meegehad. Zelfs toen we onze volwassen collie kregen die geen katten gewend was en wij al een kat hadden rond lopen. Zelfs die zijn gewoon aan elkaar gewend.
Ja, hoor het kan gewoon. Wij hebben twee katten. Waarvan de ene zeker geen honden is gewend. We kochten twee jaar terug een puppy, die toen nog kleiner was dan de katten. Maar met drie maanden al boven hun uit stak. Nooit een probleem gehad. Hij is zelfs bang voor de ene kat, omdat die nogal eens van zich af wil slaan. Met de andere kat speelt hij vrolijk en die loopt ook altijd mee als we hem uitlaten.
Het zal in het begin wennen zijn, maar ook voor de hond fijn dat die iets op niveau heeft. En idd, geef ze een plek om terug te trekken
Bij ons is het in het verleden niet goed gegaan. We hadden toen 1 kat die absoluut schijtbenauwd was voor alles wat alleen al naar hond rook!
We hebben het geprobeert, maar de kat was echt zichzelf niet meer. Hij wilde niet meer in de woonkamer en zat veel boven onde het bed verstopt.
Nu hebben wij eerst de honden en toen kwamen de katten erbij en nu gaat het wel goed. We hebben een goldenretriever die katten negeert en een jack russel die dol is op katten!
Dit gaat perfect. Maar ik moet zeggen de jack is er mee opgegroeid. En de katten die hier kwamen waren al honden gewent!
Ik zou eerst maar eens kijken of de katten goed met honden reaggerebn. Een hond van een kennis of iemand. En als dat goed gaat kan je het altijd nog overwegen.
ik heb sinds een half jaar een hondje(malthezer achtig). adhd hondje uit het asiel. is inmiddels 3 jaar. mijn kat is 2,5 jaar. moesten even aan elkaar wennen, gaat prima.
ik wou hem ook wel eens meenemen naar mams, maar we waren bang dat het niet zou lukken. mijn moeder heeft 5 katten. waarvan 1: 6 jaar, 3: 10 plus en 1: 16 jaar. allemaal NIET opgevoed met honden. eerst hondje in de tuin gezet, niks aan de hand, hond mee naar binnen ook niks aan de hand. was geen enkel probleem. als hij een beetje te baldadig is en te hyper dan krijgt hij een tik op zijn snuit!
ook bij mijn buurman waar alle 4 de katten 10 plus zijn kan ik mijn hond mee nemen.
en mijn hond is actiever dan gemiddeld pup.
katten staan ver, heel ver boven honden. meestal besteden ze weinig aandacht aan honden omdat ze zich niet willen verlagen tot niveau hond.
bij ons is het hartstikke goed gegaan onze kat was toen 13 in het begin moest hij wel wennen en was hij boos op ons maar na een week vond hij de pup wel heel interessant en nu gaat het hartstikke goed maar de kat blijft de baas in huis